Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#637506
KayleighShanden schreef:
Dus mijn enige optie is carnibest dan?
Andere merken kvv sloegen hier niet echt aan en vond het prut, behalve bibi dan maar die verpakking vind ik nix.


Je kan dus niet hetzelfde bereiken met bijvoorbeeld Smuldier vlees of kip enkelvoudig, en dan kippenekken, hele kip of vleugels, runderkopvlees, hart, pens, vis, groente, ei, zuivel, etc? Dan krijgt ie niet genoeg bot en vlees binnen?
Jawel hoor, maar dan moet je dit wel expliciet uiteenzetten zoals je nu gedaan hebt ;D. Als je voert wat je hierboven opsomt en je bent rijkelijk met de kipbotten dan zul je niet snel bot tekort krijgen. Ik dacht dat de smuldier kip ook al gemalen kipkarkassen waren. dus nou ja, dan is alleen je bot wat eenzijdig te noemen, maar cb daarnaast voeren voegt aan dat gegeven ook niks toe. Misschien dat je nog op jacht kunt gaan naar wat ander klein gevogelte, voor de afwisseling. Maar ribben voeren is geen moeten.
Door Daisy75
#637509
Angelique schreef: Jawel hoor, maar dan moet je dit wel expliciet uiteenzetten zoals je nu gedaan hebt ;D. Als je voert wat je hierboven opsomt en je bent rijkelijk met de kipbotten dan zul je niet snel bot tekort krijgen. Ik dacht dat de smuldier kip ook al gemalen kipkarkassen waren. dus nou ja, dan is alleen je bot wat eenzijdig te noemen, maar cb daarnaast voeren voegt aan dat gegeven ook niks toe. Misschien dat je nog op jacht kunt gaan naar wat ander klein gevogelte, voor de afwisseling. Maar ribben voeren is geen moeten.
Ja ik vind het gewoon allemaal erg moeilijk....
Ik wil best ribben voeren maar is hier ook vreselijk moeilijk aan te komen, die van bob bakker zijn vreselijk kaal, vind ik echt nix aan eerlijk gezegd...zowie zo onderdelen vinden hier...en ik ben een jaar aan het barfen gewest, tenminste poging tot, mn vriezer lag vol met alles wat je bedenken kan..en de enige die het at was kayleigh... :'(

Ik ben gewoon helemaal de weg kwijt en weet echt niet meer wat ik moet doen...
Door tieneke
#637511
KayleighShanden schreef: Ja ik vind het gewoon allemaal erg moeilijk....
Ik wil best ribben voeren maar is hier ook vreselijk moeilijk aan te komen, die van bob bakker zijn vreselijk kaal, vind ik echt nix aan eerlijk gezegd...zowie zo onderdelen vinden hier...en ik ben een jaar aan het barfen gewest, tenminste poging tot, mn vriezer lag vol met alles wat je bedenken kan..en de enige die het at was kayleigh... :'(

Ik ben gewoon helemaal de weg kwijt en weet echt niet meer wat ik moet doen...
Fijn is dat zo'n hond die haast niets lust...wat eet hij wel?
Als je bij de kip,pens en rund nog iets van parelhoen,eend(nekken) zou kunnen stoppen kom je echt wel een eind hoor  ;)
Door K@rin
#637513
KayleighShanden schreef: Kijk het is natuurlijk beter om helemaal geen granen enzo te geven, maar waar het mij om gaat is dat als Cb 8% rijst heeft (koolhydr) en Smuldier vleescompl 5,7% tarwe, of het dan echt veel uitmaakt....als tarwe nou veeeel slechter is dan rijst oke dan is de keus snel gemaakt maar als er weinig verschil in zit en er zit in smuldier ook nog eens minder percentage koolhydraten, dan moet het in mijn ogen niet veel uitmaken of je nou smuldier of Cb geeft
ik denk dat de kwaliteit van een bepaald merk niet ALLEEN afhangt van dit precentage koolhydraten  :-\
Door Daisy75
#637515
tieneke schreef: Fijn is dat zo'n hond die haast niets lust...wat eet hij wel?
Als je bij de kip,pens en rund nog iets van parelhoen,eend(nekken) zou kunnen stoppen kom je echt wel een eind hoor  ;)

zou je denken?
Dus enkelvoudig kvv rund en kip en dan die onderdelen daar zou ik het al een eind mee schoppen??
Moet ik wel zien te vinden dan eendennekken....stomme uithoek hier ook....oh en geitenribbetjes, lamsribbetjes en kalfribbetjes ust ie ook maar waar haaal ik het hahaha
Door Lizzy
#637516
KayleighShanden schreef: Ja ik vind het gewoon allemaal erg moeilijk....
Ik wil best ribben voeren maar is hier ook vreselijk moeilijk aan te komen, die van bob bakker zijn vreselijk kaal, vind ik echt nix aan eerlijk gezegd...zowie zo onderdelen vinden hier...en ik ben een jaar aan het barfen gewest, tenminste poging tot, mn vriezer lag vol met alles wat je bedenken kan..en de enige die het at was kayleigh... :'(

Ik ben gewoon helemaal de weg kwijt en weet echt niet meer wat ik moet doen...
Volgens mij maak je het jezelf ook echt extreem moeilijk.

Volgens mij is de situatie dat jij niet meer fulltime Carnibest kan/wil/zal voeren. Volledig BARF werkt niet bij hem. Alle andere merken vallen af, behalve Smuldier. Maar Shanden heeft blaasgruis en nou heeft Tannetje gezegd dat Smuldier Compleet niet ideaal is.

OK.

Nou, dat laatste, daar heb ik mijn vraagtekens bij. Maar goed, misschien dat Tannetje daar zelf even uitleg over kan geven. Daar zul je dan trouwens even op moeten wachten.

Je kunt twee dingen doen. Je kunt wachten op Tannetje's uitleg en dat advies per onmiddellijk opvolgen. Je kunt ook gewoon eens een maandje Smuldier Compleet erbij geven en zelf onderzoeken of Shanden daar niet goed op reageert.... Aan jou de keus.

Mocht je zelf willen gaan samenstellen: hoe vaak zou je dat willen? Wil je de helft Carnibest blijven geven en de rest zelf samengesteld, met behulp van Smuldier enkelvoudig? Wil je meer of minder zelf samenstellen? Waar kun je allemaal goed aankomen? En wat lust hij wel? Als we dat weten, dan kunnen we je misschien ook beter helpen een goed menu voor je in elkaar te zetten.....

En: je hoeft geen ribben te voeren. Je kunt gemakkelijk zelf samenstellen met gemalen kippenbotten, kippennekken, etc. Voor het mooie voer je er nog 1 ander vleesbot soort bij. Maar, je kunt dat, zoals Angelique al schrijft, prima met kleine/zachtje botjes van gevogelte doen.
Door Lizzy
#637517
KayleighShanden schreef:
zou je denken?
Dus enkelvoudig kvv rund en kip en dan die onderdelen daar zou ik het al een eind mee schoppen??
Moet ik wel zien te vinden dan eendennekken....stomme uithoek hier ook....oh en geitenribbetjes, lamsribbetjes en kalfribbetjes ust ie ook maar waar haaal ik het hahaha
Wacht even hoor..... Nou kan ik het helemaaaal niet meer volgen. Hij moet geen barf, lust geen ribben maar nou lust hij ineens wel weer ribben?

Overigens:  http://www.canisnaturalis.nl/. Bezorgt in Noord Holland.
Door André
#637518
Ik heb één vraag en één voor jouw ietwat botte stelling (voor mij overigens van "levens" belang)

Je vind bibi niets i.v.m de verpakking HUH , leg uit...................... Als ik het goed begrijp (corrigeer me als ik het verkeerd heb) laat je je leiden door emotie niet door verstand/redelijkheid, warom niet bibi proberen.


Als tweede, het niet willen eten....

Ik ga nu iets voor jou cru en bot zeggen.

Hond eet niet, geef em 1 week geen eten, daarna verslind ie alles wat je em voor zet, Ik denk dat hij/zij iets kieskeurig is( verwent)

Ikzelf heb (HAD) hier ook een kieskeurige eter,( nu denk jij dat je radeloos bent en een zeur, wat je absoluut niet bent, maar je moet even door de zure appel heen bijten)  die moest ik dwangmatig voeren op wedstrijden (oorzaak stress, gevolg stress)
Daarna na het wedstrijdseizoen deze hond een week geen eten, bij dikke honden eventueel langer.
het is nu een van de beste eters.
Je kunt begrijpen dat als honden bij mij niet eten er ook niet volop gepresteerd kan worden.

Even terug naar jouw situatie: laat de hond honger lijden, ondanks dat ik nu emotie bij jouw en eventueel andere losmaak, en laat je emotie niet van de realiteit winnen.
natuurlijk moet de gezondheid van de hond wel in de gaten gehouden worden.

Ik ben bereid dit standpunt te verdedigen
Laatst gewijzigd door André op za 23 sep 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#637522
Lizzy schreef: Wacht even hoor..... Nou kan ik het helemaaaal niet meer volgen. Hij moet geen barf, lust geen ribben maar nou lust hij ineens wel weer ribben?

Overigens:  http://www.canisnaturalis.nl/. Bezorgt in Noord Holland.
nee hij lust geen grote onderdelen, maar op een stuk rib wilde hij wel kauwen, maar bijvoorbeeld, hart, lever, geitenekken, runderstrotten, rauwe vis (koppen etc), konijn, noem maar op wilde hij gewoon niet......
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 23 sep 2006, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#637527
KayleighShanden schreef: nee hij lust geen grote onderdelen, maar op een stuk rib wilde hij wel kauwen, maar bijvoorbeeld, hart, lever, geitenekken, runderstrotten, rauwe vis (koppen etc), konijn, noem maar op wilde hij gewoon niet......
Maar kun je een listje geven wat hij wel eet? En hoe je liefst zou willen voeren? Dan kunnen we concreet gaan helpen!

(ik ben het overigens wel een beetje veel met Andre eens hoor. Soms is het ook gewoon een kwestie van "niet eten? Dan honger". Tenzij ze echt gruwelen. Dan vind ik het pesterij. Neem bijv. vanmorgen: Ik had wilde kwartelkarkasjes. Pinkel gruwelde. En ze vrat ze niet op. Ik liet Linga erbij, ze vrat ze nog steeds niet op, ondanks de concurrentie. Brutus gruwelde ook. Ik liet Linga erbij en je zag hem denken "OK, nee, in dat geval vreet ik ze liever zelf op". Pinkel krijgt dus geen kwarteltjes meer. Brutus wel).
Door mutsie
#637545
Als ik zo'n hond als jou had en met die problemen zou ik gewoon zelf prutjes gaan maken.

strot lusten ze hier ook niet. kipperlever YAK! konijn...IEKS, kabeljauw kop..UGH,  kwartel..hebbie niets anders?

Maar de botten van Bob wel? kippennekken? karkas? lamsribje?

Dan kan je die toch combineren met vlees? gemalen met verschillende soorten orgaan? Met in je achterhoofd de percentages.
Dagje pens (gemalen voor meneer...uhh of is het mevrouw)

Volgens mij had angelique laatst gemalen zalmkop te koop.
Kan je ook doen. of met bijvoorbeeld koolvisfilet uit de diepvries.

Dan weet je zeker wat je geeft.

En af en toe moet je wat meer moeite doen om spullen te krijgen.
misschien lust hij/zij wel geitenrib van islamcenter?
struisvogelvlees is lekker gemalen....eitje erdoorheen..groenteprutje...

gewoon je eigen KVV bedrijf.

karin
Door irmaa
#637549
Ik sprak van de week  de eigenaar van Smuldier, hij kwam hier dingen zelf brengen, toen hij zag dat ik ook CB gaf,  vertelde hij dat ze ook smuldiercompleet hebben zonder granen.. dus, misschien een optie om smuldier te contacten?
Door Daisy75
#637747
irma56 schreef: Ik sprak van de week  de eigenaar van Smuldier, hij kwam hier dingen zelf brengen, toen hij zag dat ik ook CB gaf,  vertelde hij dat ze ook smuldiercompleet hebben zonder granen.. dus, misschien een optie om smuldier te contacten?
Kijk dat zijn de betere berichten, dat moet ik dus hebben....
Ik ga wel even informeren...bedankt.
Door Daisy75
#637764
Andre schreef: Ik heb één vraag en één voor jouw ietwat botte stelling (voor mij overigens van "levens" belang)

Je vind bibi niets i.v.m de verpakking HUH , leg uit...................... Als ik het goed begrijp (corrigeer me als ik het verkeerd heb) laat je je leiden door emotie niet door verstand/redelijkheid, warom niet bibi proberen.


Als tweede, het niet willen eten....

Ik ga nu iets voor jou cru en bot zeggen.

Hond eet niet, geef em 1 week geen eten, daarna verslind ie alles wat je em voor zet, Ik denk dat hij/zij iets kieskeurig is( verwent)

Ikzelf heb (HAD) hier ook een kieskeurige eter,( nu denk jij dat je radeloos bent en een zeur, wat je absoluut niet bent, maar je moet even door de zure appel heen bijten)  die moest ik dwangmatig voeren op wedstrijden (oorzaak stress, gevolg stress)
Daarna na het wedstrijdseizoen deze hond een week geen eten, bij dikke honden eventueel langer.
het is nu een van de beste eters.
Je kunt begrijpen dat als honden bij mij niet eten er ook niet volop gepresteerd kan worden.

Even terug naar jouw situatie: laat de hond honger lijden, ondanks dat ik nu emotie bij jouw en eventueel andere losmaak, en laat je emotie niet van de realiteit winnen.
natuurlijk moet de gezondheid van de hond wel in de gaten gehouden worden.

Ik ben bereid dit standpunt te verdedigen
Ik vind je niet cru hoor, ik word zelf ook gek weet niet eens meer wat ik zeg dus moet voor jullie ook allemaal warrig overkomen.

wat bibi betreft zit het zo....Bibi heb ik gevoerd, maar omdat de verpakking zo rot was kon het niet in devriezer  bij mij en ben ik overgegaan op Carnibest, dit is kwa prijs net zo duur....op bibi overgaan is dus pure nonsens, want wat prijs betreft en kwaliteit is cb en bibi net zo goed vind ik dus dan blijf ik net zo goed op cb....

Ik wilde eens gaan kijken of ik niet een iets goedkopere manier kon vinden  dan alleen maar Cb want ik vind dit behoorlijk duur en ik kan het wel betalen, maar zou lekkerder zijn om iets goedkoper uit te zijn zo af en toe, ben ik heel eerlijk in ben maar een gewoon alleenstaand verdienertje.
Als mijn honden/dieren het beste en het duurste nodig hebben dan moet dat nou eenmaal en zal ik daar allles voor doen maar ik geloof dat er best wel een iets goedkopere manier van voeren moet zijn...

Nou vind ik persoonlijk Barfen niet goedkoper hoor...tenminste niet hier in de buurt...bob is goedkoop, maar zijn botten enzo zijn kaal, dat vind ik nix, daar hebben ze weinig aan.

verder idd is Shanden een lastige eter...hij lust die grote onderdelen niet, geit, konijn, lever, zalmkoppen, makrelen nou ja had ik al opgenoemd....

De optie een week geen eten geven sorry daar begin ik gewoon niet meer  aan punt uit.
Ik heb een jaar gebarft met ze, gaf shanden soms een paar dagen gewoon niets anders dan wat ik em wilde voorschotelen...nam ie dat niet aan dacht ik, jammer voor je dan maar niets....en het lullige was dit hield hij lang vol..uiteindelijk eindigde ik met een hond die nog steeds niets at van wat ie al niet mer wilde en 3 kilo magerder...no way dat ik dat nog een keer doe!!!

Nogmaals vind het niet cru, want dit heb ik dus al een keer gedaan bij hem (idd terwijl ik het erg moeilijk vond zeg ik eerlijk)maar dat werkt niet en langer dan 4 dagen vind ik echt te gek sorry.

Dus denk toch dat er een manier gevonden moet worden voor hem, en dar bedoel ik niet mee dat jullie dat moeten hoor, maar dat moet ik wel uit zien te vinden....en anders word het toch weer cb...alleen er moet toch meer zijn dan dat denk ik dan, snap je?
Door Daisy75
#637769
Lizzy schreef: Maar kun je een listje geven wat hij wel eet? En hoe je liefst zou willen voeren? Dan kunnen we concreet gaan helpen!

(ik ben het overigens wel een beetje veel met Andre eens hoor. Soms is het ook gewoon een kwestie van "niet eten? Dan honger". Tenzij ze echt gruwelen. Dan vind ik het pesterij. Neem bijv. vanmorgen: Ik had wilde kwartelkarkasjes. Pinkel gruwelde. En ze vrat ze niet op. Ik liet Linga erbij, ze vrat ze nog steeds niet op, ondanks de concurrentie. Brutus gruwelde ook. Ik liet Linga erbij en je zag hem denken "OK, nee, in dat geval vreet ik ze liever zelf op". Pinkel krijgt dus geen kwarteltjes meer. Brutus wel).
Oke wat hij lust en waar ik ook aan kan komen hier zijn; kippenekken, hele kippen, kippenvleugels, runderkopvlees (lappen), pens, sardienen ( uit blik), koolvisfilet en kabeljauw, hart...en dat is het wel zo'n beetje ben ik bang.
Verder natuurlijk eitje, zuivel en groente enzo daar is ie gek op.

En dan wilde ik de enkelvoudige maaltijden van smuldier erbij gaan geven, dit gaat om rund en kip, in de rund zit (volgens de site) spiervlees, keelvlees en lipvlees etc (zo staat het er)...
In de kip zit dan natuurlijk kip(joh!) en daar zit dan ook fijngemalen bot in.


Dit allemaal is zeker te weinig om mee aan de slag te gaan he.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door