Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#629733
We blijven hier aan de gang met de doggies...ben er best een beetje verdrietig van...we waren voor een midweek naar Zeeland met ze en toen Zack woensdag tegen de middag ineens bijna niet meer kon lopen met zijn rechtervoorpoot...Maandag tegen een uur of twaalf s'nachts moest ie plassen en toen ging hij er 2 keer door, de volgende dag en tot woensdagmorgen was er niets meer aan de hand, want hij heeft gewoon over t strand gerend en toen kon hij dus bijna niet meer ineens.. :-\ als je bij zijn kussentje aanraakte piepte hij meteen..zover we konden zien zat er niets in, maar je kon merken dat hij pijn had en lusteloos was..dus zaten we dondermiddag bij de da in Zierikzee :-\ deze dacht dat dat hij 1 of 2 teentjes gekneusd heeft want hij schreeuwde het uit toen ze m daar aanraakte!! En hij is normaal geen pieperd..Ze dacht niet dat hij gebroken was aangezien hij dan helemaal niet er op kon steunen??? Heeft pijnstillers (rimadyl) meegekregen en t gaat alweer wat beter..wordt soms wel wat moedeloos van hun gekwakkel..zou het dan toch door al dat fokken komen? Vroeger hadden we een boerenfox thuis en die had nooit wat...
Door K&D
#629841
Beterschap met Zack. Misschien is ie onder het zand op wat hards of scherps gestapt? 't kan zo maar gebeuren....
wordt soms wel wat moedeloos van hun gekwakkel..zou het dan toch door al dat fokken komen? Vroeger hadden we een boerenfox thuis en die had nooit wat...
Ik zit me dat ook wel eens af te vragen hoor. Inmiddels zijn wij er ook 3 keer mee geconfronteerd.
Onze eerste hond was een bastaard herder. Nooit wat mee gehad, totdat ze bejaard was.
Waar het aan liggen kan? Misschien toch, ondanks onze beste bedoelingen, aan het fokbeleid, misschien  gewoon pech of misschien omdat onze honden kameraden zijn, dat je sneller naar een dierenarts gaat als je het niet vertrouwd? Ik weet het niet.
Door Ine
#629873
Lindsey schreef: Beterschap met Zack. Misschien is ie onder het zand op wat hards of scherps gestapt? 't kan zo maar gebeuren....

Ik zit me dat ook wel eens af te vragen hoor. Inmiddels zijn wij er ook 3 keer mee geconfronteerd.
Onze eerste hond was een bastaard herder. Nooit wat mee gehad, totdat ze bejaard was.
Waar het aan liggen kan? Misschien toch, ondanks onze beste bedoelingen, aan het fokbeleid, misschien  gewoon pech of misschien omdat onze honden kameraden zijn, dat je sneller naar een dierenarts gaat als je het niet vertrouwd? Ik weet het niet.
Met mijn eerste lab had ik pech, allergisch voor alles en HD E. 2de viel wel mee, is bijna 12 geworden. 3de had een aangeboren niet erfelijke en zeer zeldzame leveraandoening en is maar 2 1/2 geworden.
De 4de kerngezond en intussen oma. De 5de kerngezond, De 6de LPC. De 7de gezond, maar met 5 jaar cataract, geen last ervan. De 8ste met 4 jaar cataract (beiden dezelfde ouders) geen last ervan. De 9de kerngezond en de 10de ook, maar die is pas een half jaar, dus moet nog geröntgend worden.

De labrador is een erg gewild ras en soms kun je gewoon pech hebben, ook al is het een goede fokker waar hij vandaan komt.
Helaas wordt er ook vaak gefokt met labjes, die eigenlijk niet aan gezondheidseisen voldoen, dan heb je net iets meer kans op ellende.

Maar de gewone dingen als gekneusde tenen, scheurtjes/sneetjes in voetzolen, een wond etc., die kan elke hond krijgen en heeft weinig met fokken te maken.
Laatst gewijzigd door Ine op za 09 sep 2006, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tiesto
#630222
Tja, vroeger was er eentje in glas gestapt dat zijn inderdaad dingen die helaas kunnen gebeuren..maar Tiesto heeft een auto-immuunziekte; nasale hyperkeratose wat onder steeds meer labjes schijnt voor te komen en nu denkt de da dat hij iets met zijn spieren heeft omdat hij dus als een oude man loopt terwijl hij pas 2 is..en Zack heeft al iets aan zijn alvleesklier gehad..dat zet je soms wel te denken...
Door Ine
#630310
Tiesto schreef: Tja, vroeger was er eentje in glas gestapt dat zijn inderdaad dingen die helaas kunnen gebeuren..maar Tiesto heeft een auto-immuunziekte; nasale hyperkeratose wat onder steeds meer labjes schijnt voor te komen en nu denkt de da dat hij iets met zijn spieren heeft omdat hij dus als een oude man loopt terwijl hij pas 2 is..en Zack heeft al iets aan zijn alvleesklier gehad..dat zet je soms wel te denken...
Bij het zoeken op internet over nasale hyperkeratose kwam ik een stukje tegen over lijmen die voor vloerbedekking etc. wordt gebruikt. Misschien, maar dat is maar een idee, zou dat een oorzaak kunnen zijn van het vaker voorkomen van deze afwijking.
http://webmanager.dekleuver.nl/arboconv ... tose%20%22
Door Tiesto
#630331
Hier hadden we eerst een ongelijmde houten vloer nu sinds 3 maand plavuizen dus dat is t niet denk ik..heb wel t idee dat begonnen is na zijn laatste pupenting... ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door