Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#625844
Ik heb gelezen in het boek van Morgens Eliasen dat je dan eigenlijk meer bot moet voeren. Dan knijpen ze zelf uit omdat ze dan de ontlasting harder is. Maar dat zullen jullie vast wel doen.
Door charmed
#625877
Hoi,

Het kan natuurlijk zijn dat zijn anaalklieren vol zitten. Mijn da adviseerde te zorgen dat ze goede harde ontlasting kreeg. Heb er eentje bij die moet om de drie maanden haar anaalklieren geleegd hebben, want dan heeft ze er heel veel last van.

Nu krijgt ze sinds kort de natuur. Hier moesten ze heel lang er over doen om aan het vetgehalte in de carnibest te wennen. Nu ze de natuur krijgt heeft ze hardere ontlasting en het lijkt alsof ze minder last van dr anaalklieren heeft. (maar dat is nog even afwachten) Normaal begint ze 1 week nadien alweer te bijten boven bij dr staart, maar nu heeft ze het al zeker een maandje niet meer gedaan ;) Wie weet dat het nu hard genoeg is dat haar anaalklieren door de ontlasting uitgedrukt worden elke keer. Dat zou wel leuk zijn

Gr. jacqueline
Door Stef@nie
#632276
Zoals ik al eerder zei in dit topic hoopte ik dat Maxi door BARF hardere ontlasting zou krijgen en daardoor de problemen met de anaalklieren verholpen zouden zijn (optimistisch he  ;)). Ze barft nu een korte tijd en het is logisch dat ik nu nog niet kan verwachten dat het allemaal zo snel beter gaat. Maar het lijkt de laatste tijd enigszins erger te worden  ??? ... Nou, eigenlijk weet ik zeker dat het erger is. Ze zit er ontzettend veel aan te bijten/likken (beetje onsmakelijk, sorry) en is er haast niet vanaf te krijgen. Ik weet niet wat ik er mee moet  :( ! Ben er al paar keer mee bij de DA geweest en die drukt ze leeg en that's it. Dat helpt ook maar heel kort. Mijn vraag is of dit nu misschien iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat ze van voeding is veranderd (is gaan barfen dus)?
Door Jojo
#632560
Nee sorrie :-\
Ik weet alleen dat het bij JOey tòch een vlo is geweest :o ::) Hij heeft vlooienallergie, en het is weer helemaal bal nou :'( >:(
Door bruutjevos
#632641
Onze Dimitri wil wel een last hebben van volle anaalkliertjes. Alleen bij hem zitten ze zo diep, dat ik ze dus echt niet voel.

Ach ik als ik naar de DA moet laat ik altijd ff voelen..ze moeten er echt in met de vingers..Lekker klusje voor hun..hihihi :D
Door Stef@nie
#632741
Jojo schreef: Nee sorrie :-\
Ik weet alleen dat het bij JOey tòch een vlo is geweest :o ::) Hij heeft vlooienallergie, en het is weer helemaal bal nou :'( >:(
Ah gossie  :( dat is echt heel sneu  :'( ! Helpt een anti-vlooienmiddeltje niet?

Zover ik weet is Maxi vlooi-vrij, maar wie weet ... Het is in ieder geval nog steeds even erg. Ze zit er soms zo hevig aan te bijten dat ze er daarna helemaal van moet hijgen. Mja, ik dacht dus dat het misschien zou kunnen komen door de overstap naar barf (dat het even is verergerd), maar dat weten jullie dus ook niet.
bruutjevos schreef: Onze Dimitri wil wel een last hebben van volle anaalkliertjes. Alleen bij hem zitten ze zo diep, dat ik ze dus echt niet voel.

Ach ik als ik naar de DA moet laat ik altijd ff voelen..ze moeten er echt in met de vingers..Lekker klusje voor hun..hihihi :D
Ja een lekker klusje is het inderdaad niet  ;) ! Ik denk dat ik vanavond ook nog even bij de DA probeer langs te gaan. Ik wil dat het over is (en Maxi vast al helemaal)!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door