Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#620924
Jolly schreef: succes, wel weer balen hoor dat shanden er weer zo last van heeft. :-\
Bedankt, baal er idd goed van...maar as het allemaal niet aan slaat ga ik weer naar tannetje in amsterdam hoor...
Door -sanne
#620931
Hoeveel gram vit. C geef je aan je hond?? Ik ben begonnen met 3 gram en dan na 5 urine check of eerder en dan steeds verhogen tot het goed gaat.
Ik geef het dan wel om een andere reden wel om de urine te verzuren maar niet ivm blaasgruis. maar dat moet toch niet uitmaken.
Door Daisy75
#620958
-sanne schreef: Hoeveel gram vit. C geef je aan je hond?? Ik ben begonnen met 3 gram en dan na 5 urine check of eerder en dan steeds verhogen tot het goed gaat.
Ik geef het dan wel om een andere reden wel om de urine te verzuren maar niet ivm blaasgruis. maar dat moet toch niet uitmaken.
ik geef nu 2 keer per dag en tablet dat is in totaal 2000MG
Door -sanne
#621372
KayleighShanden schreef: ik geef nu 2 keer per dag en tablet dat is in totaal 2000MG
waarom probeer je niet meer te geven. Mijn hond heeft kanker en kon op den duur 19 tabletten dus 19 gram per dag hebben. Zolang je hond geen diarree klachten of braakklachten krijgt kun je naar mijn mening meer geven. Je wil dit niet weken of maanden achtereengeven dus volgens mij kun je best naar 3 of 4 gram per dag gaan. Mijn hond heeft buiten dat ze wel eens diarree kreegvan de C nooit verder ergens last van gehad.
Door Daisy75
#621722
-sanne schreef: waarom probeer je niet meer te geven. Mijn hond heeft kanker en kon op den duur 19 tabletten dus 19 gram per dag hebben. Zolang je hond geen diarree klachten of braakklachten krijgt kun je naar mijn mening meer geven. Je wil dit niet weken of maanden achtereengeven dus volgens mij kun je best naar 3 of 4 gram per dag gaan. Mijn hond heeft buiten dat ze wel eens diarree kreegvan de C nooit verder ergens last van gehad.
oke bedankt voor de tip...ik gaf eerst 1000 en nu 2000 bouw het op...voor ons is advies 3000 voor mensen...en het is zo dat alles wat teveel is aan vitamine c in je lijf gewoon uitgepiest word dus echt teveel kun je idd misschien niet geven..
Door -sanne
#622025
KayleighShanden schreef: oke bedankt voor de tip...ik gaf eerst 1000 en nu 2000 bouw het op...voor ons is advies 3000 voor mensen...en het is zo dat alles wat teveel is aan vitamine c in je lijf gewoon uitgepiest word dus echt teveel kun je idd misschien niet geven..
in principe wel want bij een overschot kunnen ze enorme diarree en braakklachten krijgen doordat de maag ontzettend zuur wordt. In hoeveel dagen bouw je het op? Heb je zelf urine sticks? dan is het makkelijker controleren dan zou je 2 dagen kunnen geven en dan controleren of 3 dagen even kijken hoe het gaat.
succes
#623972
-sanne schreef: in principe wel want bij een overschot kunnen ze enorme diarree en braakklachten krijgen doordat de maag ontzettend zuur wordt. In hoeveel dagen bouw je het op? Heb je zelf urine sticks? dan is het makkelijker controleren dan zou je 2 dagen kunnen geven en dan controleren of 3 dagen even kijken hoe het gaat.
succes
ja ik heb zelf die sticks....
Ik geef nu de vitamine C en de cranberry en heb de Eurologist tabletten sinds zaterdag erbij....zijn PH is vanaf zaterdag tot nu, gezakt van 8,5 naar 7,5, ik geef 2 capsules cranberry, 2000Mh vit C en 4 tabletten eurologist per dag...
Dus het lijkt te gaan werken....hoop het wel hoor
Door Buddy
#623997
Hier net hetzelfde probleem, struvietgruis. Buddy had wel een infectie ook en die is eerst behandeld met AB. Wij gaan ook aan de slag met vit c en cranberry...
Ik volg dit toppic met interesse  :)
Door Daisy75
#624085
Buddy schreef: Hier net hetzelfde probleem, struvietgruis. Buddy had wel een infectie ook en die is eerst behandeld met AB. Wij gaan ook aan de slag met vit c en cranberry...
Ik volg dit toppic met interesse  :)
veel succes hoor...oh ik doe trouwens ook nog op advies van dokter tannetje de koning, troebele appelazijn door zijn eten.

Smorgens en savonds krijgt hij voer dus dat is ideaal door zijn vlees heen maakt hij geen probleem van.
ik geef 's ochtends 1 capsule Cranberry (van de tuinen), 1000Mg Vit C (reformwinkel) en twee theelepels troebele appelazijn (ook reform).
En sinds zaterdag dan nog 2 tebletten Eurologist erbij....Al dit herhaal ik 's avonds weer.
De eurologist moet alleen de eerste week 2xdaags 2 pillen, daarna 1xdaags 2 pillen.
Nou ja in ieder geval is het al gedaald naar 7,5 ipv 8,5 en dat in 4 dagen.....spannend.
Vorig jaar heb ik het ook gered op deze manier...dus ik weet dat het kan!

veel succes!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door