Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#890504
tegenwoordig is het middel van eerste keus bij incontinentie Propalin,  Enurace is wel goedkoper, maar als dat geen overweging hoeft te zijn zou dan toch voor de propalin gaan.  heeft je hond voldoende aan een lage dosering enurace,  hoef je niet gelijk ellende te verwachten, zo niet dan is propalin een betere keus en werkt bij haast alle teven dan dus meestal wel waar de enurace het niet meer redt of te hoog gedoseerd moet worden zodat je meer met de bijwerkingen te maken krijgt.
#890833
Lizzy schreef: Pinkel staat volledig op de propalin. En zodra ik daar na 3 weken mee stop: begint Pinkel weer te lekken en likt ze aan haar achterste. Op propalin doet ze het echt veel beter dan op Enurace maar men zegt dat propalin op een gegeven moment niet meer helpt.... Ik hoop dat men ongelijk heeft....
Ik denk dat de blaas op een gegeven moment ongevoelig wordt voor het middel en dat ze daarom ook adviseren om na 3 weken te stoppen. Nou dat is bij Sita dus geen optie.......
Ik weet ook niet op welke termijn het niet meer zou werken. Sita kreeg enurace en nu op haar 10e propalin, dus ik hoop nog wat jaartjes voort te kunnen. Ze doet het nu prima op alleen 's avonds 0,6 ml.
#909692
Wij hebben onze labrador een jaar of 6 aan de enurace gehad.
Ik moet zeggen goed hielp. Ze begon met 2 maal daags 1 en vrij snel 1 pd. Uit eindelijk om de dag een halve, tpt ze overleed op 12 jarige leeftijd

Zij was er een stuk gelukkiger door, dus daar ging het mij om. Dat gestresste als ze ergens iets had laten lopen, dat vond ik veel erger.

Hopelijk gaat het met de andere honden hier net zo goed als met onze Doortje!
#1169940
EdwinK schreef: En nu, bijna een jaar later, kan je Enurace dus niet zomaar meer bestellen, maar is het recept-plichtig geworden. Wel lastig, want het werkte gewoon goed. Indien nodig ga ik wel over op propalin, maar dat zijn geloof ik druppels en dus wat lastiger toedienen.
Ik gooi die druppels gewoon over het voer, en het fijne van die druppels is dat je heel gericht een zo laag mogelijke werkzame dosis kan zoeken.
Propalin heeft ook nog eens veel minder bijwerkingen op het hart.
#1171427
Onze vorige dober Tyra was ook incontinent geworden na de castratie en heeft haar hele leven Enurace geslikt. Zij is 13,5 jaar geworden.
Alleen de laatste 2 jaar ofzo hielp het niet echt meer, maar ja toen was ze een oud dametje.
Met deze ervaring laten wij Flame dus niet helpen (is ook afgeraden door de da omdat zij als pup een paar keer blaasontsteking heeft gehad).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door