Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#577690
mijn vorige hond kreeg tegen incontinentie efedrine (kwam met 11 jaar bij mij in huis, gesteriliseerd en liet in haar slaap urine lopen - leuk als ze op schoot lag te slapen :o). Werkte direct, nooit bijwerkingen gezien. Maar op een gegeven moment ben ik er mee gestopt, gewoon om eens te kijken hoe de zaak er voor stond, en er gebeurde helemaal niets meer en ik heb het nooit meer hoeven geven. 8)
#577739
Lizzy schreef: Oh, dat ze niet meer lekt is echt zoooo'n genot!!!! Wat heerlijk! Ik ga wel proberen om haar nu minder/geen pillen te geven. Hoe minder zooi, de beter. Denk ik.
Dat kan ik me goed voorstellen !!
Ik heb een "lekke" kruising Herder/Bouvier gehad ....
Ik weet precies hoe dat gaat ruiken, ook al verschoon je zo vaak mogelijk. :-X
#577773
Tinker schreef: Misschien vind je het zooi,maar het is toch juist fijn dat dit medicijn bestaat?Want een hond die alles laat lopen,dat word een onhoudbare zaak op een gegeven moment.En door deze tabletten kan ze weer droog door het leven,wat ook voor haar zelf fijner is.Mijn man moet de rest van zijn leven tabletten slikken tegen epileptie,en wij vinden het een zegen dat er medicijnen voor zijn om epi tegen te gaan.Dus probeer het van de positieve kant te zien. ;) ;) :)
Dat is misschien wel zo maar van efidrine (enurance) is bekend dat het op de lange termijn schadelijke gevolgen kan hebben. Nu is het niet gezegd dat iedere hond last krijgt van deze bijwerkingen maar voorkomen is beter dan genezen. Als je een hond droog kan houden op b.v. 3 weken tabletten en dan weer 3 weken zonder is dat altijd beter dan fulltime aan de pillen.
#577820
pike schreef: mijn vorige hond kreeg tegen incontinentie efedrine (kwam met 11 jaar bij mij in huis, gesteriliseerd en liet in haar slaap urine lopen - leuk als ze op schoot lag te slapen :o). Werkte direct, nooit bijwerkingen gezien. Maar op een gegeven moment ben ik er mee gestopt, gewoon om eens te kijken hoe de zaak er voor stond, en er gebeurde helemaal niets meer en ik heb het nooit meer hoeven geven. 8)
Dat was mazzelen, als ik hier een dag een pil vergat dan was het meteen weer mis :-X
#577824
Ik denk dat ik voorlopig nog maar een paar dagen de pillen blijf geven en geniet van haar continentie! Ohhww, dit is echt heerlijk! Geen soppende, piesende hond meer! Ik heb de helft minder was! Misschien dat ik eerst eens probeer haar de helft minder te geven, om te kijken hoe ze het op de halve dosering doet?
#577843
Lizzy schreef: Ik denk dat ik voorlopig nog maar een paar dagen de pillen blijf geven en geniet van haar continentie! Ohhww, dit is echt heerlijk! Geen soppende, piesende hond meer! Ik heb de helft minder was! Misschien dat ik eerst eens probeer haar de helft minder te geven, om te kijken hoe ze het op de halve dosering doet?
Ikzelf zou haar eerst een paar weekjes op de voorgeschreven dosis houden, deze medicijnen werken op de sluitspier (sfincter oid). Mijn idee is dat als deze spier weer een tijdje naar behoren werkt deze het dan (soms) weer een tijdje zonder medicijnen aankan, dat is mijn ervaring althans.
Maar dat is een kwestie is van uitproberen.

En ik ken ook dat gevoel van opluchting van een niet meer lekkende hond :D, niet meer elke dag wassen (ook al doe je dat met liefde) én ook voor de hond is het natuurlijk stukken prettiger, want ze voelen zich met dat gelek niet echt gelukkig.
#581927
Nitus schreef: Ikzelf zou haar eerst een paar weekjes op de voorgeschreven dosis houden, deze medicijnen werken op de sluitspier (sfincter oid). Mijn idee is dat als deze spier weer een tijdje naar behoren werkt deze het dan (soms) weer een tijdje zonder medicijnen aankan, dat is mijn ervaring althans.
Maar dat is een kwestie is van uitproberen.
Ik denk dat je hier helemaaaaaal gelijk hebt! Pinkel was weer aan het lekken. En aangezien ze een dosis krijgt waarvan de DA had gezegd "Misschien niet genoeg, dan mag ze meer", dacht ik "shit, het zal niet genoeg zijn geweest". Maar, een uur later vond ik een uitgetufte pil.... Ze heeft dus nu nog echt een dagelijkse dosis nodig.
En ik ken ook dat gevoel van opluchting van een niet meer lekkende hond :D, niet meer elke dag wassen (ook al doe je dat met liefde) én ook voor de hond is het natuurlijk stukken prettiger, want ze voelen zich met dat gelek niet echt gelukkig.
Ja, helemaal waar! Ik houd van Pinkel en ik was haar ondergepiste kleedjes met liefde. Ook schrob ik met liefde 1 keer per week de grote deurmat. En ik had haar ook niet op de pillen gezet als het bij druppels had gebleven.... Maar ook voor haar is dit gewoon echt prettiger! Ik merk dat zij zich er beter bij voelt. Ze lijkt zich wat zekerder te voelen ook. Gek. Heel maf.
#581972
Lizzy schreef: Ze lijkt zich wat zekerder te voelen ook. Gek. Heel maf.
Lijkt me niet zo gek hoor, het zijn toch normaliter continente dieren die hun nest niet willen bevuilen. Ik denk dat het tussen de oortjes voor haar zeker een fijn gevoel is....niet s' morgens meer die schaamte van "vrouwtje...ik heb 'n ongelukje gehad".... :-[ ;)
#890192
Lizzy, hoe is het nu met Pinkel? Krijgt ze nog medicijnen tegen incontinentie?

Ik ben wat oude topics aan het doorspitten ivm met de incontinentie van Sita. Ik heb Sita op de enurace gehad, 2 maaldaags 1 tablet. Nu las ik in mijn geneesmiddelenboekje dat propalin effectiever is en minder bijwerkingen heeft. Dus toen ben ik overgegaan op de propalin, 2 maaldaags 0.8 ml. Op de verpakking staat na 3 weken stoppen en weer beginnen als de klachten terugkomen. Nou dat was dus al na 2 dagen. Ik vind een nat kleedje niet erg, maar Sita is duidelijk niet gelukkig, Ze zit continu haar achterste te likken. Nu krijgt ze 2 maaldaags 0.6 ml en is ze weer droog. Ik probeer uit te vinden wat de laagste dosering is waar ze droog op blijft.
#890359
Pinkel staat volledig op de propalin. En zodra ik daar na 3 weken mee stop: begint Pinkel weer te lekken en likt ze aan haar achterste. Op propalin doet ze het echt veel beter dan op Enurace maar men zegt dat propalin op een gegeven moment niet meer helpt.... Ik hoop dat men ongelijk heeft....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door