Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#574166
Natasja1974 schreef: Ik weet niet wanneer ze dan zouden gaan wennen aan de middelen, maar Beau krijgt al een paar jaar Enurace, zelfde dosering, en het werkt nog steeds prima.
Toch is het zo dat ze eraan gaan wennen en het op 'n gegeven moment steeds minder gaat werken.
Ik geloof dat je het 4 tot 6 jaar goed kunt geven. Dit weet ik alleen niet helemaal zeker meer. Het is zeker niet iets wat je onbeperkt kunt geven en blijft werken
#574189
Een vriendin van mij heeft Oestriol aan haar gesteriliseerd teefje die op 2 jaar al hevig lekte. Aangzien dit een Boerboel teefje betreft was de situatie niet te doen. Nu is het probleem na 1 maand behandeling volledig verdwenen en kan ze de Oestriol even weer stoppen. Voor de rest zijn hier zo goed als geen neven werkingen aan.
#574503
Lizzy schreef: Pinkel is 9. Ze was voor haar castratie al licht incontinent doordat ze gewoon niet goed is in haar koppie (door mishandeling). Misschien hetzelfde als Raps Erna? (gewoon niet weten aan te geven wanneer ze moet, bang om buiten te plassen, je ziet haar ook te snel afknijpen en schichtig doorlopen, etc.). Maar dat waren druppeltjes. En eigenlijk werd het direct na haar castratie erger, de incontinentie. Maar de laatste tijd is het gewoon niet leuk meer. Ze laat hele plassen lopen...
Ik denk niet dat Raps hetzelfde heeft als Pinkel. Raps geeft wel heel slecht aan dat ze moet plassen. Ze gaat voor de deur staan zonder geluid te maken en als je dat dus even niet ziet dan plast ze gewoon in de kamer. Ze heeft ook niet echt geduld dan, ze gaat staan en als je het niet binnen 30 seconden ziet dan laat ze het gewoon lopen.

Als dat het enige zou zijn dan zou ze ook niet de enurance krijgen want dan is het geen incontinentie probleem. Maar ze plast dus ook wanneer ze slaapt, of in haar mandje ligt. Dat heeft ze niet door en de ene periode is het erger dan de andere. Ze is gesteriliseerd zodat dat de oorzaak kan zijn. Als we het weer zat zijn dan krijgt ze enurance tabletjes en na verloop van tijd vergeten we het ook weer te geven en dan gaat het weer goed.
Ik heb wel eens horen zeggen dat propalin minder belastend voor het lichaam is maar omdat wij het niet continu aan Raps geven houd ik het bij de enurance. Het werkt goed, meestal binnen 1 a 2 dagen.
#576693
Een vraag van een hele andere orde: krijgen sommige honden diarree van deze troep, die Enurace? Ik zie het niet bij de bijwerkingen staan, maar ik vind het wel opvallend dat Pink aan de dunne is sinds die tabletten! Het helpt trouwens al wel he. Ze heeft niet meer gelekt!
#576702
Lizzy schreef: Een vraag van een hele andere orde: krijgen sommige honden diarree van deze troep, die Enurace? Ik zie het niet bij de bijwerkingen staan, maar ik vind het wel opvallend dat Pink aan de dunne is sinds die tabletten! Het helpt trouwens al wel he. Ze heeft niet meer gelekt!
Van mijn eigen hond weet ik dat niet meer :-[
Maar ik denk, gezien het feit dat ephidrine stofwisselingversnellend is dat het best goed mogelijk is en dat er misschien een soor gewenning moet optreden.

Mooi dat ze al droog is :D
#576705
Angelique schreef: Van mijn eigen hond weet ik dat niet meer :-[
Maar ik denk, gezien het feit dat ephidrine stofwisselingversnellend is dat het best goed mogelijk is en dat er misschien een soor gewenning moet optreden.

Mooi dat ze al droog is :D
Ja, dat ze droog is is echt een genot! Niet alleen voor mij, maar ook voor zichzelf. Ze hoeft nu niet meer als maar aan haar lekkende achterkant te soppen! Nou ja, ik vind het zelf ook geweldig hoor. Heb al 2 dagen hetzelfde kleed op de bank liggen, zonder incontinentie-matjes! (normaal moest dat ook allemaal iedere dag in de was).

Mmmm, maar ja, de diarree is wel vervelend... Heeft het zin om hte tabletje in stukjes over de dag te verdelen?
#577061
Fijn dat de Enurace zo goed werkt! :)

Voor Gitte heb ik een tijdje Propalin gebruikt, dat werkte ook als een speer. Volgens de gebruiksaanwijzing kon je het 3 weken geven en er dan een tijdje mee stoppen. Misschien is dat ook mogelijk met Enurace?
Gitte kon dan 3 weken zonder Propalin voordat ze weer begon te lekken. Dit heb ik een half jaartje zo gedaan (3 weken met en 3 weken zonder), de laatste periode zonder Propalin duurt echter al sinds oktober :D, bij haar had het lekken denk ik ook te maken met een verminderde conditie :-\.

Hopelijk is Pinkel snel van de diaree af.
#577109
Ik heb hier ook een hond op de eunarace gehad , ik heb haar een tijdje volgens schema gegeven en toen gaan halveren en toen helemaal niets meer en dan bleef het maanden goed gaan, als het dan weer fout ging dan gaf ik het weer.
Het werkte hier vrijwel direct.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door