Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#573087
Tof heeft geen diaree, is wel misselijk, ze loopt iedere keer te likken, net of ze moet spugen....
ik ben al dagen niet gerust op haar, maar als je met vage klachten aankomt bij de dierenarts, sturen ze je ook met idiote pillen weer naar huis.....
Door Laura2004
#573093
Netty schreef: Tof heeft geen diaree, is wel misselijk, ze loopt iedere keer te likken, net of ze moet spugen....
ik ben al dagen niet gerust op haar, maar als je met vage klachten aankomt bij de dierenarts, sturen ze je ook met idiote pillen weer naar huis.....
Ja, dat is ook wel zo, maar ik begin met Ziggy wel zo wanhopig te worden dat ik die idiote pillen misschien toch een keer ga geven. :-[
Door Ike
#573526
Ben ook wel benieuwd of je al naar de da bent geweest en hoe het met Ziggy is hoor, hoop dat het snel weer beter gaat, knuffel voor jullie allebei :-*
Door Netty
#573762
ik ben vanmiddag met Tof geweest.
ze had 39.5 graden, dus koorts :-\
wat het is....... geen idee, er is bloed afgenomen, en daar uit kwam een verhoogde leverfunctie, maar gezien haar leeftijd was dat niet verontrustend.
ze heeft antibiotica gekregen en daar wacht ik dus even op hoe die uitpakt.
als ze opgeknapt is gaan we ook wat aan haar tanden laten doen, het kan zijn dat ze een ontsteking heeft en daar zo beroerd van is.
is het toch raar dat er slijm uit haar muts kwam, vond ik, maar dat zou kunnen komen van verlaagde weerstand
Door Laura2004
#573811
Het gaat vandaag redelijk met Ziggy. Ze had vanochtend diarree (dat heeft ze zowiezo bijna elke dag :-\) en ze heeft daarna eigenlijk niet meer gepoept. Ze heeft vanochtend een lap pens op, maar ook daar heeft ze schijnbaar geen last van gehad. Ik ben net met haar gaan fietsen en ook dat ging goed. Ze heeft zoals gewoonlijk als een idioot door het park gerend 8)
Ik kon vanochtend niet naar de DA, want ik moest werken, dus ik heb morgen een afspraak om 8.40 uur, dus ik ben benieuwd. Ik wil gewoon een keer een oplossing voor Ziggy's darmproblemen en ik overweeg dus echt om haar die prednison kuur te geven die de DA voorstelde, want ik weet ook niet wat ik moet doen. Het is of die prednison kuur of onder narcose een darmbiopt nemen met de kans dat we van beide dingen niet wijzer worden, maar als ik niks doe verandert er ook niks. Als ik besluit om prednison te gaan geven ben ik van plan om dat te geven als mijn ouders er zijn in augustus zodat ze niet alleen is (als ik aan het werk ben). Kan iemand mij in het kort vertellen wat de bijwerkingen van prednison zijn? En of honden altijd last hebben van die bijwerkingen?
Door Laura2004
#573812
Netty schreef: ik ben vanmiddag met Tof geweest.
ze had 39.5 graden, dus koorts :-\
wat het is....... geen idee, er is bloed afgenomen, en daar uit kwam een verhoogde leverfunctie, maar gezien haar leeftijd was dat niet verontrustend.
ze heeft antibiotica gekregen en daar wacht ik dus even op hoe die uitpakt.
als ze opgeknapt is gaan we ook wat aan haar tanden laten doen, het kan zijn dat ze een ontsteking heeft en daar zo beroerd van is.
is het toch raar dat er slijm uit haar muts kwam, vond ik, maar dat zou kunnen komen van verlaagde weerstand
Arme Tof, ze heeft het dus flink te pakken. Ik hoop dat het niks ernstigs is en dat ze snel weer de oude is. Geef haar maar een :-* :-*
Laat je ons weer weten wat de uitslag is van het bloedonderzoek? Dat duurt zeker 2 weken.
Hoe oud is Tof eigenlijk?
Door Hilje
#573835
He...toevallig dat ik nou juist jou even advies ga geven...
(even onderonsje hoor hahahha)

Als je wilt mag je me best even mailen over het hele prednison verhaal..
Ik vind het walgelijk spul en het is sypmtoombetsrijding...maar ik...als GEEN ander weet ook wat het kan doen - rust - kalmte - even een pauze -
Ik ben absoluut geen prendison aanrader...alles behalve...
Ik raad het iedereen af..

Het nare van predn. is dat het niks oplost.
Het heeft bijwerkingen die op den duur erger kunnen worden dan de kwaal...niet bij kortdurig gebruik hoor...
Predn. legt alles lam zeg maar en daardoor kun je zo ontzettend moeilijk peilen of andere dingen helpen...
Zodra je stopt gaat het weer mis...

Rimpel had last van de volgende bijwerkingen:

zweten
spontaan onstane moedervlekken en verkleuringen in zijn huid..is wel weer bijgetrokken vorig jaar.
meer honger
meer dorst
meer plassen

aan zijn gedrag merkte ik niet veel...niet anders dan normaal.

Maar omdat je toch pas zit te denken aan augustus....om dan een predn. kuur te gaan geven...als je meer wilt weten kan ik je meer vertellen hoor...

Honden met jeuk problemen...honden met darmproblemen...het heeft een plekje bij me...en niet iedere hond is net als Rimpel en iedere evt. allergie is weer anders..maar daar waar ik kan helpen doe ik het graag....
Heb vorige week nog weer een uur aan de foon gehangen met DDog eigenaar...die ik 1 keer ontmoet had..haar DDog was tijdens een wandeling heel heftig gaan reageren..
DA begon over eliminatie dieeeten...
Ik en met mij velen...hebben haar gezegd geen genoegen te nemen met AB kuurtje zus en prednison spuit zo...
Eisen dat je nu eeen allergitest wil..
En die krijgt ze morgen als het goed is...
Pffff....ik ben zo blij dat ik haar gebeld heb..
Ik zag haar al met die dure dieetbrokken in de weer a 14 kg a 69 euro!!!!! en dat voor DDog die een kilo per dag wegvreet..

Maar goed...ik hoor het wel van je!
Door Laura2004
#573875
Ik heb al een eliminatie dieet gedaan met Ziggy (vers natuurlijk) en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor kip, maar haar darmproblemen zijn daar dus niet mee opgelost. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik wil gewoon dat ze een keer van die klachten af is die ze al een jaar heeft. En die huidklachten daar was ik van af tot ik haar had behandeld met een vlooienmiddel :-[ Daar baal ik echt van.
Ik heb gewoon het vermoeden dat ze een chronische darmontsteking heeft oid.
Maar jij raadt dus een allergie test aan begrijp ik?
Het was nl al heel snel duidelijk dat ze allergisch was voor kip, want daar kreeg ze uitslag van en van de rest van het eten niet en soms is haar ontlasting goed als ze een bepaald soort vlees krijgt en soms is haar ontlasting slecht met hetzelfde soort vlees, dus dat vindt ik een beetje raar.
Waar is prednison eigenlijk precies voor? Is het tegen ontstekingen? En wat doet het precies? Ik ga eerst even een gesprek aan straks met mijn DA, want ik ga niet zomaar aan de prednison en ik zal haar zeker voorleggen wat je hebt gezegd.
En ik begrijp dat het bij Rimpel niet heeft geholpen de prednison.
Zoals je wel begrijpt heb ik graag verdere uitleg van je over prednison.
En als iemand anders mij nog iets weet te vertellen over prednison of wat ik zou kunnen vragen of laten doen bij de DA dan hoor ik het graag (zo snel mogelijk, want ik moet bijna naar de DA).
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 20 jun 2006, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door