Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer123
#568550
ik dacht om der op ver te zetten dat ze zo geen koolhydraat binnen krijgt en beter is voor haar.
Beter dan die brok vol koolhydraat.
Of is dit niet slim?
Door aalsmeer123
#568551
tieneke schreef: Ik zou meteen die Da bellen en zeggen dat jullie perse en ACUUT! een bloedonderzoek willen,nu of vanavond nog en liefst een uur voor de volgende maaltijd!Geen bloedonderzoek willen doen METEEN een andere Da bellen en voor vanavond nog aktie ondernemen,wij hebben hetzelfde met onze vorige Leonberer meegemaakt die van brokken meteen volledig op rauw overging en onze hond kreeg dus een aanval die zo erg was dat hij op het nippertje kon worden gered,zijn waardes waren zo laag dat de hond ieder moment kon sterven volgens de nieuwe Da die mij WEL serieus nam en waar wij meteen van moesten komen...echter in de auto kreeg hij de aanval en dit wens ik echt niemand(en zeker de hond)niet toe.
Dit grapje heeft ons overigens honderden euro's gekost,buiten de spoedeisende hulp moest hij iedere dag streng geprikt worden om de juiste waardes te bepalen,onze hond was van 1,8 naar 6 ml per dag gegaan...ik bedoel maar :-X
Neem desnoods kontakt met Tannetje(Hitam)op voor de juiste adviezen ;)
Krijg hier wel kippenvel van als ik dit zo hoor :o
Nou ga morgen met der naar de andere da.
idd beter zo als te laat.
Maar als we morgen gaan zegt dus de andere da dat we 4 uur na het eten moeten komen.
Dat is toch 7 uur na hhet eten?
Door tieneke
#568679
Lupa schreef: wat zijn dan de voordelen om deze hond op vers te zetten?
Voor iedere hond is het toch een voordeel?
Laat staan voor een hond met suikerziekte,de organen etc worden onnodig belast door de koolhydraten waardoor de hond heel vaak niet stabiel te krijgen is en veel te hoog zit met de waardes.
Door tieneke
#568680
aalsmeer123 schreef: Krijg hier wel kippenvel van als ik dit zo hoor :o
Nou ga morgen met der naar de andere da.
idd beter zo als te laat.
Maar als we morgen gaan zegt dus de andere da dat we 4 uur na het eten moeten komen.
Dat is toch 7 uur na hhet eten?
De insuline die onze hond kreeg was ongeveer 7 uur werkzaam,misschien een ander merk :-\
Bel de Da even op en vraag het gewoon als je twijfelt.
Door aalsmeer123
#568793
Ja ik ga morgen naar me ma en ga is vragen stellen aan deie da.
Zij zelf durft het niet want die man is een beetje raar.
Praat binnenmons en dan moet je het drie keer vragen wat ij vraagd.
Nou daar laat ik het niet bij.
Dan ga ik met der naar die andere da voor bloed te prikken.

Oke ze zijn dus vanmiddag met de urine naar de da geweest.
Na twee dagen volledig cb.
Ze vertelde dat hij helemaal goed was.
Zowel voor als na het eten.
Oke ik zei hoe had hij het npou gecontroleerd?
Ja met weer een stickje.
Ik zei waaropm niet met bloed?
Dat deed hij niet.
Hij kan het wel maar vind het niet nodig ???
Oke ik zeg nou dan gaan we dus morgen naar die andere da waar ze het wel doen. ;D
Dus ik me pa aan de lijn en die zei nou dat hoeft niet hoor.
Want hij weet heel goed wat hij doet.
Ik zei al je hebt echt een plaat voor je hoofd.
Ik zei ook dat nu de urine goed was en niet het blokje kleurde.
Ja zei hij dat klopt.
Toen zei ik al oke en wie zegt dat hij de normale waarde heeft en dat hij niet lager zit?
Dat zie je niet op dat stomme stripje,.
O ja hoor hij weet wel wat hij doet anders laat hij me niet zo gaan.
Dus ik zei ook al kja pa daarom stuurt hij je naar huis met moet je over een week trug komen met meer insuline als dat je kwam met een dieet.
TUURLIJK!!!>!
Dan zou hij toch verder moeten denken dan zijn neus lang is en denken he een dieet geen koolydraat kom bv elke dag ff langs of om de dag en spuit ff at minder?
Nee zei hij ik spuit niet te veel want als dat zo is dan zou ze wel omrollen.
Nou oke.
Dan steek ik er geen enrgie meer in als je toch zo eigenwijs naar die vent blijft luisteren.
Hij wilde eerst geen cb geven want dat was onzin.
Ik zei en kijk nu is.
Vrijdag at ze nog de grootste gedeelte brok en was het voor en na het eten hoog.
Nu twee dagen op cb en de waarde is normaal.
Zie je nou wel hihihi.
Dus morgen ga ik naar me ma en neem gewoon twink mee.
O ja die da zei (ik weet het niet) Dat het bloed[prikken om de suiker te controleren erg veel pijn deed en dat je dan dwars door der oor zat ???
Is dat nou echt waar wat die man zegt?Ja lijkt mij niet want e rzijn meer honden die suiker hebben en prikken.
Door tieneke
#568835
aalsmeer123 schreef: Vrijdag at ze nog de grootste gedeelte brok en was het voor en na het eten hoog.
Nu twee dagen op cb en de waarde is normaal.
Hou in godsnaam die hond vreselijk goed in de gaten en bij twijfel meteen naar de Da!!!!!


Bloedprikken pijn? ::) ::)
Ik weet niet waar hij het heeft geleerd? maar als een deskundige Da goed en snel de ader in de voorpoot vindt(waar het bij onze hond altijd plaatsvond)is het in een paar seconden gepiept,kobus liet dit gelukkig altijd heel goed toe en Jaco en ik hebben nooit gemerkt dat dit ongemak of zelfs zeer deed ;)
De Da kreeg zelfs nog een poot of lik van ons lieve nollebakmonster.
Door tieneke
#568846
Als je zelf prikt doe je dit meestal in zijn oor en je gaat echt niet dwars door zijn oor heen hoor ;) ;D
Als de hond echt een beetje stabiel is vind ik het persoonlijk onzinnig om je hond iedere dag of vaker te prikken...dan kan het ook volstaan met een paar keer per maand controle bij de Da...al blijft dit wel koffiedik kijken natuurlijk :-\
Het kan iedere dag of uur zomaar omslaan :-X
Suikerziekte is en blijft een vreselijke ingrijpende en onvoorspelbare ziekte met als gevolg uitvalverschijnselen,gedragsverandering en staar/blind etc.
Het zijn echte zorgenkindjes....ik hoop dat de hond ondanks dit toch nog een mooie oude dag mag beleven,zeker nu hij van de brokken af is :P
Door aalsmeer123
#568929
tieneke schreef: Hou in godsnaam die hond vreselijk goed in de gaten en bij twijfel meteen naar de Da!!!!!


Bloedprikken pijn? ::) ::)
Ik weet niet waar hij het heeft geleerd? maar als een deskundige Da goed en snel de ader in de voorpoot vindt(waar het bij onze hond altijd plaatsvond)is het in een paar seconden gepiept,kobus liet dit gelukkig altijd heel goed toe en Jaco en ik hebben nooit gemerkt dat dit ongemak of zelfs zeer deed ;)
De Da kreeg zelfs nog een poot of lik van ons lieve nollebakmonster.

Ja daarom ga ik morgen met me ma naar die andere da.
Allen hij zegt dat we 4 uur nba het eten moeten prikken ???
Moeten we dat nou idd 4 uur na het eten doen of toch die 7 uur?
Dat is alleen wat ik niet weet
Door aalsmeer123
#568931
Ik ben zo bang dat het onder het punt komt.
Ja hij ziet niets op dat stripje maar dat is logisch.
Hij kanniet lager als niet kleuren van het stripje.
Daar zit ik mee!
Kan me pa wel anders deneken en het hun hond is maar je trekt toch de haren uit je hoofd als het wel gebeurt?
Bha nou morgen ben ik daar.
Alleen dus 4 uur na het eten of 7 uur?
Door tieneke
#568934
aalsmeer123 schreef: Ja daarom ga ik morgen met me ma naar die andere da.
Allen hij zegt dat we 4 uur nba het eten moeten prikken ???
Moeten we dat nou idd 4 uur na het eten doen of toch die 7 uur?
Dat is alleen wat ik niet weet
Ongeveer 1 uur voor de volgende maaltijd(dus 6 uur ipv 4 uur) in ons geval dus 6 uur na de eerste maaltijd...in ons oude geval kreeg Kobus om iets voor 11.00 zijn eten en meteen hierna zijn insulinespuit,zijn 2e maaltijd kreeg hij om precies 18.00 en als wij voor controle naar de Da moesten was dit altijd rond 17.00 uur dus een uur voor de volgende maaltijd.
Hoe zit het trouwens met de maaltijden die je ouders geven?
Hoe vaak en hoeveel tijd zit er tussen?
Door aalsmeer123
#568936
Ze krijgt nu dus om 7.00 de injectie omdat me ma dat niet durft en me pa doet het voor hij naar werk gaat.
Dan om 8.00 krijgt ze eten.
dan om 13.45 en om 17.00.
En voor ze naar bed gaan iets van kipfilet blokjes.
Klein beetje voor het idee.
En ze moeten de urine van 14.30 opvangen.
Dat is dus 7 en half uur na de injectie
Door tieneke
#568938
aalsmeer123 schreef: Ik ben zo bang dat het onder het punt komt.
Ja hij ziet niets op dat stripje maar dat is logisch.
Hij kanniet lager als niet kleuren van het stripje.
Daar zit ik mee!
Kan me pa wel anders deneken en het hun hond is maar je trekt toch de haren uit je hoofd als het wel gebeurt?
Bha nou morgen ben ik daar.
Alleen dus 4 uur na het eten of 7 uur?
Laat je ouders de hond gewoon goed in de gaten houden,zeker net voor de 2e maaltijd.
Ik ben geen Da maar ik zou haast zeggen om minder te spuiten :-\
Maar ja dan krijgt de Da ook geen optimaal beeld...wat is wijsheid he?
Beter te hoog dan te laag...zei Tannetje nog tegen mij ;)
Wacht het morgen in ieder geval af...ben echt benieuwd ;)
Door tieneke
#568943
aalsmeer123 schreef: Ze krijgt nu dus om 7.00 de injectie omdat me ma dat niet durft en me pa doet het voor hij naar werk gaat.
Dan om 8.00 krijgt ze eten.
dan om 13.45 en om 17.00.
En voor ze naar bed gaan iets van kipfilet blokjes.
Klein beetje voor het idee.
En ze moeten de urine van 14.30 opvangen.
Dat is dus 7 en half uur na de injectie
Wat voor Da is dit met deze zeer rare adviezen? :-X
Als een hond met suikerziekte zijn maaltijd heeft gegeten moet er meteen hierna gespoten worden en zeer zeker niet na een uur!...ik val hier haast van mijn stoel :-X
Door tieneke
#568948
En waarom voeren ze 3 maal daags?
En waarom nog kipfilet voor het slapen...voor het idee?
Hoop niet dat je me een zeikerd vind maar ik twijfel nu wel heel erg aan deze adviezen :-X
Tannetje!!!
Waar ben je? ;)
Door Truus
#568951
tieneke schreef: En waarom voeren ze 3 maal daags?
En waarom nog kipfilet voor het slapen...voor het idee?
Hoop niet dat je me een zeikerd vind maar ik twijfel nu wel heel erg aan deze adviezen :-X
Tannetje!!!
Waar ben je? ;)
Je hebt Tannetje eigenlijk niet nodig, je bent deskundig genoeg ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door