Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#568240
Tineke * schreef: nu maar hoe leer je bv.nee?
Ik schud dan maar met m'n vinger,kortom het is een hele zorg vind ik.
Vinger op je lippen...shhhht... ???
Wat op het moment heel irriterend is, is dat Cis 'n vlooien bijt heeft gehad... :( :(
1 vlooi gezien en van d'r neus gehaald en dat is genoeg om haar allergy te starten...overal jeuk (wel de honden gewassen, bedden gewassen, en van armoe pipetje gebruikt.)
Maaaaaaaar....dan word je s'nacht dus tig keer wakker van de krabbelkrabbelkrabkrabkrabbellllskrabbelkrabbelkrabkrabkrabbels...en waar ik dan normaal gesproken 'n "CISSS!!!! STOP IT!!! " tussen me tanden door kon spuien....en dan stopte ze ook....
is nu het nadeel dat ze me niet hoord!!En ik kan ook geen harde brul geven want dan word iedereen wakker :-\
Als ze in d'r bed op de grond, naast ons bed ligt, dan kan ik d'r wel bij om met me hand 'n tik geven...wanneer ze naast haar bed is gaan zitten...dan maar 'n been buiten bed gooien en met me voet de hond proberen te raken...met me been zwaaien en dan prompt kramp in me kuiten krijgen! >:(
Maar wanneer ze te ver weg zit om te raken...dan moet ik dus wel uit elke keer helemaal uit me bed om haar op d'r kont te tikken voordat ze stopt met dat ellendige krabbelkrabbelkrabkrabkrabbellllkrab..

Ik ben al met antihistamine aan 't proberen of de jeuk minder word, en had nog spray van de DA wat ik aan 't spuiten ben....
Ik denk dat ik 'n stok naast me bed ga zetten om d'r 'n por te geven wanneer ze vannacht weer begind met de rabbelkrabbelkrabkrabkrabbellllkrab! :-\
Door Truus
#568282
Daar ben je mooi klaar mee met al dat gekrabbel, het kost je slapenloze nachten :-\. Ook erg voor Cis :(, sterkte ermee :-*
Door conleeuw
#568339
202spots schreef:

Ik ben al met antihistamine aan 't proberen of de jeuk minder word, en had nog spray van de DA wat ik aan 't spuiten ben....
Ik denk dat ik 'n stok naast me bed ga zetten om d'r 'n por te geven wanneer ze vannacht weer begind met de rabbelkrabbelkrabkrabkrabbellllkrab! :-\
ik hoop dat de antihistamine snel helpt, maar ondertussen kan je natuurlijk een stok naast je bed nemen, maar gebruik hem dan om de grond aan te tikken, dus in plaats van por ..... stomp, stomp op de grond ;D dan heb jij vast haar aandacht afgeleidt, in iedere geval, sterkte ermee ;)
Door 202Spots
#568353
conleeuw schreef: maar gebruik hem dan om de grond aan te tikken, dus in plaats van por ..... stomp, stomp op de grond ;D dan heb jij vast haar aandacht afgeleidt, in iedere geval, sterkte ermee ;)
Kan je nagaan dat ik door me slaap tekort DAAR niet een aan gedacht heb!! :-[ ;)
Zal kijken of 't werkt, de liklikliklikkerdeliklik..is trouwens NET zo hinderlijk als de krabbelkerabbelkrab... :-\
Maar 't is nu ietsies minder, dus hopelijk gaat het vannacht ook rustiger..

Ik heb uit voorzorg toch maar 'n poker gemaakt!
Hoop dat ie lang genoeg is, en als ze 't waagd om verder weg te gaan zitten zodat ik d'r net niet bij kan.... dan...dan....dan......moet ik er evengoed uit!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 12 jun 2006, 03:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#568375
202spots schreef: Kan je nagaan dat ik door me slaap tekort DAAR niet een aan gedacht heb!! :-[ ;)
Zal kijken of 't werkt, de liklikliklikkerdeliklik..is trouwens NET zo hinderlijk als de krabbelkerabbelkrab... :-\
Maar 't is nu ietsies minder, dus hopelijk gaat het vannacht ook rustiger..

Ik heb uit voorzorg toch maar 'n poker gemaakt!
Hoop dat ie lang genoeg is, en als ze 't waagd om verder weg te gaan zitten zodat ik d'r net niet bij kan.... dan...dan....dan......moet ik er evengoed uit!
Afbeelding
ik weet wel deegelijk hoe het is..... Bess heeft ook een vlooienallergie, en inderdaad, een beet van een beest is al genoeg om voor nachten krabbel en lik trauma te zorgen, en ik heb ook ooit geprobeerd het te negeren, maar dan wordt het een oorverdovende lik!!! :o en dan moet je nagaan, ik ben ook nog aardig doof, dus heb nog een voordeel 8) maar ook dat heeft niet mogen baten. Het is ontzetted, ook slaap je lichter volgens mij, want je weet wat voor schade ze zichzelf kunnen aandoen, dus het is ook nog van belang dát je het hoort om hun een halt toe te kunnen roepen. Gelukkig hebben wij al jaren geen ene keer meer last gehad, maar er was een tijd dat ik haar vacht dagelijks wel jankend verzorgde omdat het een rauwe afgelbberde zooi was, uiteindelijk heb ik met hang en vliegwerk de boel onder controle weten te krijgen, maar als ik er nu nog aan denk krijg ik al de kriebels, en boy wat was ik gesloopt... door gebrek aan slaap :P
Door Mevroi Kruim
#568439
Een van miojn vorige honden had ook vlooienallergie, die vrat hele gaten in d'r vel en kreeg dan hele smerige hotspots met enge bacterien die huid en spieren opvraten (stinken! :-X :-X). Die deed ik dus altijd een kap om als ik geen toezicht kon houden. Blijft hartstikke zielig want ze verhipte van de jeuk maar daar kon ik toentertijd weinig aan doen, buiten Prednison geven. Dat heeft ze 6 jaar gehad en dan ging het, min of meer. Totdat de eerste antivlooien-druppels voor in de nek kwamen. Fantastische uitvinding! Ze was gelijk helemaal van de jeuk af.
Door conleeuw
#568463
Kruimel schreef: Een van miojn vorige honden had ook vlooienallergie, die vrat hele gaten in d'r vel en kreeg dan hele smerige hotspots met enge bacterien die huid en spieren opvraten (stinken! :-X :-X). Die deed ik dus altijd een kap om als ik geen toezicht kon houden. Blijft hartstikke zielig want ze verhipte van de jeuk maar daar kon ik toentertijd weinig aan doen, buiten Prednison geven. Dat heeft ze 6 jaar gehad en dan ging het, min of meer. Totdat de eerste antivlooien-druppels voor in de nek kwamen. Fantastische uitvinding! Ze was gelijk helemaal van de jeuk af.
dan heb ik nog mazzel gehad, bij ons was de redding de komst van een vlooienmiddel die je alleen bij de dierenarts kon krijgen volgens mij was het toen Defend dog, dat werketen toen erg goed, tot natuurlijk de kritters ertegen bestendig werden... maar dat was de begin van de genezing, ik herken wel de kapot vreten en de stinkende zwerende huid :( nu gebruik ik ook een nekdruppel, maar ben wel schuldig aan bij de dierenarts halen, omdat niet alle druppels altijd even effectief waren. De afgelopen 3 jaar hebben wij helemaal geen vlooien gehad ;D ;D hoera!!!!
Door 202Spots
#568580
Krabbelgelikkerkrab, gaat gelukkig iets beter....
de 1ste keer dat ze met krabbellkrabbel begon, greep ik gelijk mijn wapen en gaf 'n goeie TIK TIK TIK op de vloer, Cis sprong gelijk omhoog en verween diep verontwaardigd naar de gang, waar ze verder ging met haar krabbedekrabbeldekrab..
Toen kwam ze weer terug...de 2de en 3de keer hoefde ik alleen maar TIK-tik te doen en dat was genoeg om te stoppen...dus 't werk.!!!
En ik hoefde zelf niet UITme bed!!!! 8)
Door Truus
#568600
202spots schreef: Krabbelgelikkerkrab, gaat gelukkig iets beter....
de 1ste keer dat ze met krabbellkrabbel begon, greep ik gelijk mijn wapen en gaf 'n goeie TIK TIK TIK op de vloer, Cis sprong gelijk omhoog en verween diep verontwaardigd naar de gang, waar ze verder ging met haar krabbedekrabbeldekrab..
Toen kwam ze weer terug...de 2de en 3de keer hoefde ik alleen maar TIK-tik te doen en dat was genoeg om te stoppen...dus 't werk.!!!
En ik hoefde zelf niet UITme bed!!!! 8)
;D ;D ;D Goed dat het werkt. Vindingrijk hoor :D
Door conleeuw
#568628
202spots schreef: Krabbelgelikkerkrab, gaat gelukkig iets beter....
de 1ste keer dat ze met krabbellkrabbel begon, greep ik gelijk mijn wapen en gaf 'n goeie TIK TIK TIK op de vloer, Cis sprong gelijk omhoog en verween diep verontwaardigd naar de gang, waar ze verder ging met haar krabbedekrabbeldekrab..
Toen kwam ze weer terug...de 2de en 3de keer hoefde ik alleen maar TIK-tik te doen en dat was genoeg om te stoppen...dus 't werk.!!!
En ik hoefde zelf niet UITme bed!!!! 8)
101 uses for a bamboo stick..... ;D ;D anti itch remidy ;D ;D gelukkig werkt het, wordt haar huid al iets beter? minder jeuk? arme beest :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door