Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#547849
Gister heeft Eyra in de tuin gespeeld met HEEL VEEL water. Na verloop van tijd ging ze naar binnen, en was niet in haar hum. Na een uurtje rillen en een beetje apatisch en overgegeven, de maaltijd van de ochtend. Temperatuur opgenomen 38.8 C, da gebeld, maar na nog een golfje overgeven leek het wat beter te gaan. De avond heeft ze heel veel liggen slapen. Vannacht in de woonkamer geslapen, en om 3 uur vanacht moest ze naar buiten. Grote plas, en daarna weer direkt slapen. Vanochtend om 6 uur vond ze het wel weer tijd, en weer een grote plas. Op aanraden van de da weer temperatuur opnomen, 6.30 uur en toen had ze 39.6 C. Ze is duidelijk niet lekker, wil niets eten (ook geen snoepje) en loopt mee naar buiten maar wil direkt daarna naar binnen. Wie kan me vertellen of ik me bij deze temperatuur naar de da moet, of kan ik zelf nog iets doen?? Is nog vroeg, maar hoop dat iemand reageert.....
Laatst gewijzigd door Demi en Eyra op vr 12 mei 2006, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Demi en Eyra
#547912
Net terug van de da. Gelukkig eentje die vers en barf niet verfoeit. Maar hij is nu toch wel geschrokken. Er is bloed onderweg naar een andere kliniek voor bloedonderzoek, en belt vanmiddag als hij de uitslag heeft. Moet dus op zijn telefoontje wachten. De temperatuur was weer gestegen, ze heeft een ab injectie gehad, en na het bloedonderzoek belt hij mij om de juiste medicijnen te halen. Hij denkt op dit moment aan nierontsteking, urine uitslagen waren niet helemaal jofel, PH 7 eiwit + bloed +++. Blaas is niet gevoelig, nieren wel. SG 1.005. Ze oogt nu ook ziekjes, heeft geen zin in eten, drinkt gelukkig nog wel goed. Nu maar hopen dat er niet al te enge dingen uit de uitslag komen. :-[
Door Demi en Eyra
#547919
Niets eigenlijk. Ik liep eerst bij een andere die direkt over nierbrokken begon, en ik was de misdadiger die dat niet wilde. Ze was toen ook niet ziek ofzo. Nu dus wel, maar deze da wil zelfs meedenken om haar eten zo aan te passen dat er nog steeds vers gevoerd kan worden. Zit nu dus ook wel een beetje te zenuwpezen hoor, zolang ze niet ziek oogde maakte ik me niet zoveel zorgen, ook op aanraden van Hitam. Die waarschuwde dus wel dat ik het in de gaten moest houden, en dat doen we dus. Een maand geleden was er ook nog niet veel verandert aan de waarden van verleden jaar, toen heb ik nog bloedonderzoek laten doen. En nu kunnen we dus voorlopig alleen maar afwachten. En zoals de meesten hier wel zullen weten, wachten duurt lang........
Door Lizzy
#547969
He getsie, wat een ellende... Denk je dat je dierenarts vindt dat je minder fosfor moet voeren? Op zich is het verminderen van eiwitten bij een nierdieet wel gebruikelijk maar eigenlijk alleen maar zinvol omdat eiwitten uit vlees ook rijk zijn uit fosfor. Op deze pagina heb ik meer geschreven over gangbare nierdieten en hoe je dat kunt doen met verse voeding: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 2;start=75

Sterkte!
Door Demi en Eyra
#548023
Dankjewel Lizzy, ik heb dus net pandangrijst, was de enige witte die ik in huis had, en wat kippedijen met elkaar gekookt. Ze pakte een paar korreltjes rijst, zouden ze echt weten wat goed voor ze is ??
Verder drinkt ze gelukkig nog wel, al moet ik dat wel bij haar brengen. Al met al nog steeds niets van de da gehoord, dus zit inmiddels met gekrulde tenen, geduld is een schone zaak zeggen ze, nou ik zweet inmiddels peentjes.......
Gebruikersavatar
Door Nitus
#548027
Sterkte met Eyra, goeie tips kan ik je helaas niet geven. Maar ik hoop dat ze zich binnen afzienbare tijd weer happy voelt en dat er geen nare dingen uit de test komen.
En jij heel veel sterkte met wachten. Neem je de telefoon dan ook mee naar de wc? ;) dat doe ik in zulk soort gevallen altijd wel, durf dat ding dan geen moment uit m'n buurt te hebben ::) ;).
Door Demi en Eyra
#548033
Ja inderdaad, in de broekzak, en als je gaat zitten in de hand natuurlijk, anders duurt het te lang voordat je dat ding hebt.......
Hoe bedoel je erg ?? ;)
Door conleeuw
#548036
jeetje dat was schrikken zeg, ik hoop dat ze snel herstelt, want een hond die zo ziekjes is is gewoon balen. Wel goed dat jou da niet anti vers is, dus dat is een strijd die je niet hoef te voeren. Sterkte ermee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door