Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#540092
Ach hemel, wat erg... Ik kan me zooo goed voorstellen dat je het huilen nader staat dan anything-else... :'(. Jeetje joh, sterkte..... :'( (wat zijn het toch een vieze gore krengen he, teken >:( >:( >:().
Gebruikersavatar
Door Sonja
#540098
Wat vervelend voor Saiko en voor jou. Kan me voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen. Je krijgt wel even het één en ander voor je kiezen.
Beterschap voor Saiko.

Ik vind Frontline trouwens ook echt niet goed meer helpen tegen teken. Ik heb vorig jaar ook nog een keer het middel advantix gebruikt, maar toen vond ik ook nog steeds teken. Het enige dat ik afdoende vind helpen is Scalibor.
Door zurca
#540102
Doe je zo je best om je dier te beschermen en dan toch nog...
Heel veel sterkte hoor, hopelijk voelt hij zich snel weer de oude :-*
Door Truus
#540106
He gadsie Elaine :-\, laat de tranen maar de vrije loop want het zijn weer zorgen meis. Heel veel sterkte en we zullen duimen voor een goed herstel :-*
Door crutz
#540201
hoe gaat t nu met de allergische reactie, want t is toch al na 1445......hoop dat ie daar al wat minder last van heeft.......knuff voor je meis........
Door herder_lover
#540204
Netty schreef: ze kunnen het toch niet van iedere tekenbeet krijgen?
Nee, het zijn gewone teken (die noemen ze hier dus karpatten) maar kunnen dus de ziekte bij zich hebben. Saiko (en ook mijn andere honden) worden goed verzorgd en krijgen Frontline. In mijn tuin zelf zijn geen teken en waarschijnlijk heeft hij het opgelopen op het trainveld. De teek die de ziekte heeft, krijgt het van een hond die hij bijt en het bloed opzuigt dat besmet is. Dan bijt de teek een andere hond (Saiko nu dus) en geeft het besmette bloed door. Waarschijnlijk is deze teek wel dood gegaan daarna, omdat Saiko dus behandeld wordt met Frontline.
Maar eerst de hond ziek gemaakt dus.
Het is een ziekte die echt alleen vanuit de teek doorgegeven kan worden. En het zorgt ervoor dat de witte en rode bloedcellen dramatisch afnemen. Dus binnen no time heeft de hond vreselijk bloedarmoede en dun bloed waardoor het op de gekste manieren naar buiten kan komen. Vaak door neus of darmen. Je kan het een beetje vergelijken met ebola qua beeld en malaria qua verspreiding (maar ipv muggen, door teken).
Dus veel vit. K voor het stollen geven en ijzer voor de armoede. Waarschijnlijk komt het bij Saiko wat later naar voren omdat hij natuurlijk veel ijzer al binnenkrijgt omdat hij barft.
Ik heb maar extra rosbief en kogelbiefstuk eruit gehaald en dat krijgt hij dan (was voor onze bbq, maar ja jammer ;))
Ik heb op zich wel goede hoop hoor, maar het verlies van Nitro komt dan weer boven (hoewel dat door o.a. Parvo kwam). Ik houd hem nu bij me en let goed op hem, meer kan ik even niet doen. Temp in de gaten houden..

maarja 5 weken AB :-X wat doet dat met hem?
Door herder_lover
#540216
de bultjes zijn nu verdwenen, zijn kop is iets opgezet. Ik heb een foto van voor en nu.Maar echt duidelijk is het niet te zien denk ik... Hij heeft nog wel wat jeuk, maar wordt minder en dus laten we het maar zo gaan. Weer een prik kan ook niet altijd goed zijn he?

om 13.00 uur:

Afbeelding

Afbeelding

om 16.15 uur:

Afbeelding
Door Ine
#540231
herder_lover schreef:
maarja 5 weken AB :-X wat doet dat met hem?
In dit geval kan het zijn leven redden!
Ik zou me er dus niet schuldig om voelen en hopen, dat het doet, waar het voor bedoeld is!
Sterkte allebei! :-*
Door herder_lover
#540245
dank jullie voor jullie lieve woorden... :-*

Ik vind het allemaal moeilijk en wil hem er uiteraard doorheen helpen. Maar meer dan AB kan ik niet doen ben ik bang.
Door Elvira
#540248
Soms moet je uit twee kwaden het beste kiezen. Ik hoop dat Saiko er snel weer boven op komt en dat je er op tijd bij bent geweest.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#540249
He gatver, wat een ellende zeg. Kan me voorstellen dat de tranen je hoog zitten hoor.
Veel sterkte en ik ga keihard duimen dat Saiko weer helemaal de oude wordt. :-* :-*
Door K@rin
#540251
Oh wat vreselijk !!!
Heel veel beterschap gewenst !!
Ik zal duimen dat het goed gaat komen !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door