Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#536141
Ik zat vandaag heel toevallig een stukje te tikkelen over Cholodin...dat zou je misschien ook goed kunnen proberen... Misschien even overleggen met Tannetje??
Door jolly64
#536574
Mijn vorige hond was ruim 13 en had het ook
Heb het gewoon opgeruimd en verder niets aan laten doen
Ouderdom was het en heb het ook met liefde opgeruimd hoor ;D
Zolang ze geen pijn hebben is het niet zo erg toch
Door Nelly
#536686
Heb het van Ashley altijd zonder mopperen opgeruimd, hij kon er gewoon niks aan doen. Later, toen hij nog ouder werd, heb ik hem gesteund bij het opstaan en naar buiten lopen..; totdat de dag kwam dat hij niet meer overeind kon :'( Toen heb ik de DA gebeld :'( Het doet nu nog pijn... :'(
Door Erna
#536696
jolly64 schreef: Mijn vorige hond was ruim 13 en had het ook
Heb het gewoon opgeruimd en verder niets aan laten doen
Ouderdom was het en heb het ook met liefde opgeruimd hoor ;D
Zolang ze geen pijn hebben is het niet zo erg toch
Het een heeft toch niets te maken met het ander? Ik begrijp deze reacties niet zo goed eerlijk gezegd. Er staat toch nergens dat ik niet van hem hou, of dat ik het niet met liefde opruim of iets dergelijks.

Maar begrijp me goed zeg, er lopen hier op dit moment 11 honden in de kamer en als er eentje zijn ontlasting laat lopen is dat verdomd lastig. En in de laatste plaats voor mij. De rest loopt er zo doorheen als ze niet uitkijken.

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat het voor een hond niet prettig is als er zomaar iets uit je billen floept terwijl je altijd hartstikke zindelijk ben geweest. Dus vandaar de vraag: Is er iets aan te doen want dan zouden we graag iets willen proberen. En dat ook omdat deze heer van stand daar recht op heeft. Want ook al heeft hij geen fysieke pijn........ik vind dat het verliezen van ontlasting zijn waardigheid aantast en dat doet ook pijn.

Het kan toch niet zo zijn dat ik maar moet denken: Ach hij is oud, ik ruim het met liefde op en voor de rest maakt het niet uit?
Laatst gewijzigd door Erna op di 25 apr 2006, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#536701
Nee, dat is precies wat ik ook dacht. Tuurlijk zijn bepaalde klachten inherent aan ouderdom. En ookal hoeven dit soort klachten niet gepaard te gaan met pijn of erg lichamelijk ongemak, ik kan me toch goed voorstellen dat het voor Luigi wel geestelijk ongemak oplevert. Dus...als er iets aan gedaan kan worden zou ik het zeker proberen, is toch alleen maar fijn voor hem?
Door conleeuw
#536721
de enige reden waarom ik het van Bess aanvaarden is omdat zij er zelf geen last van heb, ik heb ook altijd gezegd, als zij er zelf last van zou ondervinden, dus zich rot voelden omdat ze wist dat zij iets deed wat niet moest, dan had ik toch weer diep moeten nadenken over hoe nu verder, maar mevrouw is een beetje dement (in dit geval mischien gelukkig maar), en is zich van geen kwaad bewust, daarbij heb ik maar drie honden en ligt Bess op haar bed in de hoek van de kamer en de meeste indien niet alle ongelukken gebeuren op en om haar bed. Wel moet ik nog eens stressen dat hoewel het voor zich spreek dat iedereen die honden heeft ooit eens, zei het tijdens de puppentijd of door ziekten of door ouderdom honden poep heb geruimd in eigen huis, ik het toch nog erg vervelend vindt als Bess dunne ontlasting heeft gehad en erin heb liggen slapen en vervolgens haar hele bed en vacht en vloer heb ondergesmeerd, zij kan er niets aan doen, dus ik ruim het wel op zonder te mekkeren, maar leuk is echt wel anders. Wil niet zeggen dat ik niet van Bess hou.... maar prettig is het niet altijd :P dus als ik een middeltje kan proberen om dit mischien te verminderen ga ik zeker proberen. ;)
Door geer
#536724
Tan werkt redelijk veel met CHolodin en bij Puur Natuur hoor ik er ook veel positieve reacties over:



Cholodin is een voedingssupplement dat choline bevat en speciaal ontwikkeld is voor de oudere hond en kat.
Vaak worden gedragsproblemen en lichamelijke problemen die gerelateerd zijn aan ouder worden in één adem genoemd met seniliteit, dementie of Alzheimer. Wat deftiger heet het cognitief dysfunktie syndroom.

Net als bij mensen is de werkelijke oorzaak niet bekend, maar men denkt dat het te maken heeft met te weinig
zuurstof in de hersenen door verminderde hartfunctie, bloedarmoede, hoge bloeddruk (kat), arteriosclerosis (“aderverkalking”). Ook denkt men dat andere oorzaken zoals problemen in het zenuwstelsel een rol spelen.

Cholodin bevat choline, phosphatidylcholine, inositol, zink en verscheidene B vitamines.
Choline voorziet het lichaam van methylgroepen, die gebruikt worden bij een groot aantal belangrijke reacties,
zoals ontgiftigingsprocessen in de lever en vettransport uit de lever.
Phosphatidylcholine is meer de bio-actieve vorm van choline en is een belangrijk onderdeel van de
celmembraan en levert ook choline voor het maken van acetycholine.
Methionine en inositol zijn ook betrokken bij de stofwisseling op het niveau van neurotransmitters.

Diverse bemoedigende klinische studies zijn gedaan naar de effectiviteit van Cholodin bij verschijnselen die
horen bij de ouderdom:
Hond:
• doofheid
• gebrek aan energie
• teveel slapen (overdag)
• onzindelijkheid
• eigenaar niet herkennen
• niet op de omgeving reageren
Kat:
• lethargie
• onzindelijkheid (vaak naast de bak)
• desoriëntatie, verwardheid
• toegenomen irritatie
• veel en hard miauwen
• geheugenproblemen
• gebrek aan eetlust
overmatig verharen
chronische obstipatie

In de praktijk wordt Cholodin voorgeschreven bij leverproblemen, huidklachten, vachtproblemen en bij elke aandoening waarbij een verminderd functioneren van het centrale of perifere zenuwstelsel vermoed wordt.
Dierenartsen in de V.S. melden goede resultaten bij primaire epilepsie. Vaak kan de dosis chemotherapeutica verlaagd worden of zelfs geheel achterwege gelaten worden. Bij epilepsie kan Cholodin aangevuld worden met gingko biloba en spirulina.

Fecale incontinentie is ook een indicatiegebied.
Bij chronische obstipatie de kuur aanvullen met Mifloran KH.
Bij urine incontinentie kan vaak de dosis efedrine of oestrogeen verlaagd worden.

Er is geen rapportage over negatieve bijwerkingen gehoord.

Soms komt de effectieve dosering heel precies: Een miauwende kat die de eigenares de hele nacht uit de slaap hield begon met miauwen om 6 uur ’s ochtends als de kat 1 pil om 6 uur ’s avonds kreeg. Indien een halve pil om 11 uur ’s avonds erbij werd gegeven kon de eigenares uitslapen.

Op de verpakking staat dat bij actieve dieren soms hyperactiviteit, spiertrillingen e.d. zijn waargenomen. De tablet wordt goed verdragen en opgenomen. Honden eten ze als een snoepje. Veel katten ook. Bij opname problemen de tablet pletten en door nat voer mengen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#536791
Ik zal hier reageren, dan hebben eventuele anderen er
ook wat aan.

Cholodin is meer voor hersenproblemen. Dus onzindelijk zijn omdat hij/zij het niet meer zo goed snapt.
Dat lijkt me bij Luigi niet het geval. Dan zouden er ook andere symptomen van dementie moeten zijn en dan hebben ze er nog wel controle over.

Verder lijken mij de Spiersupport en Spondyvetsem of Puur Spondy wel goed.
Spiersupport versterkt de spieren, ook de spieren van de anus.
En de Plumbum in de Spondyvetsem werkt ookvoor zwakker wordende spieren.

Acupunctuur en chiropractie kunnen denk ik ook nog wel enige verbetering geven.
Door Erna
#536846
Thanks

Dus even samengevat voor mij:

Spiersupport en Spondyvetsem
of
Spiersupport en Puur Spondy

Niet alle drie de middelen tegelijk? En alles is te verkrijgen bij puur natuur neem ik aan? Ga ik even op de site snuffelen.
Door Lizzy
#536848
Ik ben geen Tannetje, maar Spondyvetsem en Puur Spondy zijn practisch dezelfde middelen. Spondyvetsem is alleen van de firma VSM en Puur Spondy is van Puur Natuur.

Ik weet zeker dat er in Spondyvetsem (onder andere) het middel : Harpagophytum D6 zit en ik weet niet of dat ook in Puur Spondy zit. Ik zou ook de Harpagophytum er zeker bij willen geven, dus als dat niet in Puur Spondy zit: ging ik voor Spondyvetsem.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 apr 2006, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#536861
Ok, ik heb dus nodig"
Spiersupport a 39.95 (250 gr) en
Puur Spondy a 13.95 (50 ml)

Hoe bestel ik dat bij puur natuur? Ik zie nergens op de site dat ik boodschappen kan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door