Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jon
#535566
Mijn h.a. adviseerde mijn zoon laatst geen biotex meer te gebruiken (ontstoken teen) maar soda. :-\
Een knuf voor Linga en beterschap!
Laatst gewijzigd door jon op zo 23 apr 2006, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#535593
Lizzy schreef: Nou, we zetten haar dan wel in de soda...! Hoe vaak moeten we haar per dag in de soda zetten? En hoe lang?
ik probeer indien soda nodig is minimaal twee keer, maar liefs 3 of 4 keer (omdat de huid dan lekker week blijft) en dan is mijn doel 15 minuten, maar met honden en kinderen mag je blij zijn als je tussen 5 en 10 minuten zit, ook gebruik ik lauw water, zeg maar hand warm, babybadtemperatuur
Gebruikersavatar
Door Sonja
#535644
Laika schreef: Laika had dit vroeger vaak. Wij gingen dan met haar naar het strand. Het zoute water deed haar veel goed. We namen zelfs jerrycans zeewater mee naar huis om daar verder te badderen.
Ik heb ergens gelezen (waar???) dat de huidige groene biotex anders is geworden van samenstelling en daardoor minder werkzaam is.

Mariska
Is het dan niet gemakkelijker om gewoon wat zeezout in lauw water op te lossen? Ik heb dat ook wel eens gedaan toen Nena 's avonds een abces tussen haar tenen bleek te hebben en ik geen soda of biotex in huis had. Werkte ook prima.
Door Birgit
#535665
Doedels schreef: Ik hoop dat het de groene is. Die bevat enzymen. De blauwe bevat bleek :-X
Ben toch maar ff in het keuekenkastje gaan kijken :D Er staat groene biotex ;D
Door 202spots
#535666
Sonja schreef: Is het dan niet gemakkelijker om gewoon wat zeezout in lauw water op te lossen? Ik heb dat ook wel eens gedaan toen Nena 's avonds een abces tussen haar tenen bleek te hebben en ik geen soda of biotex in huis had. Werkte ook prima.
Misschien dat gewone zout ook helpt?
Wanneer je keelpijn hebt of kies getrokken, dan helpt 't spoelen met warm zoutwater ook.
Hoop in ieder geval dat lingiepingie er geen erge last van heeft.
Door Lizzy
#535719
Nee, gelukkig heeft ze geen last. Maar het is me er eentje hoor.... Normaal gesproken moet ik een heel gevecht aan met de honden, wanneer er een poot in de soda moet. Niet met Linga. Ik zet haar poot in een emmer of in een stevige plastic zak en weken maar. Mijn scheetje blijft gewoon zitten. Maar op een gegeven moment wordt ze moe. En dan wil ze er bij liggen. Zitten we samen te hannissen dat ze toch kan liggen, met haar poot in de soda ;D. Ik weet echt niet wat me overkomt hoor, zo makkelijk ze hier mee is.
Door Malamoods
#535731
Lees het nu pas... Ah, sterkte met haar pootje hoor! Gelukkig werkt ze mee, de collie die ik had, vond het werkelijk vreselijk (die vond een plas op straat al te nat ::)), gelukkig laat Linga het allemaal over zich heen komen....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#535745
Lizzy schreef:Mijn scheetje blijft gewoon zitten. Maar op een gegeven moment wordt ze moe. En dan wil ze er bij liggen. Zitten we samen te hannissen dat ze toch kan liggen, met haar poot in de soda ;D.
Ff een tip: hond op de bank, emmer ervoor, pootje over de rand in de emmer. Linga kan lekker relaxed liggen en tegelijkertijd pootje weken. ;D ;D ;D
Door amber13
#535813
Wat handig dat ze zo makkelijk blijft zitten/liggen zeg! :D Wel erg sneu dat het nodig is, arme Linga.

Onze da heeft ook Biotex afgeraden, en soda geadviseerd, toen Tara haar pootje stuk had, waarom precies geen Biotex, zei hij er niet duidelijk bij, en ik vergat dat natuurlijk weer te vragen ::)

Veel sterkte met het pootje, en hopenlijk is het snel over :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536038
Lizzy schreef: Getsie... nou, het is een ontsteking hoor. Kan niet anders. Er komt inmiddels vocht uit haar voetje. De zwelling is ietsjes minder, maar het is nog steeds niet goed. Het zijn niet haar nagels. Zit ook niet echt tussen de tenen maar meer bovenop 1 teen. Ahhh, mijn arme schetepeteetje... Ze is zoooo lief en ze laat al dat getut met d'r pootje zooooo lief en gelaten toe. We zetten haar nu een paar keer per dag in de soda. Even afwachten hoe het morgen eruit ziet!
Liz je kunt beter geen soda gebruiken maar groene biotex daar zitten juiste enzymen in . Soda bevat een stofje wat eigenlijk te agressief is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door