Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nozem
#516581
Op aanraden van een aantal van jullie heb ik onze Nozem een week, 1 x per dag een dessertlepel groene leem door zijn voer gegeven. Hij heeft chronisch last van ontstoken oren. (zie desbetreffende topic)
Het werd idd wat minder maar inmiddels heeft het weer de kop opgestoken. Kan het zijn dat ik het te kort heb gegeven? Hoelang kun je dit achterelkaar blijven geven.

Ook viel het me op dat hij erg winderig (ja sorry hoor) werd hiervan. Is dit een bekend verschijnsel?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Karin en Nozem
Door Lizzy
#516665
Ik geef groene leem meestal 2 a 3 weken. En dan stop ik er weer mee. Indien nodig, start ik na 1 week nog een keer een kuurtje van 2 weken. Het is mij nog nooit opgevallen dat mijn honden winderig werden van groene leem. Maar nu we het toch over winderigheid hebben: hoe is het met de darmen van je hond gesteld? Als ik dit zo lees, dan denk ik dat je ook eens een tijdje probiotica moet gaan geven. En misschien dat je ipv groene leem anders eens iets als drainage compositum moet geven (van de groene os).

Oh, even wat anders: ik heb ook een hond gehad met chronische oor ontsteking. Uiteindelijk hebben ze kweekjes van het oorsmeer genomen en bleek er een pseudomonas bacterie in te zitten. Die moet gewoon uitgeroeid worden met een specifiek antibiotica. Is er al eens een kweek van jouw hond z'n oor genomen? Wat is daar aangetroffen?
Door Nozem
#516675
Lizzy schreef: Ik geef groene leem meestal 2 a 3 weken. En dan stop ik er weer mee. Indien nodig, start ik na 1 week nog een keer een kuurtje van 2 weken. Het is mij nog nooit opgevallen dat mijn honden winderig werden van groene leem. Maar nu we het toch over winderigheid hebben: hoe is het met de darmen van je hond gesteld? Als ik dit zo lees, dan denk ik dat je ook eens een tijdje probiotica moet gaan geven. En misschien dat je ipv groene leem anders eens iets als drainage compositum moet geven (van de groene os).

Oh, even wat anders: ik heb ook een hond gehad met chronische oor ontsteking. Uiteindelijk hebben ze kweekjes van het oorsmeer genomen en bleek er een pseudomonas bacterie in te zitten. Die moet gewoon uitgeroeid worden met een specifiek antibiotica. Is er al eens een kweek van jouw hond z'n oor genomen? Wat is daar aangetroffen?

Ja is toevallig twee weken geleden genomen. Zat totaal geen bacterieen in (dachten ze al want het stonk niet) alleen maar veel gisten aangetroffen.
Sinds anderhalve maand zit Nozem nu op Carnibest daarvoor heeft hij een half jaar Duck gehad. Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat hij granen binnen krijgt. Enne...dat drainage compositom wat is dat precies?
Bedankt alvast weer he! ;)
Door Lizzy
#532839
Nozem schreef: Ja is toevallig twee weken geleden genomen. Zat totaal geen bacterieen in (dachten ze al want het stonk niet) alleen maar veel gisten aangetroffen.
Sinds anderhalve maand zit Nozem nu op Carnibest daarvoor heeft hij een half jaar Duck gehad. Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat hij granen binnen krijgt. Enne...dat drainage compositom wat is dat precies?
Bedankt alvast weer he! ;)
OK, gisten... ja, dat is ook heeeel vervelend... Ik zou toch doorgaan met verse voeding. Eventueel zou je kunnen overdenken om zelf samen te gaan stellen. Mijn hond deed het op zelf samengestelde voeding (die met die oren) nog beter als op versvlees...

Drainage Compositum is van de Groene Os. Het helpt bij:

Bij huidproblemen, verstoord immuunsysteem, veelal bij chronische aandoeningen.

Dit is de dosering:

Honden zwaarder dan 25 kg 2 maal daags 15 druppels
Honden 10 tot 25 kg 2 maal daags 10 druppels
Honden en katten lichter dan 10 kg 2 maal daags 5 druppels

Je moet hier wel een paar weekjes mee doorgaan. Er zijn misschien nog wel meer dingen die je kunt doen tegen die gisten... Moet ik even over nadenken. Maar, misschien zijn er andere leden die het wel zo op kunnen hoesten en meer tips kunnen geven!
Door Laura2004
#532853
De labrador van mijn broer heeft dus ook chronische oorontsteking en bij hem heeft het geholpen om hem Drainage Compositum van de Groene Os te geven icm oordruppels van VSM of van Prodier dat weet ik niet meer zeker. Eerst gingen zijn oren ontzettend vervellen en na een week of 3-4 was het helemaal over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door