Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#507290
Angelique schreef: En wat geef je 'm dan precies?
Een homeopathisch middel dat voor de ene hond geschikt is, is dat nog niet voor de andere hond.
Daniella komt bij mij en ik heb getracht zijn constitutie middel te vinden. Dat was niet gemakkelijk, want ze heeft hem nog niet zolang. Dus het kan best niet het goede middel zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#507348
Hitam schreef: Een homeopathisch middel dat voor de ene hond geschikt is, is dat nog niet voor de andere hond.
Daniella komt bij mij en ik heb getracht zijn constitutie middel te vinden. Dat was niet gemakkelijk, want ze heeft hem nog niet zolang. Dus het kan best niet het goede middel zijn.
Uh, ik doelde meer op het dieet van rundvlees, maar als ze bij jou is geweest zal ze ook wel een goed voedingsadvies op zak hebben :D
Maar zelf ben ik er ook geen voorstander van als mensen zeggen "ik gebruik dat en dat hom. middel bij epilepsie" Een ander zou eens denken...och kan ik ook proberen met alle schadelijke gevolgen van dien.
Door Sennaruby
#507360
Nee absoluut, dat ben ik met je eens Angelique. De behandeling van epilepsie is al zo complex... Ik gebruik zelf geen homeopatische middelen om de aanvallen van Senna onder controle te houden, maar ik ken mensen die dit wel geprobeerd hebben, maar helaas zonder goed resultaat. Dat is jammer, maar soms kan het niet anders dan een regulier middel te gebruiken.

Naar dat rundvleesdieet ben ik nog steeds benieuwd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#507380
Angelique schreef: Uh, ik doelde meer op het dieet van rundvlees, maar als ze bij jou is geweest zal ze ook wel een goed voedingsadvies op zak hebben :D
Maar zelf ben ik er ook geen voorstander van als mensen zeggen "ik gebruik dat en dat hom. middel bij epilepsie" Een ander zou eens denken...och kan ik ook proberen met alle schadelijke gevolgen van dien.
Vandaar. Ik begreep je reactie al niet.
Door Hanny
#509576
Sennaruby schreef: Goede, verse voeding is zeer goed voor honden met epilepsie (en voor alle andere honden natuurlijk), maar meestal is alleen een verse voeding niet voldoende om de epilepsieaanvallen onder controle te houden. Als de aanvallen vaker dan 1 maal per maand optreden zou ik zeker een dierenarts raadplegen en met medicatie starten.

Groetjes,

Fieke
Is het niet wat kort door de bocht om met medicatie te starten bij aanvallen vaker dan één maal per maand.
Jaren terug woonde er bij ons een reutje, dat epileptiforme aanvallen had. Ik denk, dat hij er per jaar wel meer dan 12 had. Hij had zonder medicatie een uitstekend leven, is behalve dit ongemak stralend oud geworden. Heb absoluut niet de indruk, dat hij schade heeft opgelopen door de aanvallen. Moet wel zeggen, dat zijn aanvallen niet zo dramatisch waren, maar wel echt met schuim en overgeven en krampen en dat hij daarna weer gezellig verder leefde en uiteraard wij ook.
Door Sennaruby
#509581
Het op medicijnen instellen als de periode tussen de aanvallen kleiner is dan 6 weken is de meest gebruikte procedure bij honden die epilepsie hebben. Het is verstandig om dan met medicatie te starten, maar als je dat niet nodig vind, hoeft het niet. Ze kunnen best een goed leven leiden en gezellig verder leven, maar het risico bestaat dat als je geen medicatie geeft, de aanvallen sneller op elkaar zullen gaan volgen. Dus kort door de bocht zou ik het niet noemen.
Laatst gewijzigd door Sennaruby op za 11 mar 2006, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#509983
Daarin verschillen wij dus heel duidelijk van mening.
Ik vind, dat je veel meer moet laten meetellen, of je wel , of niet tot medicatie over gaat, niet alleen het aantal. Je kunt in ieder geval met medicatie toch ook niet zeker weten hoeveel aanvallen er voorkomen zijn.
Het blijft altijd gissen.
Ik heb het risico op meer aanvallen gerust durven nemen, ben nooit ongerust geweest in ons geval.
Door Timmy
#510108
Het wel of niet starten met medicatie hangt grotendeels af van hoe de eigenaar het ervaart. Vaak is het wel zo dat aanvallen meer dan eens per maand het kindling effect opwekken en zo dus voor meer aanvallen gaat zorgen. Ook telt de soort aanval mee. Er zijn honden die volkomen de kluts kwijt zijn en kwalitatief dus beter een pilletje kunnen slikken. Het gaat er per definitie toch om om een hond een zo hondwaardig mogelijk leven te laten hebben, nietwaar?

Honden die clusteren moeten zeer zeker wel op de medicatie vanwege het risico op een status.

Gr.
Linda
Door daniella
#519278
Ik heb Davy wel op de medicatie , en de aanvallen zijn nu minder hevig geworden , ze duren nog maar - 3 min uten, dus het helpt wel.
Hij krijgt nu vooral aanvallen als hij zich te druk maakt, bijvoorbeeld na het achterna jagen van de poesjes in huis.
Wel vervelend ,want er is een trap in huis, en laatst had hij een aanval op de trap, en kon ik hem nog net op -vangen.Dus meteen een traphekje geplaatst beneden , dan kan hij niet de trap op als ik slaap of douch etc.
De medicatie vond ik wel belangrijk vanwege het feit dat bij te veel aanvallen er schade aan organen kan ontstaan , en Davy had /om de twee dagen aanvallen .
Door daniella
#519290
Nog een opmerking , het is inderdaad niet mijn bedoeling om mensen zelf te laten rommelen met homeopathische middelen, en ik heb tot nu toe geluk dat het blijkbaar een positief effect heeft. Of dit alleen aan het medicijn ligt, weet ik ook niet.Ik geef Davy wel vers rund vlees elke dag, groente eet hij niet, fruit wel , een appeltje lust hij graag.Hij heeft nog geen cluster gehad, wel aan vallen die tegen de 5 minuten aanzaten.
Mocht je beslissen om medicijnen te geven , raad ik aan om eerst natuurlijke middelen te proberen , bij een dierenarts ,de mijne zit in de rijnstraat, vraag haar gerust om advies, als het niet kan stuurt zij je door naar een reguliere arts.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#519657
daniella schreef: Nog een opmerking , het is inderdaad niet mijn bedoeling om mensen zelf te laten rommelen met homeopathische middelen, en ik heb tot nu toe geluk dat het blijkbaar een positief effect heeft. Of dit alleen aan het medicijn ligt, weet ik ook niet.Ik geef Davy wel vers rund vlees elke dag, groente eet hij niet, fruit wel , een appeltje lust hij graag.Hij heeft nog geen cluster gehad, wel aan vallen die tegen de 5 minuten aanzaten.
Mocht je beslissen om medicijnen te geven , raad ik aan om eerst natuurlijke middelen te proberen , bij een dierenarts ,de mijne zit in de rijnstraat, vraag haar gerust om advies, als het niet kan stuurt zij je door naar een reguliere arts.
Met alle respect ben ik toch van mening dat je nog te kort bezig bent met behandelen om er ook maar enige conclusies aan te verbinden c.q. aanradingen te doen richting "natuurlijke"medicijnen. Het wel of niet clusters krijgen zegt nu ook niet zo veel, mijn hond heeft al 2 jaar aanvallen, maar nog nooit een cluster gehad en aanvallen niet langer dan 1 á 1,5 minuut, dus die 5 minuten van jou vind ik aan de schrikbarende kant (in ogenschouw genomen dat een minuut in deze wel een uur lijkt.) Zaak is meestal om de hoeveelheid aanvallen zo snel mogelijk onder controle te krijgen en dat lukt meestal toch het snelst met de reguliere anti-epileptica. Persoonlijk ben ik er dan ook voor om te starten met anti-epileptica en wanneer je de boel onder controle hebt, of lijkt te hebben eens te gaan rondkijken voor alternatieven. Bij mijn hond hebben alle natuurlijke middelen tot op heden helaas geen tot weinig effect gegeven.
Door charmed
#519662
Geldt dat ook voor honden waarvan ze niet weten of dit echte epilepsie is?
Timmy schreef:
Honden die clusteren moeten zeer zeker wel op de medicatie vanwege het risico op een status.

Gr.
Linda

Gebruikersavatar
Door Angelique
#519675
charmed schreef: Geldt dat ook voor honden waarvan ze niet weten of dit echte epilepsie is?
Ja, want je moet zo snel mogelijk die cluster doorbreken. Dat doe je in eerste met valium, maar om te voorkomen dat de hond direct weer nieuwe aanvallen krijgt is medicatie noodzakelijk.
Door charmed
#519737
We hebben al zoveel clusters meegemaakt :(

Ze begint 1 x per maand te clusteren en dan meestal een week achter elkaar. Tenminste dat was voor vers, hoe dat nu zal verlopen weet ik niet. En veel van die aanvallen kwamen ook door niet eten. Dat probleem lijkt inmiddels opgelost. Ze heeft 23 feb, 25 feb, 28 feb, 1 maart en 3 maart aanvallen gehad. Dat is erg veel ik weet :( Hoop nu echt dat het over is met vers.. Er zat ongeveer drie weken tussen toen ze de vorige clusters met aanvallen heeft gehad, dus meestal een week achter elkaar en meerdere aanvallen per dag
Angelique schreef: Ja, want je moet zo snel mogelijk die cluster doorbreken. Dat doe je in eerste met valium, maar om te voorkomen dat de hond direct weer nieuwe aanvallen krijgt is medicatie noodzakelijk.
Door Sennaruby
#520026
Het lijkt mij zeer verstandig en raadzaam om met anti-epileptica te gaan beginnen. Je hond krijgt zoveel en zulke lange aanvallen dat het gevaarlijk is voor je hond!

Groetjes,

Fieke
Laatst gewijzigd door Sennaruby op wo 29 mar 2006, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door