Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Antonia
#502630
Lizzy schreef: Waar baseerde de DA op dat je hond aan groeipijn lijdt?

Ik ben overigens helemaal niet zo voor pijnstillers.... Vooral omdat honden juist moeten weten waar hun grenzen liggen. Ik vind dat pijn een functie heeft (ja nee, niet in alle gevallen natuurlijk).

Als het werkelijk groeipijn is, dan zijn er ook wel homeopathische middelen die goed kunnen ondersteunen.
Als het werkelijk groeipijn is dan kan de hond daar verrekte veel last van hebben. Ik zie dan geen functie in pijn. En er zijn prima natuurlijke middelen met een pijnstillend effect. Het voelen van ongemak waardoor je even wat rustiger aandoet is iets. En wij als baas kunnen de hond er ook voor behoeden dat hij over "zijn grenzen heengaat".
Door Lizzy
#502710
Antonia schreef: Als het werkelijk groeipijn is dan kan de hond daar verrekte veel last van hebben. Ik zie dan geen functie in pijn. En er zijn prima natuurlijke middelen met een pijnstillend effect. Het voelen van ongemak waardoor je even wat rustiger aandoet is iets. En wij als baas kunnen de hond er ook voor behoeden dat hij over "zijn grenzen heengaat".
Nou, de pijn houdt de hond dus rustig. En dat kan een goede functie hebben. En eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik lichterlijk aan de diagnose 'groeipijn' twijfel, dus met dat ook in het achterhoofd, heb ik dit opgeschreven.... Ik vind dat deze diagnose wel erg gemakkelijk is gemaakt (zonder foto's of iets) terwijl de hond inderdaad nog niet echt in de leeftijd zit om groeipijn te hebben. Daar komt bij, volgens mij betreft dit een Dalmaat. En uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is om een Dalmaat te behoeden van het 'over hun grenzen gaan'. En verder ben ik wel met je eens dat het niet van deze tijd is om je hond werkelijk pijn te laten lijden. Maar ik vind ook dat we soms te snel naar slechte middelen als Rimadyl grijpen (die toch wel schadelijk zijn).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 01 mar 2006, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#502727
Heeft hij ook foto's gemaakt van de pootjes?

Toen Eidos een pup was liep hij ook moeilijk en onze DA vermoedde groeipijn nadat hij aan alle pootjes gevoeld heeft. Er zijn toen foto's gemaakt om er zeker van te zijn dat het idd zo was. Pas als er zekerheid is kan je ook medicatie gaan voorschrijven, vind ik.....
Door emielenjolanda
#502792
Er zijn geen foto's gemaakt. Maar sinds dat BAs terug is van de dierenarts, heeft hij nergers meer last van. Ontlasting is weer normaal, vliegt door huis, wil weer spelen. Gewoon een normale pup dus. We houden hem in de gaten, maar dit is de Bas die we kennen
Door Lizzy
#502809
Fijn om te lezen! Maar je hebt geen pijnstillers gegeven en toch speert hij weer door het huis? Was het misschien toch een verzwikking?
Door emielenjolanda
#502940
Persoonlijk denk ik ook dat het een verzwikking is geweest. Maarja ik ben geen dierenarts en in alle vertrouwen ga ik van die man uit. (misschien een beetje naief ::)) Vandaag zelfs in de sneeuw gespeeld als gek. Nee echt niets meer aan hem te merken.Gelukkig ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door