Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#501519
crutz schreef: t verbaasd mij Jo, aangezien je op de meestse KNPV clubs gewoon door mag trainen met een loopse teef......wij werken ook gewoon door.........dus ken je "probleem" niet, maar laat t spul hier ook zo goed als altijd samen uit, alleen op de echt dekrijpe dagen niet, maar dat zijn er maar een stuk of 3 a 4.....
Ik zou het zelf ook wel wat verstandiger vinden als loopse teven gewoon door mogen blijven trainen..dat omdat ( als ik het goed begrepen heb) loopse teven wel gewoon op mogen komen voor het examen.

Als je dan met een reu loopt die nog nooit heeft getraind met een loopse teef in de buurt dan heb je (volgens mij )toch een probleem.
Laatst gewijzigd door Jo op ma 27 feb 2006, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#501965
Jolly schreef: Ik heb een puber reu en ik baal er dus van dat er op de hondenschool dus geen loopse teven zijn, want ik ben van mening dat als je meteen als ze klein zijn al begint met te trainen ook met loopse teven erbij, je je hond veel beter onder controle kan houden, omdat het niet iets "vreemds" is.
Het zou fijn zijn als iedere reu dit van jongs af aan meekreeg, omdat het inderdaad iets is wat erbij hoort. Het maakt alleen wel een verschil -voor mij tenminste- als je een hond niet van pup af aan hebt maar, zoals ik in het geval van Santos, hem als volwassen reu op 6-jarige leeftijd uit het asiel hebt gehaald. Een hond met een (nare) geschiedenis, die nog heel veel dingen die ik normaal vind in het leven moet leren. Dat heeft tijd nodig en vraagt om geduld en het rustig opbouwen van prikkels. Op dit moment zou de prikkel van een loopse teef net even teveel kunnen zijn. En als ik dan thuiskom met een opgefokte rottweiler reu, die denkt even te kunnen afreageren op een Ierse Wolfshond reu.... Ik heb dit gezien en je wilt niet weten wat het resultaat is.
Een gentle giant is dan plots geen watje meer.
Dus please, wat mij betreft nu nog even geen loopse teven.
Tonny

Barfplaats wordt gesponsord door