Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#503779
Lijkt mij eerlijk gezegd niet gezond.
Zelf samenstellen moeilijk? Mwah ..... een hele grote groep BP'ers doet het al jaren (ik ook) en gezond koken voor mensen is echt moeilijker. En een eliminatiedieet is gewoon een zelf samengesteld dieet maar dan met soorten voeding die het dier nog niet gehad heeft.
En waarom zou je van geit geen botten mogen voeren?
Over zo'n lange periode krijgt ook een oude hond volgens mij gebreksverschijnselen als je niet een compleet dieet voert.
Door lyadeh
#503895
Ik begrijp onze da ook niet helemaal.Gelukkig kan ik hier om raad vragen .Alleen.... vind ik het moeilijk om tegen het advies van de da in te gaan. Als er "iets 'toch niet goed gaat moet ik me tocgh verantwoorden bij haar.!!!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#504469
Ze kunnen prima een aantal weken op een incomplete voeding.
Het is niet ideaal en ik denk dat jouw dierenarts niet zo goed weet hoe ze het veilig compleet kan krijgen. Daarom doet ze het zo.
Volgens mij kan het geen kwaad.
Door lyadeh
#504618
Bedankt Tannetje dat je het weer zo duidelijk zegt!!ik kreeg ook de indruk dat ze het niet"" zo maar "op deze manier wilde doen en denk dat jij gelijk hebt dat ze het niet veilig compleet weet te maken.Maar gelukkig kom jij weer met je waardevol advies.!!Mo krijgt gewoon 8-10 weken geit en groente.Ribben worden lastig denk ik want ik geloof dat die van geiten nogal "stevig"zijn.Mo is een kvv-er en geen barfer. Bedankt voor je reactie :)
Door Antonia
#505380
lyadeh schreef: Ik begrijp onze da ook niet helemaal.Gelukkig kan ik hier om raad vragen .Alleen.... vind ik het moeilijk om tegen het advies van de da in te gaan. Als er "iets 'toch niet goed gaat moet ik me tocgh verantwoorden bij haar.!!!!
Ik geloof niet dat je je moet verantwoorden bij je dierenarts. Volgens mij is er maar één waar jij verantwoordelijk voor bent en dat is je hond en is er ook maar één waar je verantwoording aan schuldig bent en dat is aan jezelf.
Jij maakt naar eer en geweten en keuze in wat jij denkt dat het beste voor je hond is, daarover kun je natuurlijk wel van gedachten wisselen met en uitleg geven aan je dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door