Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#535964
Absoluut! We gaan zeker duimen!!!! Onwijs veel sterkte. Ook met je buikpijn... (kan me zoooo goed voorstellen).
Door margreet
#536108
Sterkte hoor voor jullie beiden en we duimen mee :-*
Laatst gewijzigd door margreet op ma 24 apr 2006, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#536773
Ik wens jullie heel veel succes toe en duim heel hard mee voor een goed resultaat!
Door Cindy de Wolf
#536944
Gisteravond sloegen de twijfels toe en vannacht werd ik wakker en ik had zoiets van; het voelt niet goed. Uit bed gekropen, pc aan en nog uren gezocht op het internet. Om uren zoeken kort te maken daarna voelde het nog slechter. Daarnaast is Jesse in de afgelopen maand sterker geworden en loopt ze beter. Vanmorgen Maarten hierover gesproken en die zei; als ze inderdaad aan het verstevigen is lijkt het me raadzaam om het een kans te geven. Opereren kan altijd nog, ik weet nu wat te doen. Kortom de operatie is voor morgen afgeblazen.

Groetjes,
Cindy
Door danielle1980
#536959
Cindy de Wolf schreef: Gisteravond sloegen de twijfels toe en vannacht werd ik wakker en ik had zoiets van; het voelt niet goed. Uit bed gekropen, pc aan en nog uren gezocht op het internet. Om uren zoeken kort te maken daarna voelde het nog slechter. Daarnaast is Jesse in de afgelopen maand sterker geworden en loopt ze beter. Vanmorgen Maarten hierover gesproken en die zei; als ze inderdaad aan het verstevigen is lijkt het me raadzaam om het een kans te geven. Opereren kan altijd nog, ik weet nu wat te doen. Kortom de operatie is voor morgen afgeblazen.

Groetjes,
Cindy
jeetje ik heb helemaal beeld, moet erg moeilijk zijn om echt de juiste beslissing te vinden he :(
maar goed dat je afgezegt hebt als je er geen goed gevoel over hebt.
een operatie is zo definitief, geen weg terug.
en inderdaad het kan altijd nog.

fijn dat je vooruit gang ziet nu. :D
wat geef en doe je nu allemaal met jessie dat ze beter lijkt te gaan lopen?
Door Cindy de Wolf
#536984
Jesse stond vanaf de vorige operatie op strikte rust en previcox, Metacam, cortaphen, Rimadyl en spierversterkende middelen tot begin februari. Dit hielp geen zier daarna aanklooien tot de MRI in maart. Ondertussen werd ze steeds teruggetrokkener en eenzaam omdat ze niets meer mocht. Dit ging mij zo aan het hart dat ik vanaf 15 maart ongeveer voor 90% het normale schema met haar heb opgepakt. Dus elke dag een uur a 1.5 uur loslopen in het bos, af en toe weer een bal en trekspelletje, ook de apporteersporttraining heb ik weer grotendeels opgepakt. Alleen de fly-ball dan niet. Hierdoor is ze weer uit haar isolement gekomen en is ze weer vrolijk. Blijkbaar heeft dit ook tot gevolg dat ze stabieler wordt. Van iemand kreeg ik de tip om eens nurofen te geven en op de een of andere wonderlijke wijze reageert ze hier wel op. Dus als ze weer heel erg mankt (normaal is 30-40%) dan geef ik haar een nurofen en dat gaat goed. Ook krijgt ze glucobest ook al is er geen artrose te zien op de foto's. We kijken het nog een maand aan en als ze dan toch weer een terugklap krijgt dan hebben we denk ik een beter gefundeerde reden om het dan wel te doen. Wat jullie?

Cindy
Door danielle1980
#536993
Cindy de Wolf schreef: Jesse stond vanaf de vorige operatie op strikte rust en previcox, Metacam, cortaphen, Rimadyl en spierversterkende middelen tot begin februari. Dit hielp geen zier daarna aanklooien tot de MRI in maart. Ondertussen werd ze steeds teruggetrokkener en eenzaam omdat ze niets meer mocht. Dit ging mij zo aan het hart dat ik vanaf 15 maart ongeveer voor 90% het normale schema met haar heb opgepakt. Dus elke dag een uur a 1.5 uur loslopen in het bos, af en toe weer een bal en trekspelletje, ook de apporteersporttraining heb ik weer grotendeels opgepakt. Alleen de fly-ball dan niet. Hierdoor is ze weer uit haar isolement gekomen en is ze weer vrolijk. Blijkbaar heeft dit ook tot gevolg dat ze stabieler wordt. Van iemand kreeg ik de tip om eens nurofen te geven en op de een of andere wonderlijke wijze reageert ze hier wel op. Dus als ze weer heel erg mankt (normaal is 30-40%) dan geef ik haar een nurofen en dat gaat goed. Ook krijgt ze glucobest ook al is er geen artrose te zien op de foto's. We kijken het nog een maand aan en als ze dan toch weer een terugklap krijgt dan hebben we denk ik een beter gefundeerde reden om het dan wel te doen. Wat jullie?

Cindy
ik kan me voorstellen dat je dr bijna alles weer laat doen ( ik doe dat ook met mn bull die mank loopt anders word ze gek :-\ )

wat is nurofen?
maar als dat helpt zou ik zeker blijven geven.

een maand lijkt me goede periode om af te wachten voor je een nieuw besluit maakt.
misschien knapt ze goed op, misschien word t weer slechter.
als het dan echt slechter is zou je alsnog kunnen proberen om te opereren.
zoals ik t gelezen heb van je is het een moeilijke operatie waar er weinig zekerheid is.

dan zou ik denk ook kijken of ze opknapt en zo niet tja dan is het risico van de operatie het wel waard denk ik. :-\
Door Cindy de Wolf
#537001
De operatie is nog nooit in Nederland uitgevoerd dat maakt het extra moeilijk. Ik hoop dat het nog meer verbeterd, mocht het toch weer verslechteren dan hebben we geen keus. Ze krijgt nu af en toe Nurofen. Dit is idd een NSAID maar waarom ze dan niet op Rimadyl e.d. reageert is mij een raadsel :-\

Cindy
Door danielle1980
#537007
Cindy de Wolf schreef: De operatie is nog nooit in Nederland uitgevoerd dat maakt het extra moeilijk. Ik hoop dat het nog meer verbeterd, mocht het toch weer verslechteren dan hebben we geen keus. Ze krijgt nu af en toe Nurofen. Dit is idd een NSAID maar waarom ze dan niet op Rimadyl e.d. reageert is mij een raadsel :-\

Cindy
ja kan me voorstellen dat t moeilijk is, je weet niet of het beter word, wat de complicaties zijn of t misschien slechter word.
is best een grote gok.
maar soms heb je gewoon geen andere keuze.

ergens in mijn topic schreef lizzy dit over NSAID:
Lizzy schreef: Ja, volgens mij het is vergelijkbaar met Rimadyl. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of je kunt zeggen dat als Rimadyl niet helpt, dit middel ook niet helpt... (bij mij helpt Nurofen wel en Advil niet. Beide een NSAID).
dus denk dat t voor elke hond anders is waar ie op reageerd. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 26 apr 2006, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#537194
Cindy,
Ik geloof dat ik net als jij niet meteen zou hebben laten opereren vooral gezien het feit dat het nu iets beter gaat en vooral omdat jou hond nu uiteindelijk een beetje vrolijker wordt, want een ingreep is maar de begin, de herstel vergt weer enige rust, dus gewoon lekker met haar lopen, af en toe ontstekingremmers indien nodig en kijken hoe zij vordert. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door