Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#42149
sleutelbeen of sleutelbeenderen :(
we begrijpen elkaar wel toch?

ik heb het trouwens opgezochty, volgens mij worden allebei de worden gebruikt voor het zelfde.
Maar goed je zal wel gelijk hebben
Door SHIVA
#42153
mijn honden lopen de trap niet op in huis
nooit aangeleerd buiten als er een trap is laat ik ze wel nemen
ik zelf ben geen voorstander van traplopen voor honden
een keertje is niet erg maar dagelijks trap op en af kan nooit goed zijn
volgens mij dan
gr shiva
Door ~anna~
#42157
Lupa schreef: sleutelbeen of sleutelbeenderen :(
we begrijpen elkaar wel toch?

ik heb het trouwens opgezochty, volgens mij worden allebei de worden gebruikt voor het zelfde.
Maar goed je zal wel gelijk hebben
De instuctrice op puppenencursus had het over sleutelbeen en weer een ander over sleutelbeenderen
Door Paul_Barte
#42189
Ik heb ooit een groot wetenschappelijk artikel gelezen over dit onderwerp.
Het resultaat was eigenlijk dat het totaal GEEN probleem is voor honden om trap te lopen!!!
De belasting op spieren, pezen en gewrichten zijn zelfs veel en veel minder als dat de hond gewoon aan het spelen of aan het rennen is.
Er werd wel aanbevolen om de hond RUSTIG trap te laten lopen.
Indien een hond geen trap kan lopen kom je ook buiten voor grote problemen te staan. Een trap in een winkelcentrum, trap naar het perron, een duinwandeling of boswandeling waar ineens een fikse trap zit etc. etc.
Zelf leer ik mijn honden altijd op zeer jonge leeftijd trap lopen. Wat ze als pup geleerd hebben vergeten ze nooit of te nimmer meer.

Mijn zwager heeft dat nooit gedaan en had een tijd geleden het volgende probleem.........
Op zondagochtend kwam zijn Bordeaux Dog (van een kilo'tje of 75) achter de andere hond aan naar boven gelopen...geen probleem....maar toen moest hij terug hahaha. Met drie man zijn ze bezig geweest waarbij zelfs gebruik gemaakt werd van deurposten en benen om zich af te zetten LOL LOL. Uurtje later was de hond beneden maar vraag niet hoe hahaha
Door Lupa
#42256
ik heb ook ooit veel erover gelkezen en kwam tot de conclusie dat het niet extrz belastend is voor honen, wel voor puppy maar dat komt ieerd door omdat ze van de trap afdonderen of te onvoorzichtig nemen en voor grote honden ivm de grote gewicht die de ledematen te dragen hebben.
Ik heb Lupa niet als puppy geleerd om een opentrap te nemen, dat komt omdat ik bang was dat ze tussen de treden door kon vallen, nou ik heb het geweten hoor!!!
het zelfde verhaal die Paul vertelt >:(gelukkig neem ze die nu wel maar heb wel veel voor moeten doen om haar te laten wennen aan die rare trap.
Ik denk dat we het verhaal verboden trap voor honden in het zelfde onzin hoek kunnen stoppen als dat rauwe botten gevaarlijk zijn
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#42351
;D ;D Bas kan in principe wel een trap op (maar eigenlijk doet ie het nooit in huis) maar een trap af wordt een stuk lastiger ;D en net wat Paul ook al vertelde hebben wij ook eens met alle mogelijke moeite geprobeerd om Bas weer naar beneden te krijgen, duwen, trekken, sjorren, drukken, snoepjes, lieve woordjes, strenge woordjes. En uiteindelijk, nadat Bas zich een paar maal flink schrap had gezet zo van " ik wil het niet dus ik doe het niet" (dan komt er echt een Newfenkarakter boven) en Bas even een momentje van onachtzaamheid had, kon ik een voorpoot een tree lager zetten en vanaf dat moment was hij op het punt van "no return" en kon niet anders meer dan voorzichtig aan (errug aangemoedigd door ons) naar beneden gaan. ;D ;D ;D
Door Paul_Barte
#42358
;D ;D ;D

Die Bordeaux ging dus ook op een geven moment 'over zijn dooie punt' heen 8)

Alleen moest toen degene die aan het sjorren was rennen voor haar leven ;D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door