Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#477246
Joep heeft een snee in het kussentje van zijn achterpootje. Het bloedt behoorlijk. Hij geeft echter totaal geen pijn aan want hij speelt nog steeds voor gek en onwijs.
Heb het achterpootje verbonden met een gaasje. Wat nu verder?
Door Eef+Stippels
#477284
Ik dacht berkenteerolie? Dat heb ik zelf ook in huis, maar ben vergeten er neutrale olie, om het mee te verdunnen, te bestellen. Ik heb het nog niet nodig gehad, dus ik spreek niet uit ervaring.
Door ~anna~
#477299
Pauline schreef: Koop ik dat bij de reformwinkel?
Kan je bestellen bij de drogist,van vsm,duurt meestal een paar dagen als ze het niet op voorraad hebben.
Ik heb dit al 4 keer meegemaakt met mijn oudste hond en ik vond dit het beste werken.Ik deed er geen verband om gewoon af en toe schoonmaken vooral na het uitlaten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#477302
Evelyn schreef: Misschien een schoentje aandoen tijdens het uitlaten, zodat er geen troep inkomt..
;D ;D ;D ;D Lukt dat bij een Dobermann? ;D
Door Ine
#477318
Als je het verbindt (zag ik op de foto in de bar), doe je dan wel iets watten tussen de teentjes!
Pam heeft hier veel ervaring mee, misschien dat haar topic ergens te vinden is?
Laatst gewijzigd door Ine op do 26 jan 2006, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#477348
ine schreef: Als je het verbindt (zag ik op de foto in de bar), doe je dan wel iets watten tussen de teentjes!
Pam heeft hier veel ervaring mee, misschien dat haar topic ergens te vinden is?
;t Is er alweer af hoor Ine, hij wilde het niet. Bleef er maar aan bijten.....
Nu er niets meer opzit doet hij er ook niets meer mee. Af en toe bloedt het nog een klein beetje, maar dat gaat ook wel weer over (neem ik aan...).
Door Eef+Stippels
#478581
Pauline schreef: ;D ;D ;D ;D Lukt dat bij een Dobermann? ;D

Haha, ik heb het nog niet geprobeerd, want het is nog niet nodig geweest, maar ik heb ze wel liggen ;D. Ik denk dat het aan de lijn wel goed zou gaan, maar bij het loslopen kan het ding wel eens kwijtraken door dat gerag ;D
Door Lil
#479066
Evelyn schreef: Haha, ik heb het nog niet geprobeerd, want het is nog niet nodig geweest, maar ik heb ze wel liggen ;D. Ik denk dat het aan de lijn wel goed zou gaan, maar bij het loslopen kan het ding wel eens kwijtraken door dat gerag ;D
Heb een mechel met schoenen, ik denk dat het net zo uitziet als een dobberman met schoenen (mens wat kan Boris gek en snel rennen, de dobermannen die ik ken houden hem niet bij). Helaas kosten de schoenen die ik heb 75 euro de vier stuks :o :o :o Heb ze nodig bij fietsen en op het strand. Hij remt als een westernpaard met het gevolg dat dan alle vier zijn poten helemaal open zijn, geen vel meer erop. Bij sneeen in de kussentjes en ook als het helemaal is afgeschaafd doe ik het ontsmetten en verbinden totdat het niet meer bloed, dan lekker de lucht eraan en alleen met wandelen een schoen. Ik persoonlijk heb het niet op berkenteerolie en zalfjes, het gaat dan minder snel dicht. Bij mij dan, bij andere gaat het dan sneller dicht.
Door Daisy75
#479677
Mijn reu heeft het ook al een paar keer gehad, door het fietsen waarschijnlijk ergens in getrapt ofzo...men gooit ook alles op straat tegenwoordig dus ja!
Ik doe dan meestal een paar weken goed rustig aan, kleine rondjes uitlaten niet laten rennen, dat soort dingen.
Ik doe vaak zijn voetje na het wandelen dan in een badje soda of groene biotex, om eventuele viezigheid er weer uit te krijgen, dit werkt beter dan afbinden of schoentjes want dat wil hij niet.
Als je het afbind blijft het vaak lang vochtig, open laten is beter.
Het heeft tijd nodig, maar rustig aan met em en goed schoon houden das het enige wat je kan doen ben ik bang.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door