Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#479032
Angelique schreef: Zo'n jaar of 2 geleden is er een redelijk groot onderzoek geweest naar maagdraaiingen en daar kwam uit dat die standaards de kans zou verhogen. Nu zal iedereen wel uit dezelfde bron z'n info halen, net als daarvoor toen het net andersom was. Grote verschil is alleen dat de dingen die men altijd noemde zoals spelen na het eten, op hoogte eten, maaltijd verdelen zaken waren waarvan men het vermoeden had dat deze in verband konden worden gelegd met maagdraaiingen en het onderzoek van 2 jaar geleden een onderzoek was waarbij ze de achtergronden van tig honden die aangeboden werden met maagdraaiing na zijn gaan trekken een naar de grootste gemene delers zijn gaan zoeken.
Maar dan zou het dus goed kunnen zijn dat een hoge voerstandaard an sich niets met het vergroten of verkleinen van de kans op maagdraaiingen te maken heeft als ze bij het onderzoek naar de grote gemene delers op zoek zijn gegaan bij de aangeboden honden.
Dit zullen neem ik aan veelal grote honden zijn geweest en grote honden hebben vaker maagdraaiingen en grote honden eten vaker uit hoge voerstandaards.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#479266
bas rouge schreef: Maar dan zou het dus goed kunnen zijn dat een hoge voerstandaard an sich niets met het vergroten of verkleinen van de kans op maagdraaiingen te maken heeft als ze bij het onderzoek naar de grote gemene delers op zoek zijn gegaan bij de aangeboden honden.
Dit zullen neem ik aan veelal grote honden zijn geweest en grote honden hebben vaker maagdraaiingen en grote honden eten vaker uit hoge voerstandaards.

Hier http://www.oldenglishsheepdogs.nl/mambo ... &Itemid=46 staat het complete artikel, de verhoogde voederbakken worden gezien als risicoverhogend, niet als directe oorzaak.
Door Daisy75
#479674
Nou ik had ze ook maar heb ze weggehaald, niet direct om het gevaar maar omdat ze ook sinds ze barfen toch alles uit hun bak sleuren...en ze eten vaak buiten ook, dus volledig onzinnig die dingen hier.
Door wil2
#479680
Een standaard heeft hier ook geen zin want ze lopen te slepen met hun eten maar ze krijgen eten in een overdekt stuk tuin. Anders gaan de wilde katten er mee vandoor want die zijn echt niet bang .>:(
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#480011
ik gebruik de standaard al jaren voor Bas. Voor hem is het een ideaal ding want hij heeft wat moeite om laag van de grond te eten.
Gebruikersavatar
Door Joss
#480044
Bor is ook niet anders gewend, bij Barf sleept ie het eten mee naar zijn plek of naar buiten en gaat daar verder kanen maar de kvv eet ie gewoon uit de bak op een standaard. Hij eet heel rustig, dus ik geloof het wel zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door