Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#473922
ik ben het met Tannetje eens ,
en dacht het ook al eerder hoor
Boy heeft weken rondgelopen met een abces van heb ik jou daar n.a.l van een kennelhoestinjectie ,
daarna heeft hij die ook nooit meer gehad .
Door diana
#473926
Lind@ schreef: Tsja ik weet het niet, heb er geen verstand van. Maar de da zei dat de uitslag van het biopt er niet om liegt.
Ik zal het eens opperen, of het niet alleen van die injectie van 4 weken geleden kan komen. Nu weet ik niet of die op exact die plek is gegeven, maar wel ongeveer daar.
We zullen wel zien. Ik houd jullie op de hoogte.
het kan na 3-4 weken zeer zeker!!!!!
nou voor mij is het duidelijk hoor Linda,
toen had hij toch ook de eerste rilsymtomen????
joh wees blij dat we er zondag nog over gesproken hebben en dat je die andere mafkees toch afgebeld hebt!!!!
Omdat je er geen goed gevoel bij had
Ik zei je nog
dr snijdt niemand in mijn honden waar ik geen 500% vertrouwen in heb en een second opinion is zeer normaal
gelukkig heb je dat gedaan zeg!!
anders had hij zeer waarschijnlijk in een ontsteking gaan zitten wroeten!!!!
Door Lind@
#473952
Dat rillen en shaken is precies 4 weken geleden. Daarom heeft hij toen een ab injectie gehad. En nu had hij het weer; dat rillen en shaken en die koorts.
Maar HOE komen ze dan bij het lab aan die diagnose van dat opgestuurde biopt?? Dat het een Mastocytoom is?? Dat verzinnen ze toch niet zomaar? Die cellen schijnen goed te herkennen te zijn.
Sorry hoor, maar misschien snap ik het niet......
Door Debora
#474018
Ik wil je alleen even heel veel sterkte toewensen. Ik neem aan dat je voor de zekerheid nog wel laat onderzoeken of die tumor er nog zit??
Door Lizzy
#474046
Ik snap inmiddels niets meer van het verhaal! Ze hebben kankercellen gevonden en nu krijgt hij AB en is de tumor bijna verdwenen? Maar waar is het kankergezwel dan gebleven? Dat verdwijnt toch niet met een AB? Of heb ik het niet goed gelezen/begrepen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#474177
Mastcellen zijn een soort ontstekingscellen. Ze helpen mee met het opruimen van vreemde dingen in het lichaam.
Door diana
#474460
Dus hij heeft 4 weken geleden een a.b injectie gehad?
Toen hij de 1e keer zo rilde?
wat had hij toen precies?

en op de plaats van die injectie is dus die ontsteking ontstaan waarschijnlijk.
waar was die a.b injectie dan voor?
Als ik het antwoord van tannetje lees dan zijn de cellen die gevonden zijn ook afkomstig van die ontsteking.
de tumor [ gewone ontsteking]
is nu dus verdwenen door de 2e keer a,b.
dat denk ik hoor .
maar ik ben geen d.a.
Door Lind@
#474664
Ik snap het ook niet meer, althans, de reakties niet :-\

Het zit zo:
Op een dag, 4 weken geleden, lag Lothar na het uitlaten opeens gigantisch te shaken. Heel raar terwijl hij daarvoor niks mankeerde. Ik meteen naar de da gesjeesd en daar bleek hij hoge koorts te hebben maar verder kon de da niks vinden. Dus heeft hij hem een ab-spuit gegeven en antibioticatabletten. Die spuit heeft hij in de nek gegeven en ik weet niet de exacte plek.

Vorige week ontdekte ik rechts bij Lothars' schouderblad een bult. Ik vertrouwde het niet en de dierenarts heeft een biopt opgestuurd naar het lab. Daar kwam uit dat het een Mastocytoom was en er zijn ook cellen gevonden die duiden op een ontsteking.

Afgelopen week lag Lothar weer opeens zo te shaken, ik weer naar de dierenarts gereden waar hij weer 40.4 koorts bleek te hebben en weer kon de da niks vinden. Weer heeft hij antibiotica en een pijnstiller ingespoten gekregen en ab-tabletten meegekregen. En de bult is toen geslonken.
De verklaring van de dierenarts is als volgt:
Vaak zit er OM een Mastocytoom heen ontstoken weefsel. Door de antibioticakuur die hij nu heeft, gaat de ontsteking natuurlijk weg, en is de bult niet gemakkelijk meer te voelen.
Volgens de dierenarts liegt de uitslag van het biopt er niet om. Dus snap ik de reakties niet dat het hier slechts om een ontsteking van een injectie gaat. Ik weet niet eens of het dezelfde plek is waar de bult zat en waar de injectie was gegeven. Bovendien denk ik niet dat een lab. dit verkeerd heeft gezien.

Maar het zou natuurlijk kunnen dat het alleen een ontsteking is, maar waarom komt die bult dan pas 4 weken NA die injectie?

Nou, ik snap het ook niet meer. Ik hoop er maar het beste van. We zien wel......
Laatst gewijzigd door Lind@ op zo 22 jan 2006, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#474751
Wat een verhaal joh! Getverdemme meis, dat ze nou geen duidelijkheid kunnen geven; onwijs vervelend! Wat is nu het plan van de DA?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#474792
Als er nog iets van een bult overblijft moet dat wel weggehaald. Maar het kan ook zo verdwijnen.

En die koorts kun je er niet meer verklaren. Dus verder onderzoek waar die koorts vandaan komt is ook handig.
Door Lind@
#474859
Hitam schreef: Als er nog iets van een bult overblijft moet dat wel weggehaald. Maar het kan ook zo verdwijnen.

En die koorts kun je er niet meer verklaren. Dus verder onderzoek waar die koorts vandaan komt is ook handig.
Daarom ga ik vanmiddag zijn plasje brengen en bloed laten prikken ;)
Door Lind@
#475162
Het is raar maar waar; de bult is samen met de ab-kuur verdwenen. Niet meer te traceren.
De dierenarts vindt het ook vreemd, zeker omdat de uitslag van het opgestuurde biopt was: een Mastocytoom (kwaadaardige tumor)
Meestal zit er om een tumor heen ontstoken weefsel en die ontsteking is door de antibiotica verdwenen, maar de bult ook!
De enige verklaring is dat ze het bij het lab verkeerd hadden en dat het gewoon een ontsteking is geweest door de vorige antibioticaspuit die hij 4 weken geleden heeft gehad.
Een heel raar verhaal..... ::)
Zijn urine was prima in orde; geen aanleiding om bloed af te nemen.
In het bloed kun je ook geen kankercellen vinden dus had het weinig zin.
Hij kan ook niet opnieuw een biopt nemen, omdat de bult gewoon weg is!!!
De dierenarts zei: Niks aan doen, ik kan hem niet opereren als ik niet weet waar ik moet snijden.
Het kan best zijn dat er nog wat zit, maar dat zal dan afwachten zijn of het weer tevoorschijn komt nu hij klaar is met de antibiotica.
Maar als er weer een bult komt, of weer koorts, moet ik meteen bellen.
Wat moet je hier nou van denken?
In eerste instantie zei de da dat de uitslag van het biopt er niet om liegt!
Nah, ik weet het ook niet hoor, laten we er maar het beste van hopen.
Voor niks mezelf de stuipen op het lijf gejaagd??
_________________
Door chamourel
#475174
Lind@ schreef: Het is raar maar waar; de bult is samen met de ab-kuur verdwenen. Niet meer te traceren.
De dierenarts vindt het ook vreemd, zeker omdat de uitslag van het opgestuurde biopt was: een Mastocytoom (kwaadaardige tumor)
Meestal zit er om een tumor heen ontstoken weefsel en die ontsteking is door de antibiotica verdwenen, maar de bult ook!
De enige verklaring is dat ze het bij het lab verkeerd hadden en dat het gewoon een ontsteking is geweest door de vorige antibioticaspuit die hij 4 weken geleden heeft gehad.
Een heel raar verhaal..... ::)
Zijn urine was prima in orde; geen aanleiding om bloed af te nemen.
In het bloed kun je ook geen kankercellen vinden dus had het weinig zin.
Hij kan ook niet opnieuw een biopt nemen, omdat de bult gewoon weg is!!!
De dierenarts zei: Niks aan doen, ik kan hem niet opereren als ik niet weet waar ik moet snijden.
Het kan best zijn dat er nog wat zit, maar dat zal dan afwachten zijn of het weer tevoorschijn komt nu hij klaar is met de antibiotica.
Maar als er weer een bult komt, of weer koorts, moet ik meteen bellen.
Wat moet je hier nou van denken?
In eerste instantie zei de da dat de uitslag van het biopt er niet om liegt!
Nah, ik weet het ook niet hoor, laten we er maar het beste van hopen.
Voor niks mezelf de stuipen op het lijf gejaagd??
_________________
heb je zelf het formulier gezien van het lab ?
misschien heeft die ouwe DA het zo maar gezegt hé
ja sorry ik vertrouw geen enkele DA... ;D
moet eerst alles zien en weten hoe of wat.
ook mijn lesje geleerd uiteraard.
(de otterhorst is ook niet heilig hoor, hebben ook een dobber geopereerd, bleek een giga tumor aan z'n poot te hebben/lekker ruim weggehaald een litteken van een winkelhaak van 10 bij 10 cm.........
toch nog even opgestuurd naar het lab........wat denk je?
VETBULT ::)
even afrekenen 1500 euro. )
zo maken ALLE DA fouten.
Door Lind@
#475183
Jeetje!! Da's ook wat!

Ik heb het formulier van het lab zelf opgehaald bij de oude da en dus ook gelezen.
Wat de nieuwe da al meteen vreemd vond, was dat er stond: huppeldepup cellen.......BEELD PASSEND BIJ MASTOCYTOOM. En zo stond er nog iets wat je dus op twee manieren kunt interpreteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door