Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#432543
Kaya is zo statisch als dat je maar hebben kan.
Als we haar aaien dan hoor je echt van die tikken. Soms wil ze je een lebber over je bakkes geven, maar dan deinst ze weer terug door die "tik"die ze krijgt door het statisch zijn. Is er iets wat we aan Kaya kunnen geven zodat ze niet meer zo statisch is??
Door jeanne
#432555
als ik statische honden in de trimsalon krijg, spray ik er een beetje verzorgings spray overheen ;)
kan van ieder merk zijn denk ik, maar ik heb die van Tasman (ruikt nog lekker fris ook)
Door Jo
#432633
Wanda schreef: Gebruik je soms een nylon of " ijzeren"borstel dat zou het kunnen zijn.

Tineke
Nee , Kaya ( herders hond) word met zo'n rubberen handborstel geborsteld.
Nou moet ik wel zeggen dat ze het meest statisch is als ze op de bank aan 'tklooien is..
Zou het misschien aan de bank kunnen liggen dan??
Door Jo
#432635
jeanne schreef: als ik statische honden in de trimsalon krijg, spray ik er een beetje verzorgings spray overheen ;)
kan van ieder merk zijn denk ik, maar ik heb die van Tasman (ruikt nog lekker fris ook)
Wat slim van mij dat ik daar ook eens aan gedacht heb....NOT ! Ik heb zo'n flesje lotion staan voor de kleine meiden !
Die ga ik gelijk uitproberen !!!!
Bedankt voor de tip ! ;)
Laatst gewijzigd door Jo op ma 28 nov 2005, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leo
#432646
Wie zegt dat de hond statisch is ? misschien ben je dat zelf wel en ontlaad je via de hond op het moment dat je hem aanraakt. ;D

M.a.w. meestal zijn de honden namelijk niet zelf statisch, mede gezien het feit dat ze op blote voeten kontakt met de aarde hebben, en zo zichzelf beter ontladen. Wij mensen bouwen echter wel spanning op en ontladen slecht door schoenen e.d. die er voor zorgen dat we geisoleerd van de aarde rondlopen. Aaien we dan de hond dan ontladen via de hond naar aarde, zelfde effect als je uit je auto stapt en de auto aanraakt.
Laatst gewijzigd door Leo op ma 28 nov 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
#432657
Het is echt Kaya zelf....ja of het moet de bank zijn. Je hoort HAAR ;) ook heel erg "tikken" als ze alleen op de bank ligt te klooien... en dat hoor je vooral ook als ze heen en weer loopt op de bank .

Ja en dat uit de auto stappen en aanraken, dat ken ik..hou maar op ! :-X :-\ ;D
Door Jo
#432683
Leo schreef: haha, fijn gevoel he_ ;D
Ja nou en of !! :-X:-X
En ik leer het gewoon niet ...ik pak elke keer weer de verkeerde plek beet. :-\
Door jeanne
#432736
Jo schreef: Ja nou en of !! :-X:-X
En ik leer het gewoon niet ...ik pak elke keer weer de verkeerde plek beet. :-\
hahaha dat heb ik ook
ik raak dan meestal eerst met mijn elleboog de auto aan als ik uitstap ;D
laatst trok ik mijn fleece-trui uit, sjeeezus, wat een geknetter, ik zag zelfs kleine blauwe vonkjes :o
Door jeanne
#432737
Jo schreef: Wat slim van mij dat ik daar ook eens aan gedacht heb....NOT ! Ik heb zo'n flesje lotion staan voor de kleine meiden !
Die ga ik gelijk uitproberen !!!!
Bedankt voor de tip ! ;)
en? al uitgeprobeerd :D?
Door Lizzy
#432740
jeanne schreef: hahaha dat heb ik ook
ik raak dan meestal eerst met mijn elleboog de auto aan als ik uitstap ;D
laatst trok ik mijn fleece-trui uit, sjeeezus, wat een geknetter, ik zag zelfs kleine blauwe vonkjes :o
Fleestruien zijn inderdaad een RAMP!! ;D (mijn eigen haar staat zowat recht over end als ik zo'n flees aan heb ;D)
Door Jo
#432778
jeanne schreef: en? al uitgeprobeerd :D?
Ja en het werkt GEWELDIG !!!!!!! Alleen vind Kaya het luchtje helemaal niets..daar is ze te stoer voor.
Maarrrr...ze kon me net wel een kusje geven zonder dat de vonk gelijk oversloeg ! ;) ;D
Nogmaals bedankt hé !!
Door Jo
#432782
Lizzy schreef: Fleestruien zijn inderdaad een RAMP!! ;D (mijn eigen haar staat zowat recht over end als ik zo'n flees aan heb ;D)
Zo en wat dacht je van die echte wolle truien...als je het licht uitdoet en je mouwen over elkaar wrijft dan geef je gewoon licht ! ;) ;D

En als je ze uittrekt is het helemaal "feest"...heb je gelijk coupe "doffe ellende" :-X ;D
Laatst gewijzigd door Jo op ma 28 nov 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#433248
Haha, mijn vader deed altijd, toen mijn zusje nog klein was, een ballon opwrijven met een mouw van z'n wollen trui, en hield die vervolgens boven het hoofd van m'n zusje. Had je dat haar moeten zien! :o Vloog gelijk helemaal om die ballon heen! ;D Maar ik denk idd. ook Jo, dat het aan je bank ligt. Heb je soms ook nog nylon of andere syntethische vloerbedekking? Die kan het nl. ook doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door