Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#413558
Is het erg als de pups, 4 weken oud, snotteren en niezen?
moet ik hier iets voor geven, ergens naar kijken?

Ze zijn wel actief en zijn ook erg zwaar. ( ik moet ze spenen want mijn teef trekt het niet, (eclampsie en uitdroging)
Ik ben sinds een paar dagen 1 eetlepel bibi gaan geven door de melk voor de 5 pups.

Ze wegen nu zelfs: 1600 gram! Is dit normaal?
Moeten ze op dieet en hoe? De teef weegt 9,5 kilo en de dekreu was een tibetaanse terrier. ik ben bang dat ze te snel groeien ( HD problemen krijgen als ze nu al te snel groeien)
Heeft iemand hier antwoord op?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#413569
Ik zou zo ie zo geen melk meer geven. Mijn pups krijgen nooit melk,die gaan gelijk op vlees.En snotterende en niesende pups kunnen volgens mij toch niet echt 100 % gezond zijn. ;)
Door Ine
#413596
nessie schreef: Is het erg als de pups, 4 weken oud, snotteren en niezen?
moet ik hier iets voor geven, ergens naar kijken?

Ze zijn wel actief en zijn ook erg zwaar. ( ik moet ze spenen want mijn teef trekt het niet, (eclampsie en uitdroging)
Ik ben sinds een paar dagen 1 eetlepel bibi gaan geven door de melk voor de 5 pups.

Ze wegen nu zelfs: 1600 gram! Is dit normaal?
Moeten ze op dieet en hoe? De teef weegt 9,5 kilo en de dekreu was een tibetaanse terrier. ik ben bang dat ze te snel groeien ( HD problemen krijgen als ze nu al te snel groeien)
Heeft iemand hier antwoord op?

Waarom neem je geen contact op met een fokker van jouw ras, misschien kan die je helpen.
Geen idee, hoeveel puppen van jouw ras moeten wegen met 4 weken.
Je kunt in ieder geval de melk weglaten en 5x per dag wat vlees aanbieden.
Ik heb hier een naar gevoel bij :-\
Ik kan je dus ook geen advies geven over je puppen, dan alleen om de da te raadplegen!
Door Ine
#413607
Lupa schreef: teef is 9,5 kilo tibetaans is mischien 12 /13 kilo?
Tja, ik weet het niet, maar via http://www.doggynet.nl vind je fokkers van het ras en die zou ze eens kunnen bellen/mailen. Toch?
Maar dat snotteren staat mij ook niet aan! :-X
Eigenlijk zou je, als je een nestje fokt, toch moeten weten, hoeveel een pupje rond deze leeftijd moet wegen? Anders kun je het toch ook voelen?
Door nessie
#414320
hoi,

even reageren,
ik heb zowel de dierenarts benadert als de fokker voordat ik het vorige mailtje geschreven had. Dat ze te dik zijn is al bekend.Wat ik er aan zou moeten doen is bij iedere dierenarts een ander verhaal. Ik zit dus in onzekerheid wat ik moet doen. ik heb maar een middenweg gekozen en meer water bij de melk gemengt, maar ook hier verschillen de dierenartsen van mening. De een raadt het aan de ander is er fel op tegen. De fokker wist mij niet veel meer te vertellen en verwees mij weer naar haar dierenarts. Balletje rond zeg maar. Ik laat ze nu ongeveer sinds een week veel lopen en spelen in de hoop dat dat wat helpt daarvoor waren ze er nog niet aan toe, ze hadden al een hele grote werpkist.
Ik heb net gelezen dat jullie de pups gelijk op vlees zetten. ik deed nog maar drie eetlepels, de dierenarts vertelde mij dat ik pas bij 6 weken echt alleen op vlees mocht geven. Dat mag en kan dus eerder....
Dat lijkt mij prima!

Wat het niezen betreft ga ik weer de dierenarts bellen. Ik hoop dat hij een overtuigend verhaal heeft, zodat ik niet meer rond hoef te vragen.

Bedankt,
Door irmaa
#414350
Pups verkouden; kennelhoest??
Verder.. pups op 4 weken mogen vers vlees. ze zijn niet totaal afhankelijk van de melk van de moeder. Ik geef mijn pups al op 3 weken vlees. Bij een nest veel eerder omdat mam een paar dagen "off had', nou de pups aten gemalen vlees alsof ze nog nooit iets anders hadden gehad.
Maar zieke pups of bij twijfel: dierenarts.. altijd!!
Door nessie
#415039
hoi,

ik heb gebeld over het niezen. De dierenarts vond het niet zo erg, aangezien ze geen tranende oogjes hebben. Het schijnt vaker voor te komen bij pups net na het drinken of na het spelen. Ik hou het wel in de gaten maar voor voorlopig ben ik even gerust gesteld.
Groetjes van Snoep en vanessa
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door