Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#411391
Wanda schreef: Ik wil Shera nu 'smorgens 200gr bibi of rodi compleet geven en 'savonds afwisselend kip.pens.(hart 1x per week)gfm.Ik heb nu wel kabeljauwkoppen kan dat ook?
's avonds dan 300 gram.Ik geef 3x pw 100 gr gfm omdat ze er niet zo goed op reageert.Binnenkort heb ik een vrieskist erbij en dan ga ik naar de islamitische slager hier in Rotterdam. Ik denk beter geen schapenvlees is toch wat vetter?Nog iemand suggestie's?
Tineke
Heeft ze al eerder vis gegeten?
Koppen is niet echt om de smaak te pakken te krijgen.
Probeer eerst of ze 'n paar sardientjes wil eten.
Shapenvlees id idd vetter dan kip of kalkoen.
Haal ook alle vel van de kip.
Geefje de groentemix met iets er doorheen? of alleen de groentes?
Probeer groentes te vinden die ze WEL lekker vind, en geef anders maar 1 of 2 eetlepels door de pens of doe er 'n rauw eitje bij.

En probeer minsten 'n uur met haar te lopen...ze MOET echt lichaamsbeweging hebben om af te vallen!!
Laatst gewijzigd door mahuni op za 29 okt 2005, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#411557
Ze vind gfm juist hardstikke lekker al geef je een pond.
Maar het viel mij op dat ze de dag na de mix niet zo'n beste ontlasting had.Dus geef ik het nu 3x per week om eraan te wennen.Ze eet de meest achterlijke combinaties,dus daar ligt het niet aan.Het is net een pedaalemmer,als je op d'r poot gaat staan gaat d'r scheur open. :D.Ze gaat 3x per dag mee ongeveer 3 kwartier,als ze meer energie heeft gaat ze vanzelf wel weer meerennen met de andere twee.

Tineke
Door 202spots
#412225
Wanda schreef: Ze vind gfm juist hardstikke lekker al geef je een pond.
Maar het viel mij op dat ze de dag na de mix niet zo'n beste ontlasting had.Dus geef ik het nu 3x per week om eraan te wennen.Ze eet de meest achterlijke combinaties,dus daar ligt het niet aan.
Goed dat ze dus WEL groentemix lust!! ;)
Maar wat doe je er precies in dan ???
Welke groentes en hoeveel van elke groente gebruik je?
Wanneer je TEveel bladgroentes gebruikt dan gaat ze waarschijnlijk aan de diaree...bedoel je dat met niet goed op reageerd?
Wanneer je de juiste mix hebt, dan kan je beter elke dag iets van de mix erbij doen,
en dus ook bij de kvv mengen.
Door Tineke *
#412298
Ik gebruik verschillende groenten worteltjes bloemkool komkommer andijvie sla en daarbei appels bessen banaan(soms).Ik geef het nu 'smorgens om te kijken hoe het gaat.Alleen niet te veel koolsoorten is ook niet goed heb ik begrepen.Morgen doe ik bonen ff koken en die er ook bij geven,ik doe alles in de keukenmachine en dan nog met de blender.Is toch goed?


Tineke
Door 202spots
#412368
Wanda schreef: Ik gebruik verschillende groenten worteltjes bloemkool komkommer andijvie sla en daarbei appels bessen banaan(soms)
De groentes zijn allemaal prima, maar ik zou er geen fruit bij doen.Misschien dat 't dan beter gaat.
Wanneer je fruit en vlees met elkaar geeft, dan kan dat ook gaan gisten.Ik geef wel fruit met b.v yoghurt of huttekaas, maar nooit samen met groentes en vlees.
Geef anders 'n halve appel(zonder klokhuis) als tussendoortje en de banaan is 'n dikmaker dus die zou ik helemaal niet geven.
.Morgen doe ik bonen ff koken en die er ook bij geven,ik doe alles in de keukenmachine en dan nog met de blender.Is toch goed?
Ja hoor, en lekker fijn malen allemaal,meestal is de keukenmachiene fijn genoeg.
Je kan er ook nog 'n teentje knoflook en wat alfalfa sprouts doorheen malen.
Door Tineke *
#412611
Oké,dan krijgt ze gewoon een halve appel tussendoor.
En yoghurt moet dat dan magere zijn?
Ik lijk wel een beginner terwijl ik al zo lang honden heb. :D :D :D Maar alle adviezen zijn welkom.
Wat betreft die kabeljauwkoppen,ze eet echt alles dus daar verwacht ik geen problemen mee.Moet ik die nog invriezen?

Tineke
Door 202spots
#412620
Biogarde word ook wel door veel gebruikt.
Kabeljauw kop hoeft niet gevroren te worden, als je denkt dat ze 't eet, probeer maar! ;)
Er zit alleen niet veel vlees aan de kop, dus wel iets van vlees of anders wat groentemix met rauw eitje erbij.
Door Lil
#412624
Ik geef niet dagelijks yoghurt, omdat honden eigenlijk geen zuivel nodig hebben. Zo'n twee keer per week krijgen ze dat hier. Het lijkt me wel handig om magere te geven gezien het gewicht, heb nooit iets anders in huis, dus weet eigelijk niet hoe ze op volle reageren.
Door Tineke *
#412960
Nou zeg,ik kan voorlopig vooruit.Ik heb mazzel dat het zo'n alleseter is.Dus dat gaat zeker lukken.


Tineke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#412983
De enige reden waarom haar cholesterol verhoogd zou kunnen zijn is een te traag werkende schildklier. En dat komt nogal eens voor bij Goldens.
Uit je verhaal kon ik niet opmaken of dat ook gecontroleerd was?
Door Tineke *
#413026
Alles was goed met het bloedonderzoek ook de schildklier,op het chol.gehalte dan Toch vreemd als dat idd van de schildklier af kan komen. ??? ??? ???

Tineke
Door 202spots
#413779
Wanda schreef: Haalo,ik had bij m'n hond bloed laten prikken voor een algemeen onderzoek.
Ik moet ook steeds weer aan de schildklier functie denken. :-\
Dit schreef je in je eerste berichtje....'n algemeen bloed onderzoek.....
Meestal word de Thyroid test apart gedaan dacht ik.
Misschien kan je met je DA controleren of de specifieke thyroid test is gedaan?
Door Tineke *
#413880
Heb net de da gebeld en er is een thyroid onderzoek gedaan.De waarde mag tussen de 21 en 47 liggen en die van Shera was 37.De chol.was ook niet erg verhoogd.Dus dat is in principe allemaal goed.Ga maar kijken hoe ze het doet met minder eten en een hoop beweging.

Tineke
Door dogsunlimited
#413895
Ik denk dat je het met die 500 gr. makkelijk gaat redden. Heb ook 2 goldens van 36,5 en tegen de 40 kilo, die ook aanleg hebben om dik te worden. Hou ze 2x per week op een halve vastendag met maar 1 maaltijd vlees/bot ipv 2 en ik varieer veel met verschillend vlees. Ook vet lamsvlees en geitenvlees, omdat dit toch ook omgezet wordt in te verbruiken energie. Dat geef ik op dagen dat ze echt veel calorieën gaan verbruiken. Ze krijgen gemiddeld 3 uur per dag beweging en ik fiets veel met 1 hond. Ik geef gemiddeld 600 gr. en 800 gr. in plaats van de normale hoeveelheid en ze hebben er absoluut geen moeite mee.
Door Tineke *
#413908
Het rare bij Shera is dat je bij de flanken geen huid of vel te pakken krijg.Ze voelt aan als een massief rotsblok.
Ze is echt keihard van voor naar achter. ??? ??? ???
Je kan het niet indrukken niets.

Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door