Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#405977
Laura2004 schreef: Ik dacht eerst dat Ziggy schildklier problemen had, maar de dierenarts leek dat onwaarschijnlijk en die wilde dus geen bloedtest doen, anders had ik het waarschijnlijk wel geweten. :-\
Ik weet het niet hoor...het kunnen natuurlijk ook legio andere dingen zijn... Maar met Doris heb ik een half jaar lang kruiwagentjes geld naar de dierenarts gebracht voor speciale brokjes, pilletjes en poedertjes.... Tot hij toch maar na een half jaar eens een klein bloedtestje ging doen... Toen bleek dus wat ze echt had, en daar hielpen echt geen 10000 zakjes Hillsextrasensitivecatwithblackfurryhairandfuzzytailwithalittlebitofdiarrea-brokjes tegen...
Door Laura2004
#405981
Als er niks uit het mestonderzoek komt laat ik haar bloed wel testen. Ik hoop eigenlijk dat er iets uit het mestonderzoek komt.
Weet iemand misschien waar er ergens informatie staat over alvleesklier problemen bij honden?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#405982
Alvleesklier kan, maar meestal hebben ze dan niet van die aanvallen met diarree, maar meer voortdurend kleiachtige, grote bergen ontlasting met veel eten en vermageren.

Brandnetelthee werkt reinigend, ik denk eerder aan venkelthee of kamillethee. Dat werkt tegen krampen en meer kalmerend.
Ze heeft niet iets raars gegeten of zo?
Door Ike
#405983
Wat l*llig dat 't nou weer mis gaat, hoop idd dat het mest onderzoek wat duidlijkheid gaat bieden want hier wordt je toch simpel van, heel veel sterkte :-*
Door Laura2004
#405987
Hitam schreef: Alvleesklier kan, maar meestal hebben ze dan niet van die aanvallen met diarree, maar meer voortdurend kleiachtige, grote bergen ontlasting met veel eten en vermageren.

Brandnetelthee werkt reinigend, ik denk eerder aan venkelthee of kamillethee. Dat werkt tegen krampen en meer kalmerend.
Ze heeft niet iets raars gegeten of zo?
Nee, ze heeft niks raars gegeten. Ze poept altijd veel en het is altijd een beetje groen of grijs ( je zou het klei-achtig) kunnen noemen. En ze is echt heel mager. Ze krijgt meestal 1300 gram voer per dag (ze weegt 24 kilo) en ze is dan even opgezet, maar na dat ze een paar keer heeft gepoept kan je haar ribben weer zien. Je ziet bij Ziggy altijd haar ribbetjes. En ze is ook niet zo gespierd en stevig als een stafford hoort te zijn.
Door geer
#405988
Hitam schreef: Alvleesklier kan, maar meestal hebben ze dan niet van die aanvallen met diarree, maar meer voortdurend kleiachtige, grote bergen ontlasting met veel eten en vermageren.

Brandnetelthee werkt reinigend, ik denk eerder aan venkelthee of kamillethee. Dat werkt tegen krampen en meer kalmerend.
Ze heeft niet iets raars gegeten of zo?
Maar Ziggy eet een kilo en is ook heel mager toch? Doris had ook van die aanvallen. Soms ging het een tijdje goed en redde ze het tot de bak (doris is een kat), maar meestal spoot het er gewoon uit. Toen wij na een week vakantie terugkwamen en werkelijk alles vastgeplakt zat van de diarree (de kussentjes zaten aan de bank vast, het zat op de muren, de boeken en de post kleefden aan elkaar van de poep...) heb ik een bloedtest geeist...
Door Audrina
#405989
Citroenmelisse werkt trouwens ook verzachtend en ontspannend op maag & darmen.

Maar ja, dan kan je wel van alles gaan geven he? En als ze dan een beetje opknapt weet je niet door welk middeltje het komt. :-\
Door Laura2004
#405990
Audrina schreef: Op de site van Duck staat een stukje: http://www.ducknatuurvoeding.com/PancreasDierenarts.htm
Dankje, dit lijkt ontzettend op wat Ziggy heeft. Ziggy heeft altijd ontlasting met een afwijkende kleur en geur en soms is het dik en soms dun. Ze valt alleen niet extreem af. Ze blijft altijd wel op gewicht. Ze weeg 24 kilo, maar ze is wel te dun en ze eet verschrikkelijk veel.
Door Laura2004
#405994
geer schreef: Maar Ziggy eet een kilo en is ook heel mager toch? Doris had ook van die aanvallen. Soms ging het een tijdje goed en redde ze het tot de bak (doris is een kat), maar meestal spoot het er gewoon uit. Toen wij na een week vakantie terugkwamen en werkelijk alles vastgeplakt zat van de diarree (de kussentjes zaten aan de bank vast, het zat op de muren, de boeken en de post kleefden aan elkaar van de poep...) heb ik een bloedtest geeist...
Ze eet zelfs 1300 gram en Kai die weegt 31 kilo en die eet max 700 gram.
Door geer
#405995
Als het goed is heb ik nog wel wat enzympillen van Doris, Tryplase heet het. Ik kan wat voor je meenemen naar de winkel, je kan het allicht proberen. Maar Tan moet maar even beoordelen of dit een 'baadt het niet dan schaadt het niet' geval is...
Door Audrina
#405996
Ik zou bij mijn DA dan toch een bloedtest eisen. Het kost wel ff wat, maar dan ben je er eindelijk uit wat ze wel of niet heeft. Dat gedokter nu en telkens ander voer kost ook bakken met geld en het levert niks op. :(
Je DA kan wel zeggen dat ie het niet nodig vindt, maar het is jouw hond en als jij ongerust bent heeft ie zo'n onderzoek maar gewoon te doen.
Door Laura2004
#405997
geer schreef: Als het goed is heb ik nog wel wat enzympillen van Doris, Tryplase heet het. Ik kan wat voor je meenemen naar de winkel, je kan het allicht proberen. Maar Tan moet maar even beoordelen of dit een 'baadt het niet dan schaadt het niet' geval is...
Ik ga in ieder geval even de dierenarts bellen om te vragen of het kan dat Ziggy dit heeft en of ik een bloedtest kan laten doen.
Door Laura2004
#405998
Hoe heet deze ziekte precies, want op de site van duck staat nogal een moeilijke benaming. Er staat ook EPI. Kan ik het gewoon zo noemen of niet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door