Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#406195
Voordat ik allerlei verschillende dingen zou proberen, zou ik zou eerst zeker willen weten wat 't is.
Ik denk dat er 'n bloedtest gedaan moet om de aan de waardes te bepalen of er iets verkeerds met de pancreas is, en ik zou voor de zekerheid OOK 'n Thyroidtest doen.

Misschien zit er TEveel orgaanvlees in de Duck?
Wanneer je gekookte witte vis met witte rijst geeft is dat licht verteerbaar.
Als het echt de pancreas is dan moet ze voer met laag eitwit gehalte en laag vet gehalte.
En Vit.E capsule erbij is ook goed voor de pancreas.
Door jon
#406813
Laura2004 schreef: Als ik buikpijn heb of misselijk ben dan maakt mijn moeder altijd brandnetel thee voor mij. Kan ik dit ook aan Ziggy geven, dus bv gekookte koolvis met brandnetel thee mengen?
Volgens mij kun je dat rustig doen. Bij mij helpt venkel ook. Als thee, maar bij Lhaki doe ik het ook in z'n groentemix. Verder moet je denk ik toch eerst ook uitzoeken wat er aan de hand is.
Door Laura2004
#406852
Audrina schreef: Laura hoe gaat ie nu met Ziggy?
Ziggy is weer broodmager en ze poept 1 keer op een dag, soms diarree(vandaag diarree maar echt heel weinig), soms groenig en iets minder zacht. Ze is verder wel heel erg actief buiten, maar in huis is ze heel erg zielig en loopt ze continu met haar staart tussen haar poten. Ze zit ook heel erg ineengedoken. Maar ze voelt zich wel goed genoeg om Kai en Sarah te etteren. ::)
Ik ben wel heel erg bezorgd om haar en ik vind 10 dagen wachten op de uitslag eigenlijk veel te lang.
Ik heb vanacht 2 keer gedroomd dat Ziggy dood in haar mandje lag en ik ben dus ook twee keer wakker geschrokken en naar beneden gegaan om te kijken of het goed ging met haar. :-\
Door conleeuw
#406856
Laura2004 schreef: Ziggy is weer broodmager en ze poept 1 keer op een dag, soms diarree(vandaag diarree maar echt heel weinig), soms groenig en iets minder zacht. Ze is verder wel heel erg actief buiten, maar in huis is ze heel erg zielig en loopt ze continu met haar staart tussen haar poten. Ze zit ook heel erg ineengedoken. Maar ze voelt zich wel goed genoeg om Kai en Sarah te etteren. ::)
Ik ben wel heel erg bezorgd om haar en ik vind 10 dagen wachten op de uitslag eigenlijk veel te lang.
Ik heb vanacht 2 keer gedroomd dat Ziggy dood in haar mandje lag en ik ben dus ook twee keer wakker geschrokken en naar beneden gegaan om te kijken of het goed ging met haar. :-\
Oh wat erg voor je hoor, maar ben je er nu al uit wat je ga doen? Want zo doormodderen is natuurlijk voor jou en voor Ziggy geen oplossing? ???
Door Laura2004
#406861
Ze hebben een mestonderzoek gedaan en ik ga toch wachten op de uitslag en als ik daar niks wijzer van word dan ga ik een bloedonderzoek doen. Ik wil ook niet aanmodderen, maar ik kan echt niet zo veel onderzoeken betalen en misschien komt er ook al wat uit het mestonderzoek en dan heb ik dat geld voor niks uitgegeven en dat kan gewoon niet. :-\ Toen ik Ziggy in huis nam (herplaatser) dacht ik niet dat ze zo ziek was en dat ze me zoveel geld zou gaan kosten, aangezien mijn andere honden echt heel zelden ziek zijn. Als ik dit had geweten had ik het ook niet gedaan, maar alleen omdat ik het financieel gewoon niet red. Ik ben hard op zoek naar een fulltime baan, zodat ik alles wel kan betalen, maar die liggen jammer genoeg niet voor het oprapen :-\
Door conleeuw
#406869
Laura2004 schreef: Ze hebben een mestonderzoek gedaan en ik ga toch wachten op de uitslag en als ik daar niks wijzer van word dan ga ik een bloedonderzoek doen. Ik wil ook niet aanmodderen, maar ik kan echt niet zo veel onderzoeken betalen en misschien komt er ook al wat uit het mestonderzoek en dan heb ik dat geld voor niks uitgegeven en dat kan gewoon niet. :-\ Toen ik Ziggy in huis nam (herplaatser) dacht ik niet dat ze zo ziek was en dat ze me zoveel geld zou gaan kosten, aangezien mijn andere honden echt heel zelden ziek zijn. Als ik dit had geweten had ik het ook niet gedaan, maar alleen omdat ik het financieel gewoon niet red. Ik ben hard op zoek naar een fulltime baan, zodat ik alles wel kan betalen, maar die liggen jammer genoeg niet voor het oprapen :-\
Jij moet mijn vraag niet zien als commentaar op wat jij allemaal wel al dan niet heb gedaan of ga doen hoor, ik was meer nieuwschierig dan iets anders. Omdat er zoveel over geschreven is.
;)
Het is natuurlijk erg sneu dat jij zo moet tobben met zieken beesten. :(
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt en kan gaan genieten van het hebben van honden ;)
Door geer
#406879
Ben je er dinsdag? Ik kan altijd die tryplase pillen eens meenemen...baadt het niet dan schaadt het ook niet, toen Doris op die pillen zat at Dap ook regelmatig een pil mee... Mocht dat het zijn, dan zie je het snel, is dat het niet...dan weet je dat ook weer.
Door Laura2004
#406889
Heeft Tannetje niet verteld dat ik mijn enkelbanden heb gescheurd? Ik kom denk ik niet dinsdag, want ik kan nauwelijks lopen. Ik ben ook van iedereen afhankelijk voor het uitlaten van de honden. Maar wel lief aangeboden :-* Ik ga maandag zowiezo de dierenarts even bellen om te vragen of ik haar verse pancreas kan geven, ik weet nl. niet of het slecht is als een hond geen pancreas insufficientie heeft.
Geer, hoe is het trouwens met jouw kat afgelopen die dit had? Is ze oud geworden (als ik me niet vergis leeft ze niet meer, toch?) En heeft ze veel geleden? Of is ze er goed bovenop gekomen met medicijnen en speciale voeding?
Door Jolly
#406892
Tan heeft dat alleen nog maar aan mij vertelt denk ik, van je enkelbanden.

Enne de kat van Geer leeft nog hoor ;D
Laatst gewijzigd door Jolly op za 22 okt 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#406895
Laura2004 schreef: Heeft Tannetje niet verteld dat ik mijn enkelbanden heb gescheurd? Ik kom denk ik niet dinsdag, want ik kan nauwelijks lopen. Ik ben ook van iedereen afhankelijk voor het uitlaten van de honden. Maar wel lief aangeboden :-* Ik ga maandag zowiezo de dierenarts even bellen om te vragen of ik haar verse pancreas kan geven, ik weet nl. niet of het slecht is als een hond geen pancreas insufficientie heeft.
Geer, hoe is het trouwens met jouw kat afgelopen die dit had? Is ze oud geworden (als ik me niet vergis leeft ze niet meer, toch?) En heeft ze veel geleden? Of is ze er goed bovenop gekomen met medicijnen en speciale voeding?
Haha, Doris leeft nog steeds hoor, in volle gezondheid! Doris was een week of 12 toen het zich openbaarde. Na een paar maanden kwamen we tot de ontdekking wat het was en sindsdien stond ze op die pillen... Dat was nog in de tijd dat ik haar op brok en blik had staan. Eerst kreeg ze per dag een pil, later kon ik het af met om de dag een pil. Ze poepte iets vaster, niet heel vast, maar bleef er wel stoffig uitzien, beetje bruinig, pluizig, dunnetjes...

Tot ik haar op vers overzette... Blijkbaar kon ze de eiwitten uit rauw vlees wel verteren, maar verhitte eiwitten niet ??? Want op vers kon ik direct stoppen met die pillen. Nu is het een prachtige, zwarte, mooi-in-haar-vacht-zittende en zelfs iets te dikke kat.

Dus met het juiste dieet en de juiste medicatie kunnen ze heel oud worden hoor!

Enne...ik wist het inderdaad niet van je enkel!! Agos, dikke kus erop! :-*
Laatst gewijzigd door geer op za 22 okt 2005, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#406896
Sorry, ik dacht dat je kat niet meer leefde :-[ Wat erg!
Dat geeft me weer hoop. Ziggy doet het op rauw dus ook niet goed. Krijgt jouw kat wel rauwe pancreas? Ik heb gelezen dat ze dit nodig hebben.
Dankje voor je :-*! Ik hoop dat het helpt ;) Het is al de tweede keer dat ik dit heb, echt balen >:(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#406917
Jeetje, wat een zorgen weer om Ziggy :(, ik zou als ik jou was wel oppassen om duck Pancreas te geven omdat zij soms toch ook huiduitslag krijgt van sommmige voeding :-\, anders kun je het rustig een tijdje uitproberen.
Door Laura2004
#406934
Nitus schreef: Jeetje, wat een zorgen weer om Ziggy :(, ik zou als ik jou was wel oppassen om duck Pancreas te geven omdat zij soms toch ook huiduitslag krijgt van sommmige voeding :-\, anders kun je het rustig een tijdje uitproberen.
Ik geef haar in ieder geval voorlopig gewoon haar bibi, maar misschien kan ik wel ergens verse pancreas krijgen. Dan kan ik dat erbij geven. Ik ga het in ieder geval even met de dierenarts overleggen of dat niet slecht is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door