Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#406012
Ik heb net dus gebeld, maar de assistente wist niet precies hoe dit onderzoek in zijn werk gaat en ze kon me ook niks vertellen over de kosten die het met zich meebrengt. Ik moet morgen weer bellen, want dan is er een telefonisch spreekuur.
Is het dus verstandig om haar nu al speciale voeding te geven of denken jullie dat ik meteen naar de dierenarts moet om het te laten onderzoeken? Met andere woorden, is het levensbedreigend?
De assistente zei trouwens ook dat het misschien ook middels dat mestonderzoek kan worden vastgesteld, maar dat wist ze niet zeker, want er wordt wel naar de spijsverteringsenzymen gekeken ??? Ik weet er niet zoveel van af.
Door Laura2004
#406013
Audrina schreef: Wow, als je via Google op Pancreasinsufficiëntie gaat zoeken kom je nog meer info tegen.
Oh super, dat ga ik meteen doen. Echt fijn dat jullie met me meedenken :-*
Door Tineke *
#406016
Ziggy was toch misschien gedekt.of heb ik verder wat gemist.
Zou het anders daar mee te maken kunnen hebben,dat er iets niet goed zit of zo?

Tineke
Door Audrina
#406017
Laura2004 schreef: Ik heb net dus gebeld, maar de assistente wist niet precies hoe dit onderzoek in zijn werk gaat en ze kon me ook niks vertellen over de kosten die het met zich meebrengt. Ik moet morgen weer bellen, want dan is er een telefonisch spreekuur.
Is het dus verstandig om haar nu al speciale voeding te geven of denken jullie dat ik meteen naar de dierenarts moet om het te laten onderzoeken? Met andere woorden, is het levensbedreigend?
De assistente zei trouwens ook dat het misschien ook middels dat mestonderzoek kan worden vastgesteld, maar dat wist ze niet zeker, want er wordt wel naar de spijsverteringsenzymen gekeken ??? Ik weet er niet zoveel van af.
Ik zou toch proberen of ze je niet ergens ertussen kunnen proppen en beide onderzoeken laten doen (mest en bloed). Het kost wel wat (ik was voor bloedonderzoek bij mijn oudste teef laatst iets van 50 euro kwijt ofzo :o ) maar dan weet je tenminste wat en bij een goede DA valt er altijd wel iets te regelen als de kosten te hoog oplopen en je kan het niet in 1 keer betalen. Ze kunnen je moeilijk rond laten lopen met een ziek dier.

Op lange termijn kan pancreasinsufficientie levensbedreigend zijn als je er niks aan doet, de hond hongert zichzelf dan dood zeg maar. Maar 1 of 2 dagen langer wachten met onderzoek zou in principe niet uit moeten maken, tenzij Ziggy echt een doodzieke indruk maakt natuurlijk.
Door Laura2004
#406019
Bij die ene site daar staat dat je verse pancreas moet toe voegen aan het eten. Het liefst ongekookte varkenspancreas ??? Is het wel een ziekte waar goed mee te leven valt? Hoe meer ik lees hoe bezorgder ik word. Ik zit ook nog met het probleem dat ik Ziggy wil steriliseren. Maar dat lijkt me niet echt verantwoord als ze al zo ziek is. Ik ben nu een beetje gek aan het worden. Ik heb het geld ook niet echt. Ik vind het zo irritant dat die assistente mij niet kon vertellen hoe duur zo'n test is, want dan had ik kunnen kijken of ik het kan betalen. :-\ Ik denk dat ik toch weer ga bellen om haar toch vandaag te laten testen. Ze is niet zo dun trouwens als die hond op de foto, maar dat van de vacht klopt ook. Je ziet ook haar ribbetjes heel erg goed en haar ruggegraat en schouders. :( :'(
Door Laura2004
#406020
Audrina schreef:
Op lange termijn kan pancreasinsufficientie levensbedreigend zijn als je er niks aan doet, de hond hongert zichzelf dan dood zeg maar. Maar 1 of 2 dagen langer wachten met onderzoek zou in principe niet uit moeten maken, tenzij Ziggy echt een doodzieke indruk maakt natuurlijk.
Ik kan het daar ook wel in termijnen betalen dat weet ik zeker. Het probleem met staffords is dus dat als ze zich echt ziek gaan gedragen dat het vaak al te laat is, omdat ze dus nauwelijks pijn voelen, want ook op het moment dat Ziggy zo zwaar aan de diarree is en aan het kotsen is zelfs dat gedraagt ze zich niet ziek :-\ Dus ik ben gewoon bang dat het te laat is als ik het niet vandaag of morgen laat doen.
Door Audrina
#406022
Als ze niet weet wat het kost, kan ze dat toch opzoeken of desnoods even navragen ofzo?

Er valt met pancreasinsufficientie goed te leven maar je hond zit dan wel zijn / haar hele leven aan de extra enzymen en / of medicijnen.
Door Audrina
#406024
Laura2004 schreef: Ik kan het daar ook wel in termijnen betalen dat weet ik zeker. Het probleem met staffords is dus dat als ze zich echt ziek gaan gedragen dat het vaak al te laat is, omdat ze dus nauwelijks pijn voelen, want ook op het moment dat Ziggy zo zwaar aan de diarree is en aan het kotsen is zelfs dat gedraagt ze zich niet ziek :-\ Dus ik ben gewoon bang dat het te laat is als ik het niet vandaag of morgen laat doen.
Zwaar kotsen en diarree wat niet ophoudt is voor mij reden genoeg om te gaan drammen bij de DA om me er voor die dag toch tussen te proppen en als ie niet meewerkt is ie niet de enige DA en ga ik wel naar een ander.

Dan kunnen ze wel lekker makkelijk zeggen "bel morgen maar even" maar ze kunnen door de telefoon toch niet oordelen hoe ziek je hond is?
Door Laura2004
#406052
Ik heb gebeld en de dierenarts heeft gezegd dat ik beter kan wachten tot ik de uitslag heb van het mestonderzoek, want daar kunnen ze ook wel uit op maken of ze pancreas insufficientie heeft. Maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat dat is wat ze heeft. Het lijkt er gewoon te veel op en zeker aangezien ze het op geen enkel voer goed doet. Het zou in ieder geval een hoop verklaren. Ze heeft trouwens alleen vanochtend gekotst en gepoept in huis. Ze heeft sinds vanochtend niet meer gepoept of gekotst.
Door conleeuw
#406071
Ag wat rot nou weer, ik wil niet raar doen, maar wat voor dierenarts is dit zeg. Als ik met soortgelijke klachten komt, wordt er meteen bloed + urine + ontlasting onderzocht. Hoeveel moeite is het nou, dan weet je in iedergeval wat er aan de hand is. Jij tob nou toch al lang genoeg. Ik zou, mits het inderdaad geen schade kan, proberen met de pancreas pilletjes, en of pancreas als voeding toevoegen, er is toch ook een kvv met pancreas?
Volgens mij zie je dan snel een verandering als het wel aan haar aalvleesklier ligt. Dat is mischien de minst dure oplossing :(
Door Bento
#406089
[Ik geef Ziggy al probiotica, maar dat helpt niet echt. Is er iets sterkers wat ik haar kan geven of in ieder geval iets wat de maag een beetje tot rust brengt.
[quote][/quote]

Ik werk bij een bedrijf (http://www.homeoropa.nl) wat homeopathie, fytotherapie en voedingssupplementen verkoopt en wij hebben een hele goede probiotica in het assortiment, zie hier onder voor de beschrijving;

Hylak Forte Voedingssupplement Metabolieten

Samenstelling
1 ml bevat: stofwisselingsproducten van:
Lactobacillus helveticus 1 x 109
Lactobacillus acidophilus 1 x 107
Escherichia coli 8 x 107

Melkzuur 75 mg
Melksuiker 50 mg

Werkingsmechanisme
De werking van Hylak Forte werd in in-vitro onderzoek en in klinisch onderzoek aangetoont. De volgende werkingsmechanismen zijn aangegeven:
In het zure bereik werkt Hylak Forte bacteriostatisch op vooral de pathogene kiemen. De anaerobe bacteriën van de menselijke darmflora worden nauwelijks beïnvloed. Deze effecten zijn vooral bij het zogenaamde 'overgrowth-syndrom' in het bovenste deel van het gastro-intestinum van belang. Bij neutrale pH-waarden stimuleert Hylak Forte de groei van vooral de lichaamseigen anaerobe darmflora, waardoor het de natuurlijke immunologische rol van de darmflora ondersteund.
Door de antagonistische beschadiging van pathogene micro-organismen en de synergistische groeibevorderende werking op de normale darmsymbionten wordt een versnelde regeneratie van de aangetaste darmflora en daarmee een protectief effcet op het darmslijmvlies bereikt. De totale werking van de bacteriële stofwisselingsproducten houdt bovendien het bovenste deel van de darm kiemarm en kan daarmee de galwegen tegen opstijgende pathogene kiemen beschermen. De selectieve resorptie door de darm-bloed-barriere, in het bijzonder in het bereik van de dunne darm, wordt gunstig beïnvloed.

Door de biosynthetische melkzuren en een optimaal buffersysteem wordt in de afzonderlijke onderdelen van de darmen een pH-verschuiving in de richting van de fysiologische verhoudingen bereikt. Daarmee wordt aan lichaamsvreemde micro-organismen, zoals para-colistammen en pathogene rottingsbacteriën de grondslag tot leven ontnomen.

De toediening van biosynthetische bacteri-inhoudstoffen in de zin van een substitutietherapie waarborgt een behoud van de fysiologische functies van het darmslijmvlies. Door de stofwisselings-producten van de bacteriën worden belangrijke fysiologische functies van het darmslijmvlies, vooral die van het aan de darm gerelateerde immuunsysteem, aangezet.Op basis van deze werkingen wordt een snel herstel van de normale darmflora mogelijk, waardoor er een snelle afname van de symptomatologie kan worden bereikt.

Indicaties
Herstel van de normale flora van de dunne en de dikke darm tijdens en volgend op gebruik van o.a. antibiotica, sulfonamide- en bestralingstherapie, acute en chronische diarree, winderigheid, obstipatie, rottings- en gistingsdyspepsie, gastro-enteritis en colitis.

Contra-indicaties
Zijn niet bekend.

Bijwerkingen
Hylak Forte is over het algemeen zeer goed te verdragen.
Bij personen waarvan het bekend is dat er sprake is van een verhoogde maagzuurproductie en het daarbij veelal optredende zuurbranden wordt er geadviseerd de dagdosis van 120 druppels te verdelen over meer dan drie afzonderlijke dosissen.

Interacties
De gelijktijdige inname van antacida moet achterwege blijven.
Hylak Forte veroorzaakt op basis van haar zure pH-waarde een stolling van melk. Daarom kan het middel beter niet met melk (schiften) worden ingenomen.

Dosering en gebruik
Volwassenen: driemaal daags 2 ml (maatbekertje).
Na verbetering van de klachten mag de dosis gehalveerd worden.
Zuigelingen en kinderen: driemaal daags 1 ml (maatbekertje).

De druppels worden voor of tijdens de maaltijd met veel vloeistof (niet met melk) ingenomen.
Schudden voor gebruik.
Hoewel er geen vruchtbeschadigende werking bekend is of te verwachten valt, wordt er toch geadviseerd om de Hylak Forte uitsluitend onder doktersvoorschrift tijdens de zwangerschap te gebruiken.
Hylak Forte is vier jaar houdbaar.
Niet boven de 25o C bewaren. Een eventueel optredende troebeling
heeft geen betekenis en heeft geen invloed op de effectiviteit.

Presentaties
50 of 100 ml.

Onderzoek
De effectiviteit en verdraagbaarheid van Hylak forte werden in in-vitro onderzoek en in klinisch onderzoek bij in totaal 4.054 patiënten aangetoond:

* effectiviteit en verdraagbaarheid bij 2.294 patiënten met verschillende gastro-intestinale aandoeningen, zoals
dysbiose (na gebruik van antibiotica), dyspepsieën en gastritis.
* effectiviteit en verdraagbaarheid bij 65 patiënten tijdens en na de bestraling.
* effectiviteit en verdraagbaarheid bij 19 patiënten met "Overgrowth-Syndrom"
* effect op de uitscheidingsduur bij 25 zuigelingen met een Salmonella-infectie.
* effectiviteit en verdraagbaarheid bij 939 kinderen met acute diarree.
* effcetiviteit en verdraagbaarheid bij 712 vrouwen met winderigheid.

Eindbeoordeling effectiviteit

* 3.237 patiënten goed tot zeer goed.
* 544 patiënten matig
* 268 patiënten onduidelijk/geen effect.

Eindbeoordeling verdraagbaarheid

* 3.816 patiënten goed tot zeer goed.
* 85 patiënten ongewenste effecten.

De ongewenste effecten kunnen niet volledig als bijwerkingen worden gezien, daar de aangegeven symptomen tevens de symptomen van de aandoening waren, waarbij het preparaat werd ingezet. Een uitzondering daarop vormt het zeer zeldzaam optreden van zuurbranden.

Inhoud Verkoopprijs
50 ml € 12,25
100 ml € 21,25

Dit middel kan bij de apotheek of bij de (vak) drogist besteld worden.

Kijk ook eens op http://www.maag-online.nl

Groetjes, Heleen
Door crutz
#406093
denk (maar misschien dat anderen dat beter weten) dat je sowieso de duck pancreas zonder problemen kan proberen
gaat t daar beter op dan weet je t eigenlijk gelijk al......
Door danielle1980
#406094
crutz schreef: denk (maar misschien dat anderen dat beter weten) dat je sowieso de duck pancreas zonder problemen kan proberen
gaat t daar beter op dan weet je t eigenlijk gelijk al......
dat wilde ik nu ook voorstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door