Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#401629
Het is nu één jaar geleden dat Jewel geopereerd is aan haar kruisband,en het gaat fantastisch met haar knie :D.
Sinds haar operatie geef ik dagelijks Glucosamine bij, is het nu nog nodig om daar mee door te gaan?
Ze is bijna 26 maanden en weegt ongeveer 32 kilo, of is het beter om het levenslang te geven, ze is heel erg aktief en onstuimig.
Door Lizzy
#401727
Persoonlijk zou ik niet levenslang glucosamine toe dienen als daar niet werkelijk een goede reden voor is (zoals artrose). Want ze is nog jong, ze krijgt (neem ik aan) gezonde voeding en dat moet genoeg zijn. De reden dat ik het zelf nooit levenslang zou geven (als het niet werkelijk nodig is) is omdat helemaal nooit onderzocht is of glucosamine mogelijk bijwerkingen heeft op lange termijn.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#401748
En om te kunnen zien of ze artrose heeft op haar knie dan moet er een foto van gemaakt worden :-\ op een andere manier is dat niet te controleren denk ik.
Ze beweegt en loopt heel goed dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik heb nog voor ongeveer twee weken Glucosamine en dan stop ik er gewoon mee, mss laat ik wel een controlefoto maken van haar knie dan weet ik het zeker.
En die gezonde voeding zit wel goed, ze barft al heel haar leven ;)
Laatst gewijzigd door Cherry op wo 12 okt 2005, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#401753
Cherry schreef: En om te kunnen zien of ze artrose heeft op haar knie dan moet er een foto van gemaakt worden :-\ op een andere manier is dat niet te controleren denk ik.
Ze beweegt en loopt heel goed dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik heb nog voor ongeveer twee weken Glucosamine en dan stop ik er gewoon mee, mss laat ik wel een controlefoto maken van haar knie dan weet ik het zeker.
En die gezonde voeding zit wel goed, ze barft al heel haar leven ;)
Mocht ze weer slechter gaan lopen, kun je natuurlijk altijd weer Gluco gaan geven. Volgens mij gebruiken ook veel mensen het een paar weken wel en dan weer een paar maanden niet.
Door 202spots
#401975
Lizzy schreef: Mocht ze weer slechter gaan lopen, kun je natuurlijk altijd weer Gluco gaan geven. Volgens mij gebruiken ook veel mensen het een paar weken wel en dan weer een paar maanden niet.
Ik zou ook bekijken hoe of 't zonder de gluco gaat.
Maar het duurd wel 'n week of 6 voordat de glucosamine werkt....wanneer je er als mens baat bij hebt dan zou ik niet na 'n paar weken stoppen en dan 'n paar maanden niet innemen, maar gewoon door gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door