Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#412410
Mevrouw krijgt praatjes en is van smaak veranderd..
Cottage cheese met fruit hoeft ze allang niet meer... :-\
De laatste paar weken heeft dus de gemalen rauwe kalkoennek door de rijst met gekookte kip gemengd gegeten,en wanneer ik 'n heel klein beetje groentemix erbij deed dan ging dat wel naar binnen, maar zogauw als ik er meer groentes bij deed, dan moest mevrouw 't helemaal niet meer....dus wil nu geen groentes meer. ::)
Wanneer er TEveel rijst met kip was, en niet genoeg rauwe kalkoen..dan staat ze me ook raar aan te kijken.
Wanneer ik haar bak in de keuken zet, en met Tor z'n RMB naar buiten loop...dan loopt ze ook mee naar buiten en denkt dat ze OOK 'n RMB krijgt...en wanneer ik haar terug stuur naar de keuken dan staat ze daar met lange tanden de bak leeg te eten.

Probeerd ze me soms iets te vertellen ???
Dus gistermorgen toen maar 'n heel klein stukje kippenrug vast gehouden en mevrouw laten "kluiven"....
Als 't aan haar lag dan slikte ze 't hele stuk in 1 keer naar binnen, maar ik heb haar dus kleine stukjes laten bijten.....en alles ging goed.
Vanmorgen eerst wat rijst met gekookte geit gegeven zodat d'r maag alvast kon beginnen....
Toen alle vel en vet van 'n hele kippenrug gehaald, lekker met de hamer bewerkt...en toen de gok gewaagd..........
en na 2 maanden kreeg Cis voor 't eerst weer 'n rauwe kipperug te eten!!!!!
Ik ben blij en Cis is blij!!!
We gaan toch ook nog even verder met de rijst en gekookt hoor, maar ik ben al heel blij dat ze alvast op weg is en weer 'n klein beetje kan barfen!!
Door Lizzy
#412419
Geloof het of niet, ik dacht vanmorgen toen ik wakker werd "hoe zou het met Cis zijn?". Nou ja, zo te lezen heeft ze inderdaad genoeg praatjes en probeert ze je duidelijk te maken dat ze bepaalde dingen nog steeds HEEL lekker vindt ;D. Wat een schatje is het toch he !!!! Ik ben heel blij dat het weer wat beter met haar gaat Dory!!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 30 okt 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#412541
Lizzy schreef: Geloof het of niet, ik dacht vanmorgen toen ik wakker werd "hoe zou het met Cis zijn?". Nou ja, zo te lezen heeft ze inderdaad genoeg praatjes en probeert ze je duidelijk te maken dat ze bepaalde dingen nog steeds HEEL lekker vindt ;D. Wat een schatje is het toch he !!!! Ik ben heel blij dat het weer wat beter met haar gaat Dory!!
Ha Lizzy, ook toevallig he?
Ze is niet zielig hoor, 't lijkt wel of ze nog meer energy heeft ook!
Ze hold, rent en vliegd af en toe als 'n gek door huis en tuin, Tor uitdagen om d'r te vangen...alleen is zij veel sneller dan Tor... ;)
Ze rent trouwens ook nog vlugger naast de fiets dan Tor doet...dus voor d'r 11+ jaar is ze in topvorm!
Ik vind d'r wel 'n beetje aan de slanke kant,(eigenlijk op 'n vet-loos/vet-arm diet nu) maar toch wel 'n heleboel eten,ze komt ze niet aan maar maar heeft dus wel genoeg energy.
Nou alleen nog effe d'r spijsvertering krijgen zoals we altijd hebben gehad, en dan is alles perfect!

Ja Nelly, ik denk dat rustig aan de juiste manier is, dus ik blijf gewoon nog effe zo doorgaan.
Het is wel verleidelijk om 'n stelletje lamsribbetjes te geven...maar voorlopig hou ik 't maar op kip, en misschien later 'n ontvelde/ontvette stuk eend....easy does it. 8)
Ik ben al blij met kleine langzame stappies!
Door margreet
#412551
Wow wat een lekker ding is het toch he,ze vertelt gewoon wat ze wel en niet wil ;D
Wat doe jij ontzettend je best voor haar zeg,petje af hoor,menig mens had gezegd,goh hond leef jij maar gewoon op brokken hoor,iets anders is me teveel werk :-X
Door Ine
#412657
Wat fijn Dory, va die kleine stapjes geniet je het meest nu! :-*
Intussen weet je zelf wanneer je een stapje verder kunt, al vind ik het best eng hoor, dus doe voorzichtig! :-* ;)
Door tieneke
#412669
Wat een fantastisch goed nieuws :D
Het gaat nu zo lekker en goed met Cis haar eten dus doe alsjeblieft heel rustig aan!
Dit is toch niet te geloven he?
Volgens de Da zou raw feed done zijn :-\
En nu????? jaja!!!! het komt allemaal goed :D
Door 202spots
#412733
margreet schreef: Wow wat een lekker ding is het toch he,ze vertelt gewoon wat ze wel en niet wil ;D
Wat doe jij ontzettend je best voor haar zeg,petje af hoor,menig mens had gezegd,goh hond leef jij maar gewoon op brokken hoor,iets anders is me teveel werk :-X

Ik heb zo 't idee dat ze ZELF toch ook 'n beetje aanvoeld dat ze 't aan kan...kweet niet hoor.
Maar Margreet....jij en ieder ander hier die helemaal op rauw is overgestapt zou denk ik toch ook precies 't zelfde doen??
Ik kan me niet indenken om weer alleen maar brok te geven....en ook al zou ze nooit geen rauw meer kunnen hebben, dan kook ik liever dan dat ik blik of brok ga geven! Ja 't is effe makkelijker om 'n stuk kip of nek te geven en eten maar...nu ben je effie bezig met vlees van de gekookte kip te plukken en rijst koken...maar ach...zo erg is 't niet hoor. ;)Ik ben allang blij dat we al zover zijn dat ze in ieder geval gedeeltelijk weer rauw kan hebben!

En ja hoor andere lieverds, we blijven 't langzaam doen!
Tieneke, de DA zag het idd niet zo zitten, en had me gewaarschuwed dat ALS ik weer rauw zou geven, en Cis zou 't overgeven, dan mocht ik nooit geen rauw meer geven van 'm.
Ik ben dus heel kleine beetjes tegelijk begonnen, en had 1 keer 'n beetje rauwe lamhart er door gedaan...maar DAAR begon ze toen van te spugen, dus ik wist gelijk dat ik geen rauwe hart moest geven.
(gekookte hart gaat wel goed)
Maar beetje bij beetje ben ik de hoeveelheid rauwe gemalen kalkoennek gaan verhogen, dat krijgt ze dus nog steeds met de rijst en gekookte kip als avond eten, en dan 'n beetje rijst met de kippenrug in de ochtend.
Voorlopig weer op dit schema voordat we de volgende stap nemen!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door