Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#31368
wat een ellende allemaal Lizzy :'(
en dan misschien ook nog kennelhoest er over heen.
Kan me voorstellen dat je het dan eventjes niet meer weet.
Hele dikke knuffel voor Brutus en ook eentje voor jullie.
Nou heel veel sterkte maar weer vanmiddag bij de dierenarts
:-* Eva
Door Erna
#31369
Liz

Wat niet gaat, gaat niet langer. Als het echt geen doen meer is voor hem zit er niks anders op om dan maar te amputeren. De kennelkuch is wel heel lastig op het moment en je zult moeten overleggen met de DA wat wijsheid is in deze.

Heb je pijnstillers voor hem in huis? Hij moet even volhouden tot hij geopereerd kan worden.

Wat een ellende allemaal joh. Het zit niemand mee in deze tijd lijkt het wel.

Sterkte
Door sylvia
#31372
Op een gegeven moment houd het op!
Jullie hebben meer dan je best gedaan,het is niet anders.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 dec 2003, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#31373
Lizzy schreef: Het gaat nu helemaal kl*te tot de macht 2000. Hij heeft zojuist MET KAP OP de hele constructie van zijn staart afgevreten terwijl ik 5 seconde naar boven was.... :'(. Het doet hem nu ontzettend pijn en hij gilt iedere klip klap. Vanmiddag een afspraak gemaakt met onze dierenarts (die lichterlijk voor het blok werd gezet door Leo die zei "je mOEt er vandaag nog naar kijken). De DA wilde gelijk een afspraak maken voor morgen ochtend om de boel te amputeren, maar dat kan niet want Brutus heeft al twee dagen achtereen 's morgens wat lopen hoesten/kuchen en heeft dus misschien kennelhoest.....

Ik weet het ook niet meer allemaal........
godsamme lizzy :'( het zit echt niet mee!
tja, wat is wijsheid?
narcose tijdens kennelhoest of je hond 2 a 3 weken nog met de staart rond laten lopen met pijn en daarmee pijnstillers :-\ :-\ :-\
kiezen tussen twee kwaden, pffffff :'(
strekte en succes :-*
Door ine
#31374
Nou ja zeg, dat kon er ook nog wel bij! Niet dus!! :o
Lizzy, Leo, Brutus sterkte vanmiddag bij de da!!! :-*
Door SHIVA
#31384
jeetje lizzy
ik lees dit nu pas
wat een ellende allemaal
veel sterkte vanmiddag
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#31404
haal even heel diep adem en neem een kopje thee.... nee, niet voor Brutus maar even voor jezelf. Het helpt om er even mee op te houden en de situatie los te laten.

Jullie hebben nu genoeg eraan gedaan om het goed te laten worden, het is niet anders, het is zeker niet leuk maar je moet bij de DA wel je nuchtere verstand meenemen en doen wat goed voelt voor deze situatie.

Heel veel sterkte en succes!
Door Lizzy
#31418
Leo is net terug van de dierenarts. Ziet er niet goed uit. Hij heeft antibiotica voorgeschreven. Voor zowel zijn staart omdat hij bang is voor botvliesontsteking en voor zijn keel (keelontsteking - geen kennelhoest). Omdat hij nu niet geopereerd kan worden (ivm ontsteking aan staart en keel) hebben we voor volgende week dinsdag een afspraak. Dan gaat zijn staart eraf.

Ik ben nu even zwaar depri. Dit is de derde antibiotica van dit jaar en de tweede operatie...

En dan zou je toch haast denken dat wij alles doen om onze honden zo gezond mogelijk te houden, nietwaar? Ik heb er echt even zwaar de schurft/smoor/pest in....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 dec 2003, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#31424
Lieve meid, hier kan je echt niets aan doen..... hier kan geen voer tegen op (denk je eens in hoe het er wellicht uit had gezien als je Brutus op een of andere brok had staan!)

Een gebroken staart is net zoiets als gescheurde kruisbanden; dat gebeurt nou eenmaal en heeft NIETS met jullie te maken maar is gewoon domme pech.

Het ontstekingsverhaal; da's gewoon 1+1=2. Deze regel geldt ook voor mijn Bas. Een ding is te doen, twee dingen die samen teveel van het lijf vragen is gewoon "te".

Je gaat "gewoon" even in je "toverboek" kijken wat je nu het beste kunt geven aan extra ondersteuning want mede dankzij jouw adviezen is Bas zo goed door zijn vorige operatie heen gerold dus dat lukt je met Brutus ook!

Maaaaar, kl.te is dit zeker!
Door sylvia
#31425
Lizzy schreef: Leo is net terug van de dierenarts. Ziet er niet goed uit. Hij heeft antibiotica voorgeschreven. Voor zowel zijn staart omdat hij bang is voor botvliesontsteking en voor zijn keel (keelontsteking - geen kennelhoest). Omdat hij nu niet geopereerd kan worden (ivm ontsteking aan staart en keel) hebben we voor volgende week dinsdag een afspraak. Dan gaat zijn staart eraf.

Ik ben nu even zwaar depri. Dit is de derde antibiotica van dit jaar en de tweede operatie...

En dan zou je toch haast denken dat wij alles doen om onze honden zo gezond mogelijk te houden, nietwaar? Ik heb er echt even zwaar de schurft/smoor/pest in....
Nou is het denk ik een beetje veel om van barf te verwachten dat er geen staart breekt,maar ik weet wel zeker dat brutus in een betere conditie verkeerd dan een brutus met staart breuk die brokken had gegeten.
Zijn weerstand is dooor het trauma aan zijn staart natuurlijk lager dan normaal waardoor hij bevattelijk wordt vooer aanvallen van allerlei virussen en bacterien.
Op het moment vliegt er nog al wat door de lucht aan virussen.

Dat je er zwaar de P in hebt is ook vrij logisch,je hebt het druk en je hebt een hond die een pechtijd doorloopt,daar wordt je even niet vrolijk van.
Maar meid ,na iedere wolkbreuk gaat echt de zon weer schijnen.....ik beloof het.
Door Paul_Barte
#31426
Het is onbegrijpelijk.....hoeveel pech kan iemand (lees hond) hebben.........

Jij komt in 2 weken tijd meer bij de DA als ik in mijn hele leven met 4 stuks geloof ik :(

Lizzy, het zei zo!! Snap dat je gigantisch de smoor in hebt maar het is niet het einde van wereld, als je begrijpt wat ik bedoel.

Begrijp dat er zo'n beetje moedeloos van wordt maar gewoon doorgaan.....
Door Lizzy
#31430
Hahaha, jullie zijn lieverd! Ik weet ook wel dat geen lieve barfje helpt tegen het breken van staarten ;D. Maar je zou wel denken dat hij iets als een keelontstekingkje niet zou moeten krijgen.... Tis wel ongelofelijk hoe vaak wij bij de DA zijn geweest he...! 2003 was een slecht jaar >:(

Maar goed, kijk ik ff terug (even reeel doen, zonder te janken) dan heeft hij:

1)Antibiotica omdat hij gebeten was door een andere hond tot op het bot.

2)Een operatie omdat hij twee vreemde bobbeltjes had zitten.

3)Een keer antibiotica omdat lulhannes zijn hechtigen van bovenstaande operatie eruit had gevreten

4)Een keer antibiotica omdat hij zijn staart heeft gebroken en drukwonden heeft die zijn gaan ontsteken en keelontsteking.

Nah, daar valt inderdaad weinig aan te doen he.... Toch BAAL ik in het kwardraat. Omdat ik het zielig vind voor Brutus. Maar goed, ik moet inderdaad ff niet janken en de schoudertjes eronder. Dank jullie voor jullie medeleven!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door