Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#388452
onze Luna is loops en laat zich vanaf de 9e dag dekken.
op zich is dit al erg vroeg, maar wat nog vreemder is, is dat ze zich nu nog steeds laat dekken !!!!
ze is nu totaal 19 dagen loops waarvan ze zich dus al 10 dagen laat dekken ??? onze reu en wij worden er helemaal stapel van !
ik heb vanmorgen de DA gebeld en die wil nog tot eind van de week wachten . het kon vlgns hem een cyste zijn die nu hormonen blijft afgeven.
omdat Luna bij een volgende loopsheid gedekt zal worden ben ik een beetje voorzichtig met allerlei medicijnen, maar telang wachten als het iets ernstigs is vind ik nog akeliger !!
weet iemand hier wat van ?????

Monique.
ps. Luna is 3 jaar en heeft begin van het jaar haar eerste nestje gehad. dit is dus de eerste loopsheid na haar nestje.
#388467
Heb zelf een teef, die zich ook wekenlang liet dekken. Gelukkig heb ik reuen, die precies de goede dagen aangeven.
Haar eerste nest, daar is ze 4x voor gedekt. Vrij in het begin 3x en toen na een dag of 4, op de 17de dag, de 4de keer. Van die dekking heb ik toen een nestje gekregen met 62 dagen. De nesten daarna ben ik dus laat naar de reu gegaan ;)
Ik ben wel blij met mijn reuen, die zich niet laten foppen!
#388755
helemaal normaal vind ik het niet :
ik heb het in de 23 jaar dat wij fokken nog nooit meegemaakt dat een teef zich zolang (nu al 10 dagen) laat dekken. meestal is het na een dag of 4 a 5 wel gedaan. Luna staat mijn heren maar te verleiden : zelfs de gecastreerde ACD is de klos ! onze jongste reu springt er meteen op als hij de kans krijgt en madammeke vindt het allemaal prima :P
het gaat dus niet om (voorbereidend)gedrag maar puur om het toelaten van de reu.
vandaar dus ook mijn vraag hier :-\
Laatst gewijzigd door malinois op ma 19 sep 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#388775
ooohhhh....misschien ligt het wel aan het ras ?
bij ons zijn de dames nogal pittig (mechelaars) en bazig.
m.a.w. echte bitch-en ;). de heren in huis hebben echt niks te vertellen.
ben nu wel een beetje gerustgesteld nu het meer voorkomt : ben dit dus echt niet gewend van mijn dames.
mensen bedankt !

Monique.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door