Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#31084
[quote="avalon"]
bij ons op de hondenschool mag je de les ook volgen als je teef loops is, dit om beide sekse ook in deze situatie moeten gehoorzamen. Ik laat ze zelf niet loslopen als ze op hun top zitten dat vind ik niet verstandig als teven eigenaar, maar als de loopse teef aan de lijn zit moet de eigenaar van de reu ook zijn hond bij zich kunnen roepen en niet dat die hond zijn neus achterna gaat. Ik weet dat dat moeilijk is, maar om die reden mogen loopse teven dus gewoon trainen op de hondenschool. Niet alleen de baasjes moeten er mee om leren gaan maar ook de reutjes en de teefjes. Het moet gewoon van beide eigenaren komen. jij bent de baas en niet jou hond en als jij niet wil dat er gedekt wordt moet de hond gehoorzamen. In de natuur zal ook alleen de alfa reu mogen dekken en als eigenaar ben jij de alfa dus jij beslist wat je hond wel of niet mag.
[/quote]

idem! bij ons op de vereniging wordt ook gewoon met loopse teven getraind. de hond moet leren de aandacht bij de baas te houden en niet bij de teef of reu. met puppycursus wordt ook al begonnen met het negeren van honden. spelen op het veld tussen de pups is uit den boze. wat naast het veld gebeurd, prima, maar er wordt al jong geleerd in princiepe dat het veld betekent bezig zijn met de baas en werk.

Barfplaats wordt gesponsord door