Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#393470
Vanavond bij Crama geweest met Yaartje en het is gelukkig een verstuiking van haar linker elleboog!! :D
Hij vond het ook reuze meevallen, 'k was heel blij om dat te horen. Voorlopig nog even rustig aan doen en koelen met een coldpack in het vervolg als ze weer zoiets heeft. En heel langzaam aan beetje bij beetje wat langer aan de lijn uit gaan laten als ze al een week geen klachten heeft.
Wel vond hij op de foto's al flink wat arthrose toch te zien in haar beide ellebogen, maar dat zegt volgens hem eigenlijk niks.
Er zijn honden bij met ontzettend veel arthrose op de foto en die totaal geen last hebben en er zijn er ook met praktisch geen arthrose op de foto die behoorlijk last hebben. Verder ook weer alle gewrichten even nagekeken en prima in orde, ook haar rug nog steeds (dankzij de orthomanuele therapie van Dorit Aharon).
Hij heeft ook nog even naar haar ondervoetje gekeken waar dat bultje had gezeten en hij vond dat er ook hartstikke rustig uit zien, leek hem ook zeer onwaarschijnlijk dat daar nog wat in zou zitten. Ook fijn om te horen dus!! :D
Hij raadde trouwens het gebruik van Duivelsklauw af, omdat dat volgens hem zeker niet zonder nadelige effecten was ???. Bamboe was wel prima om te geven.

En hij was ook weer vreselijk lief voor Yaartje en deed weer maffe spelletjes met d'r met Frolicjes, heerlijke vent blijft het!! :D
Dus voorlopig nog even rustig aan met m'n meissie, maar hopelijk huppelt ze binnenkort weer vrolijk rond!! 8)
Ik hoefde trouwens weer niks te betalen...wereldvent gewoon!! ;)
#393760
Doedels schreef: Goed om te horen Mariëlle. Ik hoop dat Yari snel weer goed loopt.
Heeft Crama ook gezegd welke nadelige effecten Duivelsklauw kan hebben?
Hij had het erover dat het het beenmerg aan zou tasten en nog wat dingen? ???
Tja ik weet ook niet of ie daar gelijk in heeft hoor, het is een wereldvent, vreselijk lief voor de dieren en super kundig op orthopedisch gebied, maar hij schrijft bijv. ook voor om gekookte botten te geven. :o ::)
Ik weet dus niet in hoeverre hij hier daadwerkelijk gelijk in heeft. Maar ik ga dat voorlopig dus nog niet geven. Ik zal er eerst eens zelf van alles over op zoeken. De bamboe ga ik overigens wèl geven, was prima volgens hem.
#394009
Nou, fijn dat het zo meevalt zeg!!! Heerlijk!!! Gefeliciteerd met de goede uitslag!

Ik ben wel erg benieuwd naar wat hij zegt over duivelsklauw, of dat waar is. Want Brutus krijgt dit sinds kort ook en het lijkt er verdomd op dat het een beetje helpt (in combinatie met). Het lijkt mij overigens dat ze niet overal duivelsklauw vrij mogen verkopen als het heel gevaarlijk spul zou zijn....
#394015
Volgens mij is het een broodje aap of heeft Dr Crama de kok horen fluiten. Ik heb me een rotje gezocht op alle mogelijke zoektermen, van duivelsklauw bijwerkingen tot devil's claw side effects/danger, maar het enige wat ik kan vinden is dat je het niet moet nemen als je een maagzweer hebt omdat het het maagzuur verhoogd. En je moet het misschien niet nemen als je hartproblemen hebt (Amerikaanse waarschuwing, nou dan weet je het wel).
#394108
Lizzy schreef: Volgens mij is het een broodje aap of heeft Dr Crama de kok horen fluiten. Ik heb me een rotje gezocht op alle mogelijke zoektermen, van duivelsklauw bijwerkingen tot devil's claw side effects/danger, maar het enige wat ik kan vinden is dat je het niet moet nemen als je een maagzweer hebt omdat het het maagzuur verhoogd. En je moet het misschien niet nemen als je hartproblemen hebt (Amerikaanse waarschuwing, nou dan weet je het wel).
Wellicht heb je gelijk hoor, kan best onzin zijn wat hij erover vertelt en mss is het wel net een ander produkt wat hij bedoelt en haalt hij 2 dingen door elkaar.
Hij zei wel dat het goede resultaten geeft meestal, maar goed, dus volgens hem ook mèt bijwerkingen.
Ik ga me er ook gewoon eens heel goed in verdiepen en als ik iets negatiefs erover tegen kom dan meld ik het meteen hier.
Misschien mail ik hem anders nog een keertje met de exacte stofnaam en samenstelling om te kijken of dat wel echt is wat hij bedoelt.
#394110
wimk schreef: Hoi Mariëlle,

Wat lekker dat het mee valt met Yari. Met Bumper gaat het ook heel goed. Ik hoop dat ze over een paar maanden een keer met elkaar kunnen rennen tijdens een forum wandeling.

Groetjes Wim & Bump
Jaaaa dat zou leuk zijn zeg!!! 8)
En ook super te horen dat het met Bump goed gaat!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door