Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#382363
Ik zou hem eerst maar eens op gewoon CB zetten. En dat zou ik zelf aanvullen met vis-olie.

Maar dit doet mij wel een beetje erg denken aan het verhaal van Breezer....

Lees deze oude onderwerpen er maar eens op terug:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13432

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13754

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13165

Breezer z'n huid was ook veel rustiger toen hij flink in de zee had gezwommen. Overigens helpt dode zeezout vaak niet, terwijl de zee wel helpt. Vraag me niet hoe dit kan. Maar goed, aan het eind van het liedje is Breezer naar Tannetje Koning geweest (holistisch DA) en zij heeft huidafkrabsels genomen en Breezer bleek toch demodex te hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar ik ging naar Tannetje als ik jou was (ze heeft een praktijk in Amsterdam en in Almere).
Door Lessie
#382658
Hoi,

Ik sta ook al eerder op deze site met mijn hond Bram. Jouw verhaal komt me zo bekend voor, vooral dat bijten op de poten en dat het ook daar mee begonnen is. En ja, ik dacht dus ook dat het een tik van Bram was net zoals nagel bijten bij mensen. Dit is het verhaal van Bram. Bram heeft veel last van jeuk, af en toe (kale en/of natte) plekken. Last van zijn oren (jeuk en veel vuil) en ogen (loopogen). Hij heeft vooral veel last van zijn pootjes. Hij bijt zijn hele nageltjes kort (tot in het leven). Tussen de tenen is het rood en gezwollen. Zijn huid is nu ook rood. Hij heeft nu dan ook al antibiotica omdat er wel een bacterie is gevonden. De huid was dus op verschillende plekken al ontstoken. Ook stinkt hij ontzettend. We zijn nu bij een andere dierenarts omdat we over de dierenarts waar we bij waren niet tevreden waren. Deze "oude" dierenarts schreef ons ook lam met rijst voor (wat volgens onze "nieuwe" dierenarst achterhaald is omdat lam ook in veel brokken zit) en zij gaf hem af en toe een spuit tegen de jeuk(ook Prednison dus). Ook heeft ze zijn anaalklieren uitgeknepen maar al met al zijn we hier niets mee opgeschoten. De "nieuwe" dierenarts heeft al huidschraapsels opgestuurd en zelf gekeken naar schimmels met een blauwe lamp. Hier is allemaal niets uitgekomen, alleen de aanwezigheid van een bacterie maar dat heeft met zijn ontstoken huid te maken. Inmiddels is er een uitslag van de bloedtest. Volgens de bloedtest gaat het niet om een allergie van buitenaf. Dus geen pollen of huismijt of iets dergelijks. Nu zijn we dus met een eliminatiedieet begonnen van rijst en koolvis. Dit doen we zo;n 6 weken. Ik moet over 20 dagen bellen hoe het gaat. Ik hoop dat je wat aan dit verhaal hebt.
Door chrisje
#384667
Jou verhaal is ook mijn verhaal. Mijn Engels Staffie had dezelfde klachten als je Frans maatje. Na verschillende medicaties en een allergietest (welke niets uitwees) ben ik overgestapt op CB. Eerts met de light en dan de natuur. Niet gemengd, gewoon cold turkey. En het is goed gegaan. Ze is er verzot op en de huid is er een pak mooier op geworden. De jeuk is zo goed als weg. Nu maar hopen dat het ook zo blijft, he ::)
Door monique-sem
#384851
:-[ :-[ :-[ sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. had weinig tijd. heb af en toe snel wat opgezocht en dan was ik weer weg achter de pc (het forum).

Ik ben afgelopen donderdag naar de da gegaan. Om een lang verhaal kort te maken hij is gestart met cortaphen forte, clavubactin, orthomoleculaire vitamine.
Dit om er voor te zorgen om snel van de jeuk en de wondjes af te komen en het dan van binnenuit verder te verbeteren. heeft dit ook maar voor een week.

Na thuiskomst even opgezocht wat voor medicatie sem nu had gekregen. Lees dat altijd nog effe op m'n gemak door op het net. Schrok ik effe, bleek dat er ook prednison bij zat en dat terwijl ik dit niet wilde. Ook zat er een pijnstiller bij deze ben ik gestopt, want snapte de achterliggende gedachte hiervan niet. De penicilline kuur daar ben ik wel mee door gegaan.

Weten jullie misschien iets meer over orthomoleculaire vitamine???

Nu nog geen week later zijn de wondjes genezen, de jeuk weg en zie ik langzaam mijn oude semmy weer naar voren komen. Ben alleen benieuwd wat er gebeurt als de kuur af is gelopen.

Sinds mijn eerste berichtje hier op het forum is sem aan de CB. Wel de light versie, dat vond de verkoper toch beter. Tja dan geven we sem maar een weekje of wat light om de darmen te laten wennen en schakelen dan over naar de gewone versie. Wanneer dit dan geen effect heeft kan ik altijd nog overschakelen naar eend.
Semmy vind het heerlijk, die eet niet maar die vreet.

Daar heb ik echter ook nog een vraagje over. Sem weegt een kilo of 11 en krijgt 250 gram. Ze krijgt ook maar een keer per dag eten. S'morgens eet ze niet.
Het lijkt echter toch alsof ze soms met honger rond loopt. Wat moet ik doen meer CB geven, toch 2 x per dag of in de loop van de ochtend een tussendoortje geven. Sem is namelijk aan de dunne kant. Ben anders ook bang dat ze teveel af gaat vallen. Tips???
Door Jojo
#384854
Goed dat je over bent op de carnibest :D
Joey weegt ook bijna 11 kg en krijgt ook 1 keer per dag 250 gram. Maar hij krijgt niet light maar natuur en die is toch wat vetter. Meestal geef ik hem in de loop van de ochtend nog een snack in de vorm van een kippe- of eendenek of een rodiburger verschillende smaken. Hij wordt er niet dikker en niet dunner van dus voor hem is dit goed zo. Ik denk dat je met sem ook gewoon even moet kijken hoe of wat. Als je het gevoel hebt dat ze meer kan hebben geef je gewoon een tijdje wat meer, je ziet vanzelf wel of ze ook aanzet.
Wat ik nu even niet begrepen heb, ben je nou bij een reguliere- of homeopathische da geweest?!
Ik ben iig. blij voor jullie dat ze van de jeuk af is en met smaak eet ;D En de tijd zal het leren of het tijdelijk is of niet ???
Door monique-sem
#384866
ja ik zat er idd. ook aan te denken om sem in de ochtend een tussendoortje te geven. En de light versie heb ik maar voor een week in huis. Dus als de ontlasting goed blijft ga ik zaterdag voor de gewone versie. Zou deze versie ook een wat meer verzadigd gevoel geven dan de light???

Ik ben bij een homeopatische da geweest. Maar als ik zo achteraf lees wat voor medicatie hij heeft gegeven heb ik toch mijn twijfels?! Hij was bang voor een infectie vandaar die penicilline kuur, dat heeft hij wel uitgelegd. Tja ik moet ook gewoon meer op mijn strepen gaan staan bij een da, meer doorvragen op wat hij geeft.
Maar ja ik wacht even af hoe het verder afloopt. Komt de uitslag en jeuk toch weer terug ga ik het wel bij een andere da zoeken.

Ook heb ik met hem een hele discussie gehad over vlees en brokken. Daar begon het mee, ik dacht dat gaat al lekker heb ik weer een da die er niet achter staat. Later bleek dat hij dacht dat ik gewoon een stuk vlees gaf en verder niets. Toen ik het uitlegde gaf hij aan dat hij het begreep. Maar ik betwijfel of hij nu wist waar ik het over had, hahaha. Gaf wel aan dat het goed was, kvv.

Hij gaf nog aan dat ik beter de eend versie kon nemen. Dit heb ik echter niet gedaan, stel dat hij het nog gaat hebben over een eliminatie dieet (bijv. wanneer uitslag terug komt) kan ik dan uitwijken naar de eendversie.
Wat vinden jullie hiervan?
Door Jojo
#384881
monique-sem schreef: ja ik zat er idd. ook aan te denken om sem in de ochtend een tussendoortje te geven. En de light versie heb ik maar voor een week in huis. Dus als de ontlasting goed blijft ga ik zaterdag voor de gewone versie. Zou deze versie ook een wat meer verzadigd gevoel geven dan de light???

*Geen idee, ik denk dat als je dezelfde hoeveelheid voert het verzadigde gevoel niet uitmaakt, dat het meer een verschil van calorische waarde is?*

Ik ben bij een homeopatische da geweest. Maar als ik zo achteraf lees wat voor medicatie hij heeft gegeven heb ik toch mijn twijfels?! Hij was bang voor een infectie vandaar die penicilline kuur, dat heeft hij wel uitgelegd. Tja ik moet ook gewoon meer op mijn strepen gaan staan bij een da, meer doorvragen op wat hij geeft.
Maar ja ik wacht even af hoe het verder afloopt. Komt de uitslag en jeuk toch weer terug ga ik het wel bij een andere da zoeken.

*Volgende keer gewoon vragen wat hij voorschrijft en vooral ook waarom hij het voorschrijft, laat hem het maar motiveren*

Ook heb ik met hem een hele discussie gehad over vlees en brokken. Daar begon het mee, ik dacht dat gaat al lekker heb ik weer een da die er niet achter staat. Later bleek dat hij dacht dat ik gewoon een stuk vlees gaf en verder niets. Toen ik het uitlegde gaf hij aan dat hij het begreep. Maar ik betwijfel of hij nu wist waar ik het over had, hahaha. Gaf wel aan dat het goed was, kvv.

*Ik weet niet hoeveel vertrouwen ik zou hebben in een natuurgenezer die niets van vers voer afweet ???*

Hij gaf nog aan dat ik beter de eend versie kon nemen. Dit heb ik echter niet gedaan, stel dat hij het nog gaat hebben over een eliminatie dieet (bijv. wanneer uitslag terug komt) kan ik dan uitwijken naar de eendversie.
Wat vinden jullie hiervan?

*Je kunt het idd. zo doen, aan de andere kant, begin je direct met eend heb je kans dat je direct verandering ziet en is de weg misschien korter*
Door Doedels
#384920
monique-sem schreef: ja ik zat er idd. ook aan te denken om sem in de ochtend een tussendoortje te geven. En de light versie heb ik maar voor een week in huis. Dus als de ontlasting goed blijft ga ik zaterdag voor de gewone versie. Zou deze versie ook een wat meer verzadigd gevoel geven dan de light???

Ik ben bij een homeopatische da geweest. Maar als ik zo achteraf lees wat voor medicatie hij heeft gegeven heb ik toch mijn twijfels?! Hij was bang voor een infectie vandaar die penicilline kuur, dat heeft hij wel uitgelegd. Tja ik moet ook gewoon meer op mijn strepen gaan staan bij een da, meer doorvragen op wat hij geeft.
Maar ja ik wacht even af hoe het verder afloopt. Komt de uitslag en jeuk toch weer terug ga ik het wel bij een andere da zoeken.

Ook heb ik met hem een hele discussie gehad over vlees en brokken. Daar begon het mee, ik dacht dat gaat al lekker heb ik weer een da die er niet achter staat. Later bleek dat hij dacht dat ik gewoon een stuk vlees gaf en verder niets. Toen ik het uitlegde gaf hij aan dat hij het begreep. Maar ik betwijfel of hij nu wist waar ik het over had, hahaha. Gaf wel aan dat het goed was, kvv.

Hij gaf nog aan dat ik beter de eend versie kon nemen. Dit heb ik echter niet gedaan, stel dat hij het nog gaat hebben over een eliminatie dieet (bijv. wanneer uitslag terug komt) kan ik dan uitwijken naar de eendversie.
Wat vinden jullie hiervan?
Bij het overschakelen van brok naar vers dus van koolhydraatverbranding naar eiwit/vet verbranding hebben honden soms last van honger. Het is een kwestie van wennen. Ook de light versie is minder verzadigend dan de natuur versie. Je kunt dus gerust een tussendoortje geven.
Ik zou eerst afwachten of vers voer jouw hond van de jeuk afhelpt. Als je direct aan de eend begint weet je niet of het eliminatie dieet helpt of gewoon de verse voeding. Mocht vers niet helpen, kun je altijd nog over op de eend. Je mag er ook 6 weken helemaal niets anders bij geven.
Door monique-sem
#385091
Doedels schreef: Bij het overschakelen van brok naar vers dus van koolhydraatverbranding naar eiwit/vet verbranding hebben honden soms last van honger. Het is een kwestie van wennen. Ook de light versie is minder verzadigend dan de natuur versie. Je kunt dus gerust een tussendoortje geven.
Ik zou eerst afwachten of vers voer jouw hond van de jeuk afhelpt. Als je direct aan de eend begint weet je niet of het eliminatie dieet helpt of gewoon de verse voeding. Mocht vers niet helpen, kun je altijd nog over op de eend. Je mag er ook 6 weken helemaal niets anders bij geven.
ja zo dacht ik er ook over.
Door Lizzy
#385099
monique-sem schreef: ja ik zat er idd. ook aan te denken om sem in de ochtend een tussendoortje te geven. En de light versie heb ik maar voor een week in huis. Dus als de ontlasting goed blijft ga ik zaterdag voor de gewone versie. Zou deze versie ook een wat meer verzadigd gevoel geven dan de light???
Ja, ik denk van wel. Het is vetter en vet geeft energie.
Ik ben bij een homeopatische da geweest. Maar als ik zo achteraf lees wat voor medicatie hij heeft gegeven heb ik toch mijn twijfels?! Hij was bang voor een infectie vandaar die penicilline kuur, dat heeft hij wel uitgelegd. Tja ik moet ook gewoon meer op mijn strepen gaan staan bij een da, meer doorvragen op wat hij geeft.
Maar ja ik wacht even af hoe het verder afloopt. Komt de uitslag en jeuk toch weer terug ga ik het wel bij een andere da zoeken.
Dit was dus een gewone dierenarts die homeopathie een beetje naast doet? Holistisch is hij zeker niet....
Ook heb ik met hem een hele discussie gehad over vlees en brokken. Daar begon het mee, ik dacht dat gaat al lekker heb ik weer een da die er niet achter staat. Later bleek dat hij dacht dat ik gewoon een stuk vlees gaf en verder niets. Toen ik het uitlegde gaf hij aan dat hij het begreep. Maar ik betwijfel of hij nu wist waar ik het over had, hahaha. Gaf wel aan dat het goed was, kvv.
Ik denk dat ook dit weer een DA is die zich nog nooit 1 tel in voeding heeft verdiept. En dat vind ik altijd jammer, zeker bij een DA die zegt met homeopathie te werken....
Hij gaf nog aan dat ik beter de eend versie kon nemen. Dit heb ik echter niet gedaan, stel dat hij het nog gaat hebben over een eliminatie dieet (bijv. wanneer uitslag terug komt) kan ik dan uitwijken naar de eendversie.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben het met jou eens. Ik zou ook gewoon eerst versvlees proberen en als dat niet genoeg resultaat opleverd en er is reden om aan te nemen dat er misschien een voedselallergie in het spel is: dan zou ik overschakelen naar eend&rijst.
Door Saban
#385116
Hoi,
Ik lees dat je Sem in een bad met zeezout gezet heb en dat de jeuk en uitslag weg was (voor 1 dag).
Dit wil ik ook met Saban gaan proberen. Hij heeft ook last van jeuk en een geirriteerde rode huid. Hoeveel zout op hoeveel water heb je gebruikt?
Door monique-sem
#385147
Saban schreef: Hoi,
Ik lees dat je Sem in een bad met zeezout gezet heb en dat de jeuk en uitslag weg was (voor 1 dag).
Dit wil ik ook met Saban gaan proberen. Hij heeft ook last van jeuk en een geirriteerde rode huid. Hoeveel zout op hoeveel water heb je gebruikt?
sorry daar durf ik je geen antwoord op te geven, heb dit meer op het oog gedaan. Sem heeft met warm weer vaak zo'n blauwe schelp (die kinderen ook vaak hebben, weet je wat ik bedoel?) buiten met water. Hier heb ik op een avond zeezout in gestrooit. Maar hoeveel??? Misschien dat iemand anders het weet. Ze is hiervan een dag of 3 er van af geweest en toen kwam het langzaam weer terug.
Door monique-sem
#385148
Lizzy schreef: Dit was dus een gewone dierenarts die homeopathie een beetje naast doet? Holistisch is hij zeker niet....Ik denk dat ook dit weer een DA is die zich nog nooit 1 tel in voeding heeft verdiept. En dat vind ik altijd jammer, zeker bij een DA die zegt met homeopathie te werken....
bestaat er misschien ergens op het i-net een lijst van homeopatische da met een holistische visie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door