Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#381308
mijn hondje is 14 maanden en heeft al zijn puppy entingen gehad op de laatste na. Dat noemen ze dan geloof ik de finishing touch. Ik ga in overleg met mijn DA en denk er anders over als ik er niet goed uitkom om hem te laten testen op wat echt direct nodig is. Mogelijk kan de cocktail in aparte entingen gegeven worden met een ruime tijd ertussen.
#381310
rayfin schreef: Inderdaad heeft mijn sheltie Finlay enige maanden geleden ernstige wonden aan de bovenzijde van zijn neusje gehad en vooral hele lelijke plekken in de neusvleugelopeningen. Mijn DA herkende het gelukkig direct als een auto-immuunziekte. Zij noemde de vorm Lupus DLE. We hebben het een weekje geprobeerd met een zalf op basis van peniciline en pretnison, maar het gaf geen enkel resultaat en de ontsteking ging gewoon door. We zijn toen overgegaan op pretnison, elke dag een hele tablet. Daarnaast had ik contact gezocht met een dame uit Vlaardingen die distribueert voor carnibest. Die raadde mij aan de hond in zijn voer extra probiotica te geven en een vitamine preparaat.
Het volgende ben ik toen gaan geven:
s'morgens een flinke eetlepel probiotica yoghurt met een half zakje Aciforce (van Vogel), een capsule vit. C 500 mg van Solgar Ester-C plus en daar doorheen zijn schijf energique of duck-compleet.
s'avonds twee paplepels rijstvlokken of basisvlokken met 10 druppels Echinaforce en weer zijn vlees erbij.
Dit heb ik volgehouden tot begin juli. Toen moest ik gaan afbouwen met de pretnison maar helaas kwam binnen een paar dagen de ellende op de neus al weer tevoorschijn. Dus het oude schema van medicijnen weer opgepakt.
Begin augustus kreeg ik het idee dat de hond beter in zijn vel kwam te zitten. Hij was vrolijk, speelde veel meer met de jongere sheltie van ons.
Sinds twee weken ben ik nu voor de tweede keer aan het afbouwen en nu lukt het. We houden alleen het schema nu op vier weken, dus nu vier weken de ene dag een hele pretnison, de andere dag een halve. Na vier weken bouwen we dan weer een stukje af. Alle andere homeopatische medicijnen blijf ik hem geven. Ik ben er van overtuigd dat deze zijn weerstand sterk hebben verbeterd.
Bij onze sheltie stak het de kop op vlak na een rabies inenting ( dit vanwege vakantie).
Het enige waar ik nu nog als vraag mee zit is:
begin oktober moet hij zijn laatste cocktail nog hebben. Is dit verstandig???? Moet ik hem later laten geven???? Moet ik hem over slaan????
Ik hoop dat je iets met onze ervaringen kan. Ik wens je het allerbeste toe met de hond.
Absoluut NIET enten!! Ik zou sowieso helemaal niet meer en nooit meer enten, maar dat is mijn mening. Eventueel kun je voor Parvo en Hondenziekte wel om de zoveel jaar een titersbepaling doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 sep 2005, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#381350
De hond van "de link" heb ik zojuist vernomen had 11 mnd voor deze ernstige verschijnselen zijn inentingen gehad. Dus een relatie enting met deze ( zijn) aandoening lijkt me stug.
Ik heb hetzelfde gelezen over de aglutininen op internet en kom daar ook niet verder mee :-(
We hebben foto's van de "link" hond gestuurt naar de baasjes van de pension hond. En erbij vermeld om het alsnog goed te laten uitzoeken.
Hoop dat ze er iets mee doen want ik weet dus ook niet of er kans op herhaling is.
De "link" hond heeft nooit geen last weer gehad en heeft ook geen medicijnen.

groet
Callas
#381645
Ik heb ook een hond met waarschijnlijk SLE, in iedergeval heeft ze auto-immuunproblemen. Mijn internist gaf aan op mijn vraag van wel of niet enten: Het risico van enten is groter als het risico van niet enten. Dus ik ent niet meer! Overigens begonnen de problemen een paar weken ná het enten!!!!
#381653
Opgezwollen pootjes en kon al vrij snel ( van de pijn) niet meer lopen. De DA stond ook voor een raadsel en heeft het beestje breed behandeld maar niets mocht baten. De baasjes hebben haar opgahaald maar het ergste zou nog komen. Er ontstonden blauwe plekken. het vel liet los ze kreeg wonden. Het ergste was dat er een aantal teentjes waren afgestorven en moesten worden geamputeerd!! Verschrikkelijk gewoon. Rennen zou ze nooit meer!


niet lachen hoor , maar ik weet van een mens!
dat hij dezelfde verschijnselen had aan handen en voeten ed,,
vel werd blauw/paars.
is een kokkeninfectie
een ernstige vorm van hersenvliesontsteking .
Laatst gewijzigd door diana op di 06 sep 2005, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door