Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3470326
In verband met de aanhoudende oorontsteking van mijn allergische hondje ben ik bezig met een eliminatie dieet.
Ze heeft ruim 6 weken alleen konijn gehad. Ik mocht er dan elke twee weken een diersoort bij doen. Nu vraag ik me ineens af of je dan konijn mét een andere diersoort geeft, of dat je alleen die andere eiwitbron geeft. Dom-dom-dom…? ben al een paar weken dus erbij aan het geven.

Of doe ik t wel goed :???:
Door Lizzy
#3470360
Envie schreef: do 11 apr 2024, 13:37 In verband met de aanhoudende oorontsteking van mijn allergische hondje ben ik bezig met een eliminatie dieet.
Ze heeft ruim 6 weken alleen konijn gehad. Ik mocht er dan elke twee weken een diersoort bij doen. Nu vraag ik me ineens af of je dan konijn mét een andere diersoort geeft, of dat je alleen die andere eiwitbron geeft. Dom-dom-dom…? ben al een paar weken dus erbij aan het geven.

Of doe ik t wel goed :???:
Je mag dan konijn + 1 andere diersoort geven. En dat is geen domme vraag.

Hoe gaat het met haar? Merk je al verschil?
Door Envie
#3470381
Dank je Lizzy, toch weer anders dan ik dacht! Hoe je een simpel antwoord op verschillende manieren kunt interpreteren…

We hebben inmiddels al zoveel gedaan, en niets wat nu echt helpt.
Behalve de Eardust :o
Op 6 weken konijn had ze nogsteeds jeuk, en dus oorontsteking. Hoewel het wel wat beter gaat.
Inmiddels ook een huidontsteking erbij gehad, wat met Ab en wassen met Malaseb weer weg is gewerkt. Hoop ik. Verder zijn we nu op cytopoint over gegaan. Werkt beter dan apoquel merk ik.

Ze heeft zoveel verschillende allergieën dat het echt onmogelijk is om dat bij de bron aan te pakken.
Volgens Tannetje heeft ze geen voedselallergie, maar dat wil ik uit kunnen sluiten, vandaar de eliminatie.

Ze is inmiddels 10 jaar. We willen haar nog een paar ‘goede’ jaren erbij geven. Het is eigenlijk tot vorig jaar vrij goed gegaan, maar nu op haar oude(re) dag wordt het minder.
Door Lizzy
#3470394
Maar je merkt dus op al die weken konijn geen verschil? Dan zou ik ook denken (als ze echt nooit eerder konijn heeft gegeten) dat het niet aan de voeding ligt.... Na 6 weken moet je verbetering zien. Dat is het hele idee. En dan is het idee om een diersoort erbij te gaan geven (eentje die ze al wel eerder heeft gegeten) om uit te vinden waar precies ze dan een overgevoeligheid voor heeft.

Op basis waarvan denkt Tannetje dat er geen sprake is van voedingsproblemen?
Door Envie
#3470516
Ze vond de klachten (voornamelijk oren) niet passen.

Ze heeft nu geadviseerd om een ontlasting onderzoek bij Enterosan in Duitsland te laten doen om te kijken wat er mis gaat in het immuunsysteem. Maar…wat een kosten :'(
Door Lizzy
#3470520
Envie schreef: di 16 apr 2024, 10:21 Ze vond de klachten (voornamelijk oren) niet passen.

Ze heeft nu geadviseerd om een ontlasting onderzoek bij Enterosan in Duitsland te laten doen om te kijken wat er mis gaat in het immuunsysteem. Maar…wat een kosten :'(
Oorontsteking niet passen bij voedsel overgevoeligheid bedoel je?

Is het met het konijn verbetert?

Oh vertel eens, wat is dat voor test? En welke kosten heb je het dan over?
Door Envie
#3470534
Lizzy schreef: di 16 apr 2024, 11:27 Oorontsteking niet passen bij voedsel overgevoeligheid bedoel je?

Is het met het konijn verbetert?

Oh vertel eens, wat is dat voor test? En welke kosten heb je het dan over?
Het is iets verbetert. De oren zijn wat rustiger geworden. Vanmorgen wel weer roder zag ik >:( Ze is nu met mooi weer wat meer buiten en dus speelt de allergie voor bloeiende grassen weer op
Hier een link naar dat laboratorium

https://www.enterosan-vet.de/service/ma ... llung.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door