Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3470064
Operatie heeft 1,5 uur geduurt .
En wat men vermoedde was een feit
De pees . Dit verliep niet goed , er ontstond iets luxatie omdat het peesje in de groeve er door luxatie uit schoot . En dit leidde tot pijn , ongemak , irritatie weefsels en vocht
Het schijnt een echt sheltie mankement te zijn ( wist ik niet ) vaak is er een teveel aan ruimte , ook tav de banden
Er is gekozen voor een schroefje , een stevig anker
Met de andere methode is men voorzichtig omdat men moet zagen in hielbot . Wat botkanker kan geven .
Hij heeft een spalkverband voor 2 weken , mag alleen z'n behoeften doen en verder rust
Hierna controle en gesprek over voortgang revalidatie . Hij mag wel mee in de wandelkar , maar niet te lang . Gezien zijn rugzak heeft men prima gehandeld. We zijn er vooraf bij gebleven en na de ingreep ook weer direct er bij . En in een aparte prikkelarme ruimte
Hij heeft 2 kleine porties gegeten
Voor vannacht een comfi cone , morgen komt z'n medical pet pak . Verder heeft ie een antislip sok
En vanaf morgen koelen ,en goed controleren hoe het pootje eruit ziet . En hopen dat het spalkverband goed blijft zitten. Het weer zit tegen , kletsnatte veldjes . Dus maar een handschoen eromheen met naar buiten gaan
Hij kijkt alweer helder uit z'n oogjes
Door Lizzy
#3470070
Johhh, ik wist helemaal niet dat er wat aan de hand was met Seb! Heel veel beterschap voor hem!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470075
Trouwens wel heel fijn dat hij nu toch al geholpen is, dat ook zij het serieus genoeg vonden om zijn operatie naar voren te halen, fijn zulke dierenartsen.

Een flinke ingreep ook zeg, een dikke knuffel voor Seb en een heel voorspoedig herstel gewenst.
Door smulpaap
#3470077
Dit is een hele lange dag . Gehele nacht met meneer bezig geweest
Vandaag zou z'n medical pet pak komen , maar men heeft een verkeerde gestuurd
Dus weer de comfi cone op vannacht. En dat is een crime voor hem . En natuurlijk is het benodigde pak nergens te krijgen
Weer 22 uur z'n urine opgehouden . DA al gebeld
Dat ie maar weer gekatheteriseerd moest worden
Dus net weer op het veld , en jawel , hij plaste
Morgenochtend weer overleg , ivm het ophouden van z'n urine . Eten en drinken doet ie goed . En belasten durft ie hier binnen ook al .
Dus : Even kijken hoe het verder gaat tav urineren en anders maar een tranquilizer om de scherpe randjes er vanaf te krijgen . Dagelijks een katheter inbrengen is het ook niet
Ontlasten doet ie zonodig binnen , dus daar maak ik me niet druk om
Vanochtend ook al per wandelkar naar z'n favoriete veld , waar ie veel markeert . Maar ook zonder resultaat
Door smulpaap
#3470084
Ik ben een sheltie , en ik hoor er wel bij te zijn
Korte momentjes wakker en even kijken wat er gebeurt . Hij belast met z'n antislip sok aan
Het plassen is nog steeds een ding
Straks weer proberen , hij heeft gisteren om 15.30 uur voor het laatst geplast
Dus hopelijk ook vandaag geen katheter
Er is dagelijks overleg met de DA
Bijlagen
20240405_103536~2.jpg
20240405_103536~2.jpg (4.87 MiB) 352 keer bekeken
Door smulpaap
#3470087
Hij heeft om 13 uur weer een flinke plas gedaan
Urine opgevangen en direct laten checken
Dus gelukkig , weer geen katheter nodig
Hij is wel wat tieriger vandaag , dus wie weet , komt er vandaag nog een keer een urine
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470088
Wat een zorgen. Dan merk je dat ze een rugzakje hebben. Dat merk ik hier met Bobbie ook met zijn neus, dat geeft al slapeloze nachten gekost, laat staan met zo'n flinke operatie.

Heb je inmiddels zon petshirt gevonden? Welke maat heeft Seb nodig?

Sterkte met Seb en voor jullie.
Door smulpaap
#3470102
Charlie Angel schreef: vr 05 apr 2024, 15:37 Wat een zorgen. Dan merk je dat ze een rugzakje hebben. Dat merk ik hier met Bobbie ook met zijn neus, dat geeft al slapeloze nachten gekost, laat staan met zo'n flinke operatie.

Heb je inmiddels zon petshirt gevonden? Welke maat heeft Seb nodig?

Sterkte met Seb en voor jullie. Afbeelding
Ja . Idd . Soms best ingewikkeld

En die slapeloze nachten idd
Ik heb nu 2 pijpen met riempjes aan z'n tuig bevestigd
Overdag als er toezicht is heeft ie de pijpen niet aan . Tijdens de nachten wel natuurlijk
Door smulpaap
#3470106
En tot nu toe alleen om 13 uur geurineerd
Hij lijkt het op te houden tot het uiterste
Minstens 20 uur
Nog overleg gehad met de DA
We gaan de tramadol afbouwen , vanaf morgen een halve tablet . En observeren of ie dat trekt tav pijn
Ik heb het vermoeden dat ie er behoorlijk crocky van wordt . De NSAID krijgt ie nog wel
We mogen zonodig ook naar spoed komen ,en de dienstdoende DA is op de hoogte
We hebben wel alvast een laxeermiddel , want ook ontlasten zie ik hem nu niet doen
Afgelopen Di heeft ie nog gepoept , en ook moeite met poepen levert teveel stress op
Ik denk dat ik hem morgen alvast ga knippen . Broek en staart geheel kort . Voor het geval dat het dunne poep word . Onder de douche kan niet ivm z'n spalkverband , dus dan kunnen we de vacht wat gemakkelijker schoonmaken mocht dat nodig zijn
Ik denk dat ik ook even contact opneem met de GT die hem behandelt heeft . Als er geen verandering is 't.a v de behoeften doen
Hier binnen belast ie , en durft te lopen . Buiten dus niet . Het is z'n vertrouwde veldje incl " zijn geurvlag " van de week al per kar naar nog een favoriet veldje , maar nee hoor . Niet plassen
En of een ev tranquilizer dan een goed idee is ? Hij wordt van de tramazol al zo crocky
Hier binnen is ie al blijer sinds de tramadol gehalveerd is
Dus : Hopelijk vooruitgang . Het hele gebeuren heeft hem natuurlijk veel stress gegeven .
Door Anne in Zweden
#3470108
Even een domme vraag misschien, maar wat heb je aan een medical pet shirt als hij geopereerd is aan zijn poot? Daar kan hij dan toch nog steeds bij? Er zijn ook van die zwembandjes speciaal voor honden, dat is prettiger om te dragen dan zo'n kraag. Misschien is dat nog een optie?

https://www.medpets.nl/zenpet-pro-collar

O, ik lees net in de reviews dat die zwembandjes niet helpen bij wonden aan de achterpoot, omdat ze er ook dan nog steeds bij kunnen. :(

Wel een gedoetje hoor, dat plassen. Maar hopelijk wordt dat beter naarmate de operatie verder achter hem ligt en hij weer een beetje de oude wordt.

Naja, the only way is up vanaf nu, zullen we maar denken. Of hopen, in elk geval. Sterkte en beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door