Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3470111
Anne in Zweden schreef: za 06 apr 2024, 01:22 Even een domme vraag misschien, maar wat heb je aan een medical pet shirt als hij geopereerd is aan zijn poot? Daar kan hij dan toch nog steeds bij? Er zijn ook van die zwembandjes speciaal voor honden, dat is prettiger om te dragen dan zo'n kraag. Misschien is dat nog een optie?

https://www.medpets.nl/zenpet-pro-collar

O, ik lees net in de reviews dat die zwembandjes niet helpen bij wonden aan de achterpoot, omdat ze er ook dan nog steeds bij kunnen. :(

Wel een gedoetje hoor, dat plassen. Maar hopelijk wordt dat beter naarmate de operatie verder achter hem ligt en hij weer een beetje de oude wordt.

Naja, the only way is up vanaf nu, zullen we maar denken. Of hopen, in elk geval. Sterkte en beterschap!
Er zijn ook medical petshirts met pijpjes
Dus dat was m'n doel ( romper met pijpen )
Maar ik heb nu dus maar twee pijpjes ,die aan elkaar en zo weer bevestigd aan z'n tuigje
We hebben ook een comfi cone Geprobeert, dat was een crime . Een zachte kap waarmee ze ook kunnen liggen. Hij niet .
En ja , ik denk ook als het spalkverband er eenmaal af is dat ie het plassen dan wel weer gaat doen . Alles wat vreemd is levert hem stress / angst op
En het is een vechtertje . Ik geef niet op , dat put hem volledig uit . Ook tijdens het onder narcose brengen was dit het geval
Door smulpaap
#3470113
pike schreef: za 06 apr 2024, 07:29 Wat een zorgen Smulpaap. Sterkte voor jullie!
Sja . Het is me er eentje . Nou , straks weer naar buiten en eens kijken wat er gebeurt
Z'n urine was tot nu toe schoon
En hopelijk hier door geen blaasontsteking
Voortdurende aandrang en dit gedrag
Maar goed , we blijven in contact met de DA
En zonodig maar weer brainstormen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3470117
Toen Honyx aan een tumor aan de onderkant van zijn staart werd geopereerd had een shirt ook geen zin. Door zijn rugzak was een kraag sowieso geen optie, omdat hij daar waarschijnlijk te angstig van werd. Ik heb toen een badhanddoek in de lengte in 3-en gevouwen en die stevig om zijn nek gedraaid. Dat had ik vastgezet met verband. Zijn nek was daarmee niet buigzaam genoeg om bij de wond te kunnen. Maar ja, honyx is natuurlijk groter, zodat een badhanddoek waarschijnlijk voor Seb te groot zal zijn en bovendien heeft hij niet zo'n dikke kraag van haren. Maar je snapt het idee. Misschien dat zijn nek dus wat minder buigzaam maken nog een optie is?
Laatst gewijzigd door doranto op za 06 apr 2024, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3470124
doranto schreef: za 06 apr 2024, 09:46 Toen Honyx aan een tumor aan de onderkant van zijn staart werd geopereerd had een shirt ook geen zin. Door zijn rugzak was een kraag sowieso geen optie, omdat hij daar waarschijnlijk te angstig van werd. Ik heb toen een badhanddoek in de lengte in 3-en gevouwen en die stevig om zijn nek gedraaid. Dat had ik vastgezet met verband. Zijn nek was daarmee niet buigzaam genoeg om bij de wond te kunnen. Maar ja, honyx is natuurlijk groter, zodat een badhanddoek waarschijnlijk voor Seb te groot zal zijn en bovendien heeft hij ziet zo'n dikke kraag van haren. Maar je snapt het idee. Misschien dat zijn nek dus wat minder buigzaam maken nog een optie is?
De pijpen die we nu hebben bevestigd aan z'n tuig werken goed . Dat accepeteerd ie
Maar lief dat je meedenkt hoor . Dank je
Door smulpaap
#3470139
:D
Gisteren 3 x geplast
Vanochtend gepoept en geplast
Straks wel naar de kliniek om z'n spalkverband te laten verwisselen , verband is nat en begint te zakken . En ik wil geen druk plekken
We doen nu een condoom over z'n antislipsok , en daar overheen weer een antislip sok
En dit gaat goed
Door smulpaap
#3470142
En een nieuw spalkverband
Wond ziet er super uit . Geen druk plekken
En nu maar hopen op drogere grasvelden
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470145
Wat een fijn bericht zeg, hopelijk gaat het zo door!
Seb, je bent een stoere en dappere knul jongen, ga zo door.
Door smulpaap
#3470150
We mochten gebruik maken van spoed , ook gezien zijn stress
Dus vanochtend al vroeg gebeld , en om half 11 was er tijd om z'n verband te vervangen
Dus deze keer minimale stress . Alleen de DA
Geen andere prikkels .
Hij is net 20 minuten met de kar meegeweest , en onderweg tilde ie z'n pootje alweer op om te plassen . En nu een hele lange dut , stressemmer legen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door