Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Balluska
#3470640
Loop je wel bij een kundig arts?
Apoquel lijkt mij schieten met een kanon op een mug, mijn kreeg er een zeer zeldzame agressieve tumor op, het remt de natuurlijke afweer tegen kanker.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3470655
Envie schreef: do 18 apr 2024, 10:49 Mag ik je vragen welke medicatie?
Hier ook een hondje met veel allergieën en op sommige plekken zwarte huid.

Ja dat was Maci, hij kreeg eerst schildkliermedicatie (was hij ong 6), want die was toch te traag en had wat schilklier symptomen, zoals rug doorgekakt typisch bedroeft kijken . Daar kanpte hij al van op, maar was voor de jeuk en tussenteen ontstekingen niet afdoende , dus hij heeft de andere helft van zijn leven ook apoquel bij gekregen. (newfy 13 geworden)

Tuurlijk zitten er nadelen aan de medicatie (zoals hierboven genoemd heb je evt iets minder afweer tegen kankercellen) , maar onderschat ook niet wat voor nadelige effecten chronische stress door jeuk heeft op het lichaam en op de natuurlijke afweer!

Uiteraard hebben we vantevoren met hem al zo veel geprobeerd, en achteraf dachten we we hadden eerder medicatie moeten doen, hij was zo veel gelukkiger
Door Lizzy
#3470698
Kaio schreef: za 20 apr 2024, 16:59 Ja dat was Maci, hij kreeg eerst schildkliermedicatie (was hij ong 6), want die was toch te traag en had wat schilklier symptomen, zoals rug doorgekakt typisch bedroeft kijken . Daar kanpte hij al van op, maar was voor de jeuk en tussenteen ontstekingen niet afdoende , dus hij heeft de andere helft van zijn leven ook apoquel bij gekregen. (newfy 13 geworden)

Tuurlijk zitten er nadelen aan de medicatie (zoals hierboven genoemd heb je evt iets minder afweer tegen kankercellen) , maar onderschat ook niet wat voor nadelige effecten chronische stress door jeuk heeft op het lichaam en op de natuurlijke afweer!

Uiteraard hebben we vantevoren met hem al zo veel geprobeerd, en achteraf dachten we we hadden eerder medicatie moeten doen, hij was zo veel gelukkiger
Hier heb je wel echt een heel goed punt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door