Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3469186
Joepie heeft weer een wortelontsteking in z'n kaak en heeft een kuur ab van 14 dagen.
Maar hoe zit het met probiotica? Hij heeft diarree door z'n kuur :-\

Is probiotica aan te raden na een kuur ab, of tijdens? En welke dan, die in NL te koop is?
In het verleden heb ik wel 's Phytonics gehad, daarvoor Puur, en laatst las ik hier over Saccharomyces boulardii.
Door Lizzy
#3469195
- pien - schreef: di 05 mar 2024, 11:53 Dankjewel! Dan ga ik die bij Smeets & Graas bestellen.
En geef ik het dan tijdens de kuur of er na?
Ik geef het al tijdens de kuur. Omdat het de bijwerkingen van de AB verminderd. En na de AB kuur blijf ik het nog geven voor een paar weken. En daarna ga ik op een andere manier de darmflora boosten. Met pro en prebiotische voedingsmiddelen zoals kleine plukjes zuurkool, echte kefir (van rauwe melk), zeewier, gekiemde havervlokken, etc.
#3469196
- pien - schreef:Dankjewel! Dan ga ik die bij Smeets & Graas bestellen.
En geef ik het dan tijdens de kuur of er na?
Hoe laat geef je de ab? Als dat niet al te laat is kun je een paar uur na de laatste ab van de dag probiotica geven. Dat heeft dan tijd om te werken voor je de volgende ab geeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3469591
- pien - schreef: za 16 mar 2024, 10:30 We zijn ruim een week verder met 1/4 capsule per dag, waarnaartoe ga ik opbouwen en hoeveel dagen per stap?
Ik zou niet verder gaan dan 1/2 capsule per dag. Dat moet volgens mij voldoende zijn. En dan het potje opmaken. Hoe gaat het?
Door - pien -
#3469593
Maximaal een halve, ga ik doen, dankjewel!
Het is wisselend, maar dat was het altijd al, vandaar dat hij ook psyllium krijgt. En konijnenoor.
Gelukkig is het niet dramatisch maar half prima en half slappe zooi.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door