Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3468701
Hoe is het verder gegaan Lizzy, na haar onbezonnen actie?
Kon je af en toe maar eens praten net een hond he?! Dat je elkaar zou begrijpen, dingen kon uitleggen...
Door smulpaap
#3468709
zurca schreef: ma 26 feb 2024, 12:10 Hoe is het verder gegaan Lizzy, na haar onbezonnen actie?
Kon je af en toe maar eens praten net een hond he?! Dat je elkaar zou begrijpen, dingen kon uitleggen...
Ik wilde dit ook vragen
Door Lizzy
#3468838
Lieffff dat jullie het vragen! Ze heeft Godzijdank geen nare dingen overgehouden aan haar lompheid. Ze heeft maandag acupunctuur gehad en Kirsten was ZO tevreden dat we zelfs een weekje over mogen slaan! Haar nekspieren voelen echt zo mooi soepel. Het wordt steeds lastiger om haar rustig te houden.... We hebben de Gabapentine nu ook afgebouwd naar 2 x 100 mg (dat was 2 x 300 mg). Ik merk niks. Dus overmorgen gaan we dat afbouwen naar 1 x 100 mg.
Door zurca
#3468859
Nou dat klinkt toch goed zeg, wat fijn!
Lastig inderdaad dat zij zichzelf ook steeds beter voelt en gewoon weer alles wil doen...Ik hoop dat jullie daar ook een soort van middenweg in kunnen vinden :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3468876
Dat klopt goed zeg, hopelijk blijft dit zo doorgaan. Maar wel lastig inderdaad om haar dan rustig te houden. Het lopen is niet genoeg naar haar zin natuurlijk.
Mooi ook dat je niets merkt van de verlaging van de Gabapentine, dan doet ze het dus echt zo goed op de pijnmix en acupunctuur.
Een knuffel voor de patiënt en jullie succes met haar in bedwang houden.
Door Cathelijn
#3469061
Ik kom hier veel te weinig zie ik. Arme Fritzi.
Bij honden heb ik gelukkig geen ervaring met een nekhernia, maar ik heb er zelf wel een gehad en dat was bepaald geen pretje.
Hopelijk zet het herstel zich goed voort :-*
Door Lizzy
#3469291
Lief dat je het vraagt :-*

[fluistermodus]Ja, goed! Sinds gisteren krijgt zij geen Gabapentine meer, dus het is even afwachten maar ik verwacht geen problemen. Zij buigt haar nek ook weer omhoog en ze beukt weer ouderwets overal tegen aan - ze kan echt niet even normaal gedag komen zeggen hoor, stort zich gelijk vol tegen ons aan. Ze krijgt nog wel de volle dosering pYnmix. We wandelen nu 3 x 25 minuten en dat gaat goed, we hebben een beetje een modus gevonden. Ze gaat niet meer mee naar het bos. Ze is daarvoor teveel storm-ram en ik wil toch die 6 weken rust vol maken[/fluistermodus].
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3469305
Fijn dat het zo veel beter gaat met haar! Hopelijk blijft dat dan ook zo gaan.

Ik zie op de filmpjes ook een hond die gewoon niet weet hoe ze het heeft! Die het ook niet snapt waar al die pijn vandaan komt.
Is niet fijn om naar te kijken maar wel weer waardevol.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3469315
Ach Lizzy, ik ben te lang niet hier geweest! Wat ellendig zeg!
Ik hoop heel erg dat alle acties geholpen hebben en ze 18 wordt zonder de ellendige aanvallen.

(En jeetje, Anne-Marie werkt niet meer :o :o :'( Wat een aderlating!!)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469319
Fluistermodus aan: wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met haar en ook nu helemaal zonder de Gabapentine, wat ben ik blij voor jullie!! Het is ook fijn dat je een soort van modus hebt gevonden zodat je die 6 weken toch vol kan maken. Ik hoop echt dat dit zo blijft. : fluistermodus uit.
Door frodo quin
#3469537
Ik lees heel het topic nu pas. Veel beterschap en hopelijk herstelt ze. Met een hond met wat power achter is rustig houden geen optie. Emma is de rust zelve in huis, maar een dag minder wandelen en ze verandert in een druk monster dat pirouettes staat te draaien en zichzelf en alles rondom haar de vernieling in knalt. Veel belastender dan haar normale beweging. De kleine draak is van dezelfde soort maar het verschil is minder groot.

Ik denk dat je vooral moet proberen het doel na te streven en niet zozeer letterlijk het plan uitvoeren. Wat schipperen zoals je doet.

Gelukkig geen ervaring met neukhernia bij honden, maar mijn ex vriend had wel hernia's. Hij is er lang geleden voor 1 geopereerd en heeft er vier voor terug gekregen. Blijkt normaal als men opereert, dus bij mensen is men daar iig vanop terug gekomen. Het advies voor hem was veel bewegen en niet ongecontroleerd tillen (wel krachttraining onder begeleiding) en zo min mogelijk zitten.
Beterschap en sterkte!
Door Lizzy
#3469545
sam28 schreef: do 07 mar 2024, 14:58 Ach Lizzy, ik ben te lang niet hier geweest! Wat ellendig zeg!
Ik hoop heel erg dat alle acties geholpen hebben en ze 18 wordt zonder de ellendige aanvallen.

(En jeetje, Anne-Marie werkt niet meer :o :o :'( Wat een aderlating!!)
Ohw ja Sam, ik had gewild dat Anne-Marie nog had gewerkt! Maar ik moet zeggen dat op gebied van acupunctuur ik nog nooit zo'n goeie heb gehad als Kirsten! Super blij met Kirsten!

Ik ga haar adres hier neerzetten voor de mensen die gewoon de topper op gebied van acupunctuur bij honden zoeken:

https://acupunctuur.qivet.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door