Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3465722
Ties heeft af en toe een snotneus. Geen loopneus, maar wel zit er dan links en recht aan de zijkanten wat wittig snot. Hij heeft dat enkel en alleen als hij ergens buiten loopt. In huis of in de tuin heb ik het nog niet gezien. Maar we zijn nog niet aan de wandel of hej, kijk nou, snotneusje. De eerste keer toen ik het zag dacht ik, als ik hem zo direct in de auto zet kijk ik er eens goed naar. Maar eenmaal in de auto was er niets meer te zien. En zo gaat het steeds. Het is is net zo snel weer weg als dat het tevoorschijn komt. Hij niest totaal niet, loopt niet te snuiven, krabt er niet met zijn poten aan, wrijft niet, niks. Hij heeft dit nu wel al 2 weken. Nou wil ik er best mee naar de da, maar dan kom ik daar en is er niets te zien. Weet iemand hier misschien of dit wel of niet iets om het lijf kan hebben? Heeft het misschien met kennelhoest te maken? Hij hoest niet. Maar ik vind twee weken eigenlijk wel lang. Hij heeft het dus echt alleen als we buiten wandelen, en die wandelingetjes zijn dus vanwege zijn leeftijd nog maar kort. Hij loopt vrolijk mee en staat regelmatig eindeloos te snuffelen of iets te bekijken. Thuis slooft hij zich meer uit wat beweging betreft, kan hij aardig de beest uithangen en dan zie je niks, dus daar kan het ook niet aan liggen. En in het dorp heeft hij het net zo goed als in het bos. Goede raad gezocht!
Door Lizzy
#3465724
Is het echt snot? Of is het een beetje schuimachtig? Sjoerd had dat namelijk als jonge hond, wat wittig schuim bij zijn neus. Het liep er dus niet uit zeg maar. Volgens mij kwam het echt van het op en neer bewegen van de neusvleugels en het tegen elkaar aan komen. En alleen in het bos (dus tijdens het uitlaten) omdat ie daar echt als een malle aan het snuffelen was.

En anders een snottebelletje opvangen en ook fotootjes of een filmpje maken voor de dierenarts?
Gebruikersavatar
Door pike
#3465725
Het is allemaal zo klein en zo laag bij de grond :-X . En dat kleine ding is zoooo beweeglijk >:( . Ik kan het nauwelijks bekijken. Maar het drupt niet, het hangt er niet als een snottebel aan. Valt ook niet op te vangen dus. Het zit "gewoon" in de hoeken zeg maar, die spleetjes aan de buitenkant. En ook alleen maar daar. Hij zit natuurlijk overal met zijn neusje in. Ik zal eens proberen of ik het krijg vastgelegd op filmpje, dat is wel een goed idee. Of het lukt is een tweede maar ik ga het proberen. Dank voor je reactie :-*
Door Lizzy
#3465730
pike schreef: di 12 dec 2023, 17:20 Het is allemaal zo klein en zo laag bij de grond :-X . En dat kleine ding is zoooo beweeglijk >:( . Ik kan het nauwelijks bekijken. Maar het drupt niet, het hangt er niet als een snottebel aan. Valt ook niet op te vangen dus. Het zit "gewoon" in de hoeken zeg maar, die spleetjes aan de buitenkant. En ook alleen maar daar. Hij zit natuurlijk overal met zijn neusje in. Ik zal eens proberen of ik het krijg vastgelegd op filmpje, dat is wel een goed idee. Of het lukt is een tweede maar ik ga het proberen. Dank voor je reactie :-*
Volgens mij is dit wat Sjoerd ook had en dat is een beetje schuimachtig. Het is afscheiding omdat de twee neusdeeltjes daar tegen elkaar aan komen en steeds heen en weer schuiven. Daar krijg je een soort schuim van.

Zit het vooral hier?
Dogs_nose-wikimedia-768x540.jpg
Dogs_nose-wikimedia-768x540.jpg (147.17 KiB) 579 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3465731
Ja exact op die plaats!
Nooit eerder gezien bij de vorige puppen.
Door Lizzy
#3465734
pike schreef: di 12 dec 2023, 19:06 Ja exact op die plaats!
Nooit eerder gezien bij de vorige puppen.
Hahahaha, nee ik zag het bij Sjoerd ook voor het eerst. Het is een soort gesopt neusvocht. Volgens mij puur door de wrijving (soppen) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3465736
Ben enigszins gerustgesteld. Hij is al heel bedreven in spoortjes nazoeken :cool: :biggrin2: Zal wel nog proberen een foto of filmpje te maken.
Door Lizzy
#3465759
pike schreef: wo 13 dec 2023, 12:32 :biggrin2: uit de oude doos?
Nee, net gemaakt in het bos! Ik zag het en zei tegen Leo "STOP! IK MOET EEN FOTO MAKEN VOOR PIKE" ;D ;D ;D . Echt, serieus waar!
Door Lizzy
#3465762
Ik had er nog 1 gemaakt maar toen had ie al weer zitten likken aan zijn neus. Ik zet m ff hier neer ook.
Gebruikersavatar
Door pike
#3465764
Lizzy schreef: wo 13 dec 2023, 12:48 Nee, net gemaakt in het bos! Ik zag het en zei tegen Leo "STOP! IK MOET EEN FOTO MAKEN VOOR PIKE" ;D ;D ;D . Echt, serieus waar!
Oh echt wat grappig :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door