Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3465416
Honyx is inmiddels ruim 11,5. Tot nu toe krijgt hij geen supplementen voor zijn bewegingsapparaat.
Ik zit er aan te denken om dat wel te gaan geven. Tannetje adviseerde groenlipmosselolie en een glucosamine/chondroïtine/MSM complex.
Wat adviseren jullie?
Door Lizzy
#3465420
doranto schreef: do 30 nov 2023, 15:20 Honyx is inmiddels ruim 11,5. Tot nu toe krijgt hij geen supplementen voor zijn bewegingsapparaat.
Ik zit er aan te denken om dat wel te gaan geven. Tannetje adviseerde groenlipmosselolie en een glucosamine/chondroïtine/MSM complex.
Wat adviseren jullie?
Heeft hij ergens last van of helemaal nul?

Ik zou zelf om te beginnen algenolie met DHA en EPA geven. Of een goeie visolie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465421
Lizzy schreef: do 30 nov 2023, 17:31 Heeft hij ergens last van of helemaal nul?

Ik zou zelf om te beginnen algenolie met DHA en EPA geven. Of een goeie visolie.
Hij heeft eigenlijk nog geen of nauwelijks last. Soms lijkt het alsof hij wat strammer loopt, maar als dat zo is dan is het vrijwel niet te zien. Wel beginnen zijn achterpoten iets meer weg te glijden in huis en sloft hij er wat meer mee.
Door Lizzy
#3465431
doranto schreef: do 30 nov 2023, 17:55 Hij heeft eigenlijk nog geen of nauwelijks last. Soms lijkt het alsof hij wat strammer loopt, maar als dat zo is dan is het vrijwel niet te zien. Wel beginnen zijn achterpoten iets meer weg te glijden in huis en sloft hij er wat meer mee.
Groenlipmossel kan. Glucosamine (met de rest) kan ook. Je kunt ook beide geven, het bijt elkaar niet. Of bone broth, dat is wel zo natuurlijk. Misschien ook wat extra vezels in de vorm van prebiotische groenten?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465434
Lizzy schreef: vr 01 dec 2023, 09:55 Groenlipmossel kan. Glucosamine (met de rest) kan ook. Je kunt ook beide geven, het bijt elkaar niet. Of bone broth, dat is wel zo natuurlijk. Misschien ook wat extra vezels in de vorm van prebiotische groenten?
Vezels krijgt hij al veel omdat hij standaard psyllium krijgt voor zijn stoelgang en ook extra groenten voor de cystinestenen. Prebiotische groenten zit daar denk ik niet bij, maar hij krijgt wel dagelijks een flinke scheut zelfgemaakte kefir van rauwe biologische melk. Bone broth krijgt hij ook dagelijks (weliswaar verdunt) vanwege zijn aanleg voor cystinestenen.
Ik ga dan nu in ieder geval beginnen met de groenlipmossel. Ik heb momenteel groenlipmosselolie (Aspitol van Vetra), maar vloeibare groenlipmossel zou beter zijn? Wat dat betreft ben ik nog zoekende welke het beste is.
Dankjewel weer voor je reactie! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door