Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3465246
Hoi allemaal!

Mijn tweede topic hier, de eerste gaat over ons hondje Layla welke sinds ze bravecto heeft gehad slecht eet. Ik dacht na twee weken haar weer aan het eten te hebben maar helaas... Dat was voor korte duur. (twijfel of door bravecto komt of toch toen al schijnzwanger)

Omdat Layla nog niet zo lang bij ons woont, vind ik het moeilijk om haar "normale gedrag" te herkennen, maar afgelopen dagen is Layla toch echt een beetje anders.

Wij hebben layla sinds begin oktober, waar de fokster (daar is ze al die tijd geweest) aangaf net loops te zijn geweest. Dus eind sept/begin oktober.

Layla eet sinds 2 november slecht/niet. Ze heeft een enkele goede dag ertussen als er even iets nieuws op het menu staat. Maar ook dan laat ze soms een beetje liggen. Snacks is ze wel nog dol op.

Layla vertoont laatste dagen piepgedrag, vooral na het wandelen. Ze rent dan echt de gang door naar de woonkamer waar ze gaat piepen. Ook brengt ze 1 specifiek speelgoedje naar mij, ze legt het naast mij op de bank. Als ik het oppak pakt ze het in dr bekje en piept. Andere speeltjes wilt ze wel mee spelen maar brengt ze af en toe ook. (Niet om te spelen, als ik ze weghaal piept ze)
Layla ligt graag onder de bank, maar sinds een dag of twee graaft ze echt op de vloer onder de bank. Paar dagen daarvoor graafde ze al in de kussens onder de bank (ze ligt graag met haar hoofdje ergens op, of op een kussen onder de bank)
ik zie geen opgezette melkklieren, maar vind dat ook lastig, aangezien Layla nog niet zo lang bij ons woont, om verschil te zien.
Buiten is ze normaal, al had ze vandaag wel een keer waarbij ze heel onrustig nieuwe plekken wilde verkennen. (ze zit vaak aan een 10m lijn, kan ze lekker snuffelen op een open veld)

Layla krijgt van de holistische arts een detoxkuur, voor de bravecto. Ik wil haar niet nog meer middeltjes geven, maar in overleg met holisitsch arts zou dit evt wel kunnen.

Ik vind het inmiddels wel lang duren... vanaf 2 november. Hiervoor at ze als een dijker. Ze raakte het vandaag niet eens aan.
Ik heb al multivit gekocht, omdat ik bang ben voor tekorten, maar er moet toch wat eten in! Het gekke is dat zr wel een paar dagen goed at, maar nu ineens weer steeds minder tot vandaag niets (tenzij ik een beetje geef met een lepeltje)

Hoelang kan dit nog duren, en lijkt dit op schijndracht? Ze legde eerder ook wel speeltjes op haar "plek' op de bank maar heeft nooit eerder gepiept. Als ik even de tuin in loop, wilt ze mee maar ook graag binnen blijven. Hoop gepiep als gevolg van de keuzestress. Layla kan ook heel erg voor zich uitstaren, alsof ze depri is. Dit doet ze wel al vanaf het begin, maar dat begreep ik nog wel als je net na je eerste loopsheid wordt verhuisd en weggehaald bij al je vriendjes en vriendinnetjes. Buiten is ze wel gewoon happy, en overdag heefr ze zo haar happy momentrn, maar soms kan xe ook heel zielig kijken.

Heeft het nog nut om een consult in te plannen bij bijvoorbeeld tannetje? Ik heb eerder contact gehad met Den Hoek, vanwaar ze de detox heeft. Of moeten wij dit gewoon even "uitzitten?"
#3465254
Zoals ik het zie? Je hondje is een dag of wat geleden ongeveer bevallen van haar denkbeeldige pups en is full blown voor niet bestaande pups aan het zorgen, volgens haar hormonen. En dit gaat gewoon nog een week of 4 a 5 duren (met een beetje pech 8).

Barfplaats wordt gesponsord door