Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ema
#3465060
Gisterenavond begon mijn hondje zich helemaal gek te krabben. Haar ogen werden dik en ze had enorm jeuk, ze werd helemaal gek van en kon geen rust vinden.
Om 22 uur ben naar de dierenarts gegaan voor een prik.
Lilo is een paar weken bij ons en ik ben er achter dat ze niet tegen zalm kan,krijgt opgezwollen en ontstoken ogen van.
Nu vraag ik me af wat de oorzaak kan zijn van haar reactie.
Ergisteren had ze flinke diarree en ik dacht dat het misschien door de noten komt welke ik toegevoegd had aan haar voeding.
Gisteren heb ik in de ochtend algenolie voor het eerst gegeven, maar pas na haar avondeten kreeg ze jeuk. Ook heb ik een nieuwe groentenmix gemaakt en hierin 1 teentje knoflook verwerkt voor het eerst. Ze mog een bakje waarin het zat aflikken. In de ochtend is haar gelukt om een hap te nemen van voer van mijn andere hond daar zat 1 capsule krilollie maar of ze net toevallig net de capsule had te pakken? Ik heb de capsule een keer eerder zelf gegeven en ze heeft niet op gereageerd maar heb toch algenolie besteld voor de zekerheid.
Nu ben ik beetje bang geworden en de komende dagen krijgt ze alleen vlees zonder groenten en supplementen. Maar hoe moet ik het verder aanpakken? Wat zou de boosdoener kunnen zijn?
Zou het alsnog een reactie op de noten kunnen zijn of zit er te veel tijd er tussen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465064
De enige manier om dat te weten is om nu braaf en strikt geen supplementen te voeren voor de volgende 6 weken of zo. Alleszinds tot die prik van de dierenarts heeeeelemaal uitgewerkt is.
En dan 1 iets toe te voegen. Maar verder weer heel strikt blijven. Enkel dat erbij en dan liefst dagelijks, maar zien dat je niet overdoseert natuurlijk. Gaat dat na 2 weken nog steeds goed, kan je een volgend iets toevoegen. 1 per 1 en helemaal niets anders.

Maar als ze zo hevig reageert moet je wel weten wat je gaat doen als er een reactie komt. En moet je je ook afvragen of je het nog wel wil proberen.
Je hebt nog wel tijd om erover na te denken want zolang die prik werkt, kan je toch niets.
Wat heeft ze precies gekregen van prik? Moet je wel navragen als je't niet weet..

Het zou trouwens ook kunnen dat ze op bepaalde diersoorten vlees of bepaalde dingen in een premix van kvv reageert. Of op wasmiddel of planten buiten enz...
Als je haar nu de volgende weken.strikt enkel vlees geeft en het komt op een keer toch terug, dan lag het niet aan de supplementen en zal je een compleet eliminatiedieet moeten doen om uit te maken of het voedingsgerelateerd is of niet. Maar voor nu kan je wel eerst proberen.of het op enkel haar gewone voer wel goed gaat.
Belangrijkste is geduld, lang genoeg wachten voor je iets veranderd en strikt enkel voeren wat ze mag krijgen. Anders lukt het nooit.
Door Ema
#3465152
Bedankt voor je reactie Pearl,
Ik heb al eerder gereageerd maar blijkbaar niet verzonden.
Ze heeft Dexamethason gehad, dat werkt tot 48 uur.
Ik ga voorlopig alleen vlees voeren wat ik erg jammer vind. Ik moet nu alles op een lage pitje zetten en hoop dingen niet geven waar ze waarschijnlijk niet eens allergisch voor is. Ik ben best geschrokken van haar reactie en moet nu niet aan denken om iets te gaan proberen :( . Maar om nu alles bij haar weghalen voelt ook zo dubbel.
De komende weken maar goed in de gaten houden of ze veel krabt alleen op vlees.
Ik heb al een hond met omgevings allergieën waar ik aan desensibiliseren ben en waar ik ook eliminatiedieet moeten doen. Hij heeft geen voedselallergie gelukkig maar ik heb wel ervaring opgedaan :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door