Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ema
#3464769
Hoi allemaal,

Sinds paar weken heb ik een nieuw hond er bij. Lilo is een teefje Border Collie van 17 maanden.
Ze was ondervoed toen ze bij ons kwam , was iets onder 7 kg. Nu is ze over 11 kg en de dierenarts zegt dat ze waarschijnlijk rond 13 gaat wegen. Ze is klein voor een Border.
Toen ze bij ons kwam heb ik haar direct op KVV gezet en probiotica. Binnen week was haar ontlasting goed en ze had niet veel moeite met overstap.
Wat me wel opvalt dat ze enorm uit haar bek stinkt. Haar drollen ruiken ook enorm. Ze poept weinig, het zijn " mooie" drollen. Het ruikt veel sterker dan mijn ander hond die stuk groter is en meer poept.
Ik voer Tammenga, KB, Haaksbarf, Darf, Barfmenu, Daily meet . Krijgt 550g per dag in 2 porties.
Daarnaast maak ik wekelijks zelf een mix van verschillende groenten zoals hier op de forum beschreven staat.
Haar tanden zien er mooi uit.
Nu vraag ik me af waardoor dit zou kunnen komen. Medisch lijkt ze verder ok , ze moet nog wat aankomen, is een paar weken geleden nagekeken door DA.
Zou ze toch nog moeten wennen aan vlees of kan de ondergewicht een rol spelen? Is er iets aan te doen?
Door Lizzy
#3464777
Zou het niet uit de maag komen? Ik denk gelijk aan gember dat je haar zou kunnen geven. Geraspt. Maar verder denk ik echt dat dit een kwestie is van tijd. Da het vanzelf goed komt. Ze komt van ver he!
Door Ema
#3464835
Dank je wel Lizzy,
Misschien ben ik inderdaad wat ongeduldig :-[ .
Ik wil zo graag dat ze het goed doet, en dat doet ze ook.
Gember ga ik proberen, ze lust alles gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door