Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#3464788
Ema schreef: wo 08 nov 2023, 16:48 Mag ze geen Cytopoint hebben? Los niks op maar werkt goed bij jeuk. Cytopoint werkt ongeveer een maand en kost €120 per maand (mijn hond is 22kg) , wordt door verzekering vergoed als je verzekerd bent.
Mij is door dermatoloog verteld dat antihistaminica bij meeste honden geen effect heeft.
Vreselijk als ze jeuk hebben.
Pixie weegt 32,5 kg dus zal het nog iets duurder zijn. Ik ben eerlijk, dat kan ik niet betalen.
Door TMG1961
#3464790
eelke schreef: wo 08 nov 2023, 16:29 Misschien is het geen jeuk, maar ergert ze zit gewoon aan de tumoren, en heeft ze inmiddels door dat het geen zin heeft om er aan te zitten als jij in de buurt bent. Als ik ergens een los velletje of een korstje heb kan ik er ook niet goed vanaf blijven ::)

Ik denk dat ik voor een muilkorf zou gaan. Als het alleen likken is, en niet er aan krabben.
Ik begin zelf langzaam aan ook te twijfelen of ze wel jeuk heeft. Ze gedraagt zich echt niet als een hond die constant jeuk heeft. Krabben heb ik de afgelopen dagen 2 maal gezien en dan is een kort nee genoeg en stopt ze direct. Zo ligt mevrouw op de bank, niet echt een hond die jeuk heeft.

Een muilkorf gaat echt niet werken, dan flipt ze helemaal uit, daar raakt ze compleet van in de stress.
Bijlagen
IMG_2655.jpg
IMG_2655.jpg (2.13 MiB) 898 keer bekeken
Door Siberienne
#3464794
TMG1961 schreef: wo 08 nov 2023, 20:33 Ik begin zelf langzaam aan ook te twijfelen of ze wel jeuk heeft. Ze gedraagt zich echt niet als een hond die constant jeuk heeft. Krabben heb ik de afgelopen dagen 2 maal gezien en dan is een kort nee genoeg en stopt ze direct. Zo ligt mevrouw op de bank, niet echt een hond die jeuk heeft.

Een muilkorf gaat echt niet werken, dan flipt ze helemaal uit, daar raakt ze compleet van in de stress.
Is het een vochtige wond en doe je dat petshirt aan als je weg gaat? Kan het zijn dat het dan juist warm en broeierig wordt en daardoor gaat jeuken? Mestcellen kunnen gevoelig zijn voor warmte en dan gaan ‘werken’ en jeuk geven.

Als het nattende plekken zijn en je moet echt iets aandoen, zou je er nog een maandverband in kunnen stoppen, dat vangt goed vocht op zonder dat het gaat plakken aan de plekken. Desnoods leg je dat een poosje in de vriezer zodat het wat kouder aanvoelt? Niet te koud… moet ook weer niet gaan vastvriezen.. ik denk nu even hardop.

Lastig hoor!
Door TMG1961
#3464796
Siberienne schreef: wo 08 nov 2023, 21:08 Is het een vochtige wond en doe je dat petshirt aan als je weg gaat? Kan het zijn dat het dan juist warm en broeierig wordt en daardoor gaat jeuken? Mestcellen kunnen gevoelig zijn voor warmte en dan gaan ‘werken’ en jeuk geven.

Als het nattende plekken zijn en je moet echt iets aandoen, zou je er nog een maandverband in kunnen stoppen, dat vangt goed vocht op zonder dat het gaat plakken aan de plekken. Desnoods leg je dat een poosje in de vriezer zodat het wat kouder aanvoelt? Niet te koud… moet ook weer niet gaan vastvriezen.. ik denk nu even hardop.

Lastig hoor!
Het is geen wond totdat ze er aan gaat likken, dan likt ze de bult helemaal kapot en ja dan is het een open wond. Ik heb het geprobeerd zonder shirt maar dan zit ze er ook aan en dan is de schade vele male groter dan met shirt. Afgelopen nacht shirt ook aan maar niet gelikt, vanochtend shirt aan en toen ik na uurtje thuis kwam was het doorweekt van het likken.

Ik ga het risico niet meer nemen om gedurende de nacht geen shirt aan te doen, vrees dat ze dan 's ochtends helemaal open ligt. Nu zijn het telkens plekken ter grootte van 10 cent muntstuk. Die maak ik dan schoon met wat sterilon, maar ga denkelijk morgen even bij kruidvat langs voor ouderwetse betadine (bruine).

Het shirt is vrij koel als ik het haar aandoe, echter is de kant waar de tumoren zitten een stuk warmer door de goede doorbloeding. Ik heb 4 shirts dus kan afwisselen.
Door eelke
#3464821
TMG1961 schreef: wo 08 nov 2023, 20:33 Ik begin zelf langzaam aan ook te twijfelen of ze wel jeuk heeft. Ze gedraagt zich echt niet als een hond die constant jeuk heeft. Krabben heb ik de afgelopen dagen 2 maal gezien en dan is een kort nee genoeg en stopt ze direct. Zo ligt mevrouw op de bank, niet echt een hond die jeuk heeft.

Een muilkorf gaat echt niet werken, dan flipt ze helemaal uit, daar raakt ze compleet van in de stress.
Ohhh dat is zonde. En gewoon een kap?
Door eelke
#3464827
pearlsofpassion schreef: do 09 nov 2023, 09:37 Comfi cone?
Kan, maar ik vond ze helemaal niet comfi, voor een grote hond. Ze zijn best groot en de stof is zwaar. Ze zijn ook heel donker.

Ik zweer bij de net niet doorzichtige kappen met een klein zwart stoffen randje eraan. Een soort van de luxere versie van de standaard plastic kap.

Deze;
https://www.zoo-enzo.nl/hond/gezondheid ... g-29_38_cm
Door hannabelgje
#3464830
Als de prednison niet helpt tegen de jeuk dan zou ik eens gaan denken aan pijnstilling. Likken is vaak ook een symptoom van pijn en niet alleen van jeuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door TMG1961
#3464834
hannabelgje schreef: do 09 nov 2023, 12:06 Als de prednison niet helpt tegen de jeuk dan zou ik eens gaan denken aan pijnstilling. Likken is vaak ook een symptoom van pijn en niet alleen van jeuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Als ik naar Pixie kijk dan heb ik absoluut niet het gevoel dat ze pijn heeft. Een hond die pijn heeft is niet zo relaxed en als die al likt gaat die echt niet wachten totdat baasje weg is. Haar hele doen wijst totaal niet op pijn hebben.

Ik zelf heb het gevoel dat ze er aan likt omdat daar iets zit wat er niet hoort te zitten. Dat ze jeuk zou hebben begin ik steeds minder te geloven.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3464838
En zo'n band die je opblaast om haar nek? Dat hielp bij mijn Jane altijd heel goed als zij weer hotspots had.
Misschien een domme gedachte, maar wat ik bij Jane merkte als zij zich niet lekker voelde door die hotspots dat zij het alleen zijn ook moeilijker vond, terwijl zij daar normaal nooit problemen mee had. Ongemak kan gedrag natuurlijk beïnvloeden. Zou het zoiets kunnen zijn bij Pixie?
Door TMG1961
#3464851
Charlie Angel schreef: do 09 nov 2023, 13:29 En zo'n band die je opblaast om haar nek? Dat hielp bij mijn Jane altijd heel goed als zij weer hotspots had.
Misschien een domme gedachte, maar wat ik bij Jane merkte als zij zich niet lekker voelde door die hotspots dat zij het alleen zijn ook moeilijker vond, terwijl zij daar normaal nooit problemen mee had. Ongemak kan gedrag natuurlijk beïnvloeden. Zou het zoiets kunnen zijn bij Pixie?
Waar ik bang voor ben als ik zo een band omdoe of een kap is dat ze ipv te likken gaat krabben met haar achterpoten en echt alles compleet openscheurt. Nu zijn het nog kleine plekjes die ik ontsmet en dan is het goed. Geen idee of Pixie het moeilijk heeft als ze alleen is, ze likt er ook aan als ik bijvoorbeeld naar boven ga en paar minuten boven ben, ook als ik de woonkamer deur openlaat en ze me hoort.
Door Lizzy
#3465504
TMG1961 schreef: zo 03 dec 2023, 13:38 Op zaterdag 25 November heb ik Pixie laten inslapen. Ze is 13 jaar en 9,5 maand geworden.
Ach Theo :'( :'( :'( :'( :'(

Ze heeft een mooie leeftijd bereikt maar wat doet het zeer he :'( :'( :-*

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Pixie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door